Extern IP niet bereikbaar (eigen webserver)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-07 18:09
Ik heb een vraag/probleem:

Wat wil ik?
Ik wil graag mijn eigen (kleine, persoonlijke) site hosten op een server die ik thuis heb geinstalleerd. Overal moet deze site benaderd kunnen worden.

Apparatuur:
Oude computer met Windows 2003

Modem/Router Davolink DV 201AMR (Tele2/Versatel)
Op deze Modem/Router kan ik niet veel instellen. Alleen poorten open zetten en wat basis Wireless instellingen.

Waar loop ik tegen aan?
Als ik mijn externe IP adres 87.*.*.* probeer te pingen ,via een andere (externe) verbinding,
krijg ik geen antwoord.

Het kan natuurlijk zijn dat dit geblokkeerd wordt door tele2/Versatel (Door middel van mijn Modem/Router . Als dit het geval is zou ik graag willen weten of dit misschien door middel van een programma is te omzeilen.

Na wat googlen kwam ik op antwoorden als no-ip.com en dyndns. Ik denk alleen zelf dat deze site's juist gebruik maken van mijn externe IP. ik kan dit natuurlijk mis hebben.

Weet iemand misschien een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 23:18
- Heb je webserver geinstalleerd?
- Werkt poortmapping goed?
- Werkt de website goed?

Pingen kan mogelijk niet werken, als de firewall ingesteld staat dat er geen reactie wordt/mag gegeven op de pings van externe host.

[ Voor 95% gewijzigd door Silver7 op 10-03-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 15:44
aangezien je achter een router zit moet je een NAT instelling maken zodat de router de juiste route doorgeeft naar je pc. Het pingen wordt ook tegen gehouden door je router maar is niet noodzakelijk nodig voor een site te hosten. Ken helaas je modem/router niet dus weet niet precies waar je instellingen staan.
Wat ik je aanraad is je windows 2003 machine een vast ip te geven en daar port 80 dmv NAT naartoe door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat is exact je probleem? ICMP (ping) is iets anders dan HTTP (webpagina).
Het is niet onwaarschijnlijk dat ICMP gefilterd is maar HTTP het gewoon zal doen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
Poort 80 heb ik met NAT inderdaad open gezet en gekoppeld aan mijn static ip. Als ik lokaal naar mijn lokale IP ga via mijn browser werkt mijn site.

kleine toevoeging waar ik me nog niet echt in verdiept heb dus misschien wel helemaal niet kan:
Als ik met RDP naar mijn Externe IP probeer te gaan + poort open heb gezet. Werkt dit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Ooit aan gedacht dat je van sommige ISP's geen servers thuis mag hosten?
Volgens mij mag het van UPC ook niet, maar ik heb er thuis nog geen problemen mee ondervonden.

Edit: Als je van in je lan naar je externe IP wilt verbinden gaat het nooit werken aangezien je router er dan de ballen van snapt. Als jij met je LAN ip naar je website kan komen, en mensen van buiten met je externe IP op je site komen is er niks aan de hand ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 290112 op 10-03-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 16:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je de port 80 in je (windows) firewall van je server ook opengezet?

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 10-03-2010 09:44 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
Firewall heb ik uitgezet (Zowel Windows als virusscanner).
Ik probeer alles in zowel mijn lokale LAN als via een externe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 290112 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:39:
Edit: Als je van in je lan naar je externe IP wilt verbinden gaat het nooit werken aangezien je router er dan de ballen van snapt. Als jij met je LAN ip naar je website kan komen, en mensen van buiten met je externe IP op je site komen is er niks aan de hand ;)
Bij mij werkt dat gewoon :+ (Al is het niet ideaal)

Je kan natuurlijk proberen of je site van buitenaf bereikbaar is, ga naar http://downforeveryoneorjustme.com/ en voer de url in en druk op enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar, kan je nou alleen je externe IP niet pingen of is je hele site niet bereikbaar?
Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
De site is niet bereikbaar en kan niet pingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 10:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

t mac schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:51:
De site is niet bereikbaar en kan niet pingen ;)
Ja maar je kan niet vanuit je local network onder een NAT niet naar je externe ip kijken voor web
Google op loopback ;)

Geef ons de url van je site of gebruik idd zoals boven downforme..etc.com

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, als ik bij mij thuis naar mijn domeinnaam of extern IP ga in mijn lan krijg ik ook niks te zien.
Als ik naar het LAN ip van de server ga werkt het, als anderen naar mijn naam of IP gaan werkt het ook, maar zij kunnen weer niet naar mijn lokale IP gaan.

Simple as that :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
t mac schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:46:
Firewall heb ik uitgezet (Zowel Windows als virusscanner).
Ik probeer alles in zowel mijn lokale LAN als via een externe verbinding.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus lokaal werkt het, extern niet.
Dan blijft alleen je router over. Je hebt hoogstwaarschijnlijk daar iets verkeerd geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

Reptile209

- gers -

Effe gestructureerd, want het wordt een beetje rommelig zo:
1) je server draait, want je kunt hem via je LAN op lokaal IP benaderen. Dat is mooi.

2) je hebt poort 80 in je modem/router gemapt naar je lokale server-IP? Heb je een eventueel extern webinterface van je router op poort 80 uit staan??

3) vanaf een externe verbinding kan je de server niet benaderen. Krijg je echt een timeout/host not found melding? Als je een online poortscan doet, wat geeft 'ie dan voor poort 80 (stealth, closed, open)?
(overigens: je weet nu dat het intern werkt, dus alle pogingen hoeven in principe niet meer via je LAN gedaan te worden, om verwarring te voorkomen)

4) welke webserver gebruik je? Moet daar wellicht nog een extern IP worden ingesteld, zodat de server weet hoe hij van buitenaf heet (of was dat alleen bij FTP van belang)?

5) wat geven de logs van je server aan: zijn er verbindingspogingen of zie je helemaal niks? Wat zeggen de logs van je router?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6) Luistert je server wel naar externe IP adressen? In Apache kan je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

2a probeer het eens op een andere poort 8080 b.v.

3a. Staat er een firewall in windows server 2003 aan die alleen verbindingen van LAN toestaat? (windows 2003 is overkill voor een webservertje, maar dat is je probleem niet)

Dat no-ip en dyndns verhaal gaat erover zodat je server straks als tmac.no-ip.com benaderd kan worden ipv je ip adres. Merk op dat je extern ip adres kan veranderen he? dus even checken of dat nog hetzelfde is. Maar eerst moet je het op ip nummer aan de gang hebben, daarna kun je zo'n dns gaan regelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziqz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 08:44
Poort 80 heb ik met NAT inderdaad open gezet en gekoppeld aan mijn static ip. Als ik lokaal naar mijn lokale IP ga via mijn browser werkt mijn site.
heb je wel in je router, volgens mij heb ik de zelfde(ook tele2), nat gekoppeld aan het lokale ip van die computer?
Niet dat je hem hebt open gezet naar je router?

Bij mij werkt het namelijk voortreffelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:13:
6) Luistert je server wel naar externe IP adressen? In Apache kan je dat instellen.
Dit zou hem wel eens kunnen zijn idd, zover ik me kan herrineren doen Apache en MySQL tegenwoordig alleen standaard bij install localhost!

Goeie Sanderev66 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziqz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 08:44
Klopt, maar hij draait windows sbs, dus kan best zijn dat hij gewoon iis gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
Ik gebruik inderdaad iis. vanavond zal ik wel even een update geven met die 6 punten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 290112 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:39:Edit: Als je van in je lan naar je externe IP wilt verbinden gaat het nooit werken aangezien je router er dan de ballen van snapt. Als jij met je LAN ip naar je website kan komen, en mensen van buiten met je externe IP op je site komen is er niks aan de hand ;)
Daar is toch juist NAT Loopback voor?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:39
Anoniem: 290112 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:39:
Ooit aan gedacht dat je van sommige ISP's geen servers thuis mag hosten?
Volgens mij mag het van UPC ook niet, maar ik heb er thuis nog geen problemen mee ondervonden.

2 dingen die compleet onzin zijn..

Wij hebben een upc verbinding .. (niet zakelijk) host al jaren mijn server. waarom mag dat niet ? neem toch een onbeperkt abo af bij die gasten ? Bijster snel.. dat is het niet met 2 mb upload.

2e. Ik kan via mijn a-record gewoon mijn webmail openen. waarom zou mijn router dat niet snappen? DNS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58

lier

MikroTik nerd

SinergyX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:22:
Gelukkig, toch nog één goeie reply...

;)

En als je geen gebruik wil maken van NAT loopback (als bijvoorbeeld je router het niet ondersteund), dan kan je ervoor kiezen om de website(s) in je DNS op te nemen (je draait SBS en dus ook een DNS server).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:22:
[...]
Ja, maar hier tript tie em als ik dat doe :P Krijg gewoon een timeout dacht ik.
DNAxtreme schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:28:
[...]
Wij hebben een upc verbinding .. (niet zakelijk) host al jaren mijn server. waarom mag dat niet ? neem toch een onbeperkt abo af bij die gasten ? Bijster snel.. dat is het niet met 2 mb upload.?
Ik dacht dat het niet was toegestaan voor een consumentenlijn. Ook ik draai een gameserver thuis op mijn UPC verbinding, ik verwacht ook geen problemen ermee, maar het mag dacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
1) je server draait, want je kunt hem via je LAN op lokaal IP benaderen. Dat is mooi.
Lokale IP = Ga naar website.
Externe IP = Ga naar Router instel pagina.

2) je hebt poort 80 in je modem/router gemapt naar je lokale server-IP? Heb je een eventueel extern webinterface van je router op poort 80 uit staan??
Ik snap de vraag niet helemaal. Dit is wat ik ingesteld heb:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25sbxv8.png

3) vanaf een externe verbinding kan je de server niet benaderen. Krijg je echt een timeout/host not found melding? Als je een online poortscan doet, wat geeft 'ie dan voor poort 80 (stealth, closed, open)?
(overigens: je weet nu dat het intern werkt, dus alle pogingen hoeven in principe niet meer via je LAN gedaan te worden, om verwarring te voorkomen)

Poort 80 is in stealth mode. Ik krijg idd een timeout.

4) welke webserver gebruik je? Moet daar wellicht nog een extern IP worden ingesteld, zodat de server weet hoe hij van buitenaf heet (of was dat alleen bij FTP van belang)?
Ik gebruik IIS. Gister heb ik hetzelfde geprobeerd op mijn Windows 7 PC:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20rp88x.png

5) Luistert je server wel naar externe IP adressen? In Apache kan je dat instellen.
Geen idee waar ik dat in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Wellicht overbodig, ik zie dat je idd poort 80 heb geforward,
maar belangrijker , heb je poort 80 ook OPEN staan op je router/modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 17:24
Excuus, ik had moeten lezen.

[ Voor 92% gewijzigd door the-edge op 11-03-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

Reptile209

- gers -

t mac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:17:
Lokale IP = Ga naar website.
Externe IP = Ga naar Router instel pagina.
Bedoel je hier dat als je vanaf een externe verbinding je externe IP benadert, je de instellingenpagina van je router te zien krijgt? M.a.w.: je zit bij de buren en je surft naar 87.x.x.x en je krijgt dan de webinterface van je Davolink te zien? Dan gaat het daar mis: a) je webinterface moet je nooit zomaar open zetten naar de buitenkant van je verbinding, en b) je probeert twee webservers (je modem en je eigen IIS) op één poort te zetten, dat kan natuurlijk niet. Dit is op te lossen door in je router in te stellen dat hij niet extern beheerd mag worden, dan tackel je meteen punt a.
Of begrijp ik je hier verkeerd? Het klopt ook niet helemaal met wat je antwoord op 3 (poort is stealth), dus ik volg je even niet. Heeft je router een ingebouwde firewall die poort 80 blocked (zie opmerking van Def!ance)?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
Als ik via mijn LAN naar mijn internet IP ga dan krijg ik mijn website.
Als ik via mijn LAN naar mijn externe IP ga kom ik op de instel pagina van mijn router.

Toen ik port 80 open wilde zetten kreeg ik de melding:

Since port 80 is used, the DSL router. WEB server port will be moved to 8080

(waar 'WEB server' dus niet mijn server is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
t mac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:07:
Als ik via mijn LAN naar mijn internet IP ga dan krijg ik mijn website.
Als ik via mijn LAN naar mijn externe IP ga kom ik op de instel pagina van mijn router.

Toen ik port 80 open wilde zetten kreeg ik de melding:

(waar 'WEB server' dus niet mijn server is)
Web server poort is dus poort 80.
http luistert op poort 80.

Je router heeft dus automatisch de poort forward naar je webserver veranderd naar poort 8080. Dit kun je dus in IIS instellen dat hij voortaan op poort 8080 luistert ipv naar poort 80.

Wellicht kun je eens proberen om de instel pagina van je router te veranderen naar een andere poort. Dat scheelt weer wat verwarring bij het aanroepen van je website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305353

Zet jezelf eens in de dmz van je router (als die mogelijkheid er is.), dit om te testen dat het niet je router is die verkeer tegenhoud. Mocht hij policy based zijn, maak dan een policy aan met Source any / Destination any / en service any. Als hij het dan wel doet, weet je in ieder geval dat het je router/firewall is die verkeer tegenhoud. Mocht het dan nog niet werken, is het waarschijnlijk een instelling op je server of je ISP die iets blocked (wat ik niet denk hoor. Maar hiervoor kun je ze denk ik wel even bellen om te vragen of port 80 inkomend geblokkeerd word).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161123

Helaas kan ik je vertellen uit ervaring dat dit niet werkt op het Davolink modem van Tele2.

Bel maar met je provider, dan zal je het horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 161123 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:18:
Helaas kan ik je vertellen uit ervaring dat dit niet werkt op het Davolink modem van Tele2.

Bel maar met je provider, dan zal je het horen :)
Als inderdaad die limitatie op je router ligt, dan houd het op. Loopback en NAT tabellen helpen je weinig als je router 0,0 doet met port 80 (Draytek en Linksys kan je bv de webinterface overzetten naar andere poorten).

Enige optie is via extern andere poort (8080 dus) via nat dit naar server:80 laten lopen, maar extern moet je dan altijd die 8080 blijven toevoegen. Niet elke modem/router is oneindeloos instelbaar, reden dat ik nooit met de standaard geleverde modem/router werk, altijd een eigen model.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Okay, nog maar een keer...

- Website is extern goed bereikbaar (toch ?)
- Website is op interne IP adres bereikbaar (toch ?)
- NAT loopback wordt niet ondersteund door je router (toch ?)

Heel simpel, zorg dat je website op jouw (LAN) netwerk resolved naar het interne IP adres van je server (en dan ben je helemaal klaar). Zo simpel kan het leven zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 09:00
Hallo,

Ik heb thuis ook een Tele2 modem. De modem gaat via utp rechtstreeks naar linksys router.

Op de modem stel je de DMZ in, die stuur je door naar het (wan)IP adres van je eigen thuis router(in mijn geval de linksys). Geen gebruik maken van NAT.

In je eigen router stel je vervolgens in dat hij de gewenste porten door stuurt naar je home server. Alle andere porten stuur je naar een ip-adres in je lokale netwerkadres die niet bestaat. Mensen die dan proberen te scannen komen uit op een nietszeggend ip-adres.

Het is wel handig als je je homeserver een eigen static-ip adres geeft, die buiten de dhcp range van je dhcp server ligt, maar uiteraard binnen het ip-adres range van je netwerk.

Vanuit je eigen LAN kan je je webserver niet via z'n externe dyndns naam (of ip-adres) benaderen, omdat de router daar niet uitkomt. Dat is normaal. Via een externe lijn kom je dan wel degelijk op je eigen webserver uit via poort 80. Wil je ook onder je dyndns naam je webserver willen benaderen, omdat je dat bijvoorbeeld makkelijk vind tijdens het maken van de site etc. dan met moet je HOSTS file op je pc even aanpassen. Daar zijn voldoende voorbeelden van op internet. (c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts, naam van je dyndnssite + intern ip-adres invull).

Met vriendelijke groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Delphi2007 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:33:
Ik heb thuis ook een Tele2 modem. De modem gaat via utp rechtstreeks naar linksys router....
Peter, de TS heeft één modem/router/apparaat waardoor jouw verhaal met twee routers achter elkaar niet op gaat.

Verder is het aanpassen van de hosts file niet handig, de TS kan dan niet langer extern op zijn site komen omdat deze geresolved wordt naar zijn interne IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Dan is het nog makkelijker toch? DMZ instellen op de Tele2 modem (anders gaat het niet lukken), alleen dan wijs je daar al je verkeer naar je webserver. Daar gooi je alle porten dicht, behalve diegene die je wilt open houden.

Via je interne netwerk dmv van je externe ip-adres op je eigen webserver gaat gewoon niet lukken. Dat is niet in te stellen op die modem (ik heb dat ding).

Wil je toch via www.mywebadres.dyndns.org op je pagina komen is HOSTS de enige manier. Je kunt immers alleen via je interne ip-adres je website benaderen vanaf je eigen-lan. Als je dan bijvoorbeeld www.mywebadres.dyndns.org in je telefoon intikt kom je gewoon via je de externe ip-adres bij je web-server uit, die stuurt dan al het verkeer naar het ip-adres van de webserver.

Ik heb thuis precies dat probleem.

Wel de hosts op je eigen-pc (of elke pc binnen je netwerk) veranderen, en niet op de webserver natuurlijk. Lokaal wordt dan www.mywebadres.dyndns.org geresolved naar het interne ip-adres van de webserver.

[ Voor 11% gewijzigd door CrocoDuck op 11-03-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
Het probleem van een andere modem of router is dat wij ook tv krijgen via het modem. Dit is vast niet in te stellen op een andere modem.

Blijkbaar gaat dit dus via tele2 niet lukken. Dan ga ik wel een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Hallo t mac

Je hebt echt geen andere modem nodig. Alleen even de DMZ instellen. Ik heb dezelfde modem van tele2
Als enig verschil heb ik er nog een extra wireless-router er tussen zitten omdat het bereik van de tele2 router niet toereikend was (en te traag).

Op mijn siteje staan alleen wat foto's, maar draait op een qnap-je op zolder, waarbij je binnenkomst op een tele2 adsl modem.
http://mercurius-online.dyndns.org/

intern heeft dat ding een ip-adres van 192.168.2.200, in mijn hosts file op mijn pc staat dan:
mercurius-online.dyndns.org 192.168.2.200

Ook op een mac is dat in te stellen (en op linux) en heet het bestand ook hosts.
hier zie je een voorbeeld hoe:
http://www.petefreitag.com/item/685.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Nou dat is je probleem ;)

80 is in gebruik door je modem zelf ;)

althans zo intepreteer ik het

[ Voor 12% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-03-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
De eigenaardigheid van deze Tele2 modem/router is dat je daar alleen omheen kunt komen als je hem in DMZ mode zet ;-)

Via z'n interne ip-adres kun je hem dan nog wel gewoon benaderen. Het vage is dat in dit modem de instellingen-web-server ook aan het externe ip-adres is gekoppeld, met een standaard username password, en is dus een enorm beveiligingslek. Door een dmz in te stellen wordt de boel dus ook nog eens veel veiliger. Ik denk dat als je in de ip-range van Tele2 gaat scannen en gaat inloggen met de standaard username/passwrd je op aardig wat netwerken kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
Sommige hier zeggen dus dat het niet kan en andere wel... Zou degene die het gelukt is kunnen zeggen wat ik precies in moet stellen?

Volgens de User hierboven moet ik dus als DMZ mijn eigen modem/router invullen? (via externe IP kom ik niet op de instel pagina, als ik van buitenaf kom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

t mac schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:07:
Sommige hier zeggen dus dat het niet kan en andere wel... Zou degene die het gelukt is kunnen zeggen wat ik precies in moet stellen?

Volgens de User hierboven moet ik dus als DMZ mijn eigen modem/router invullen? (via externe IP kom ik niet op de instel pagina, als ik van buitenaf kom.)
offtopic:
Okee...nee, ik heb er geen ervaring mee (maar ben wel redelijk goed met Google...):

Even een opsomming:

De melding met betrekking tot de "Web server" en poort 8080 is om aan te geven dat je administratie pagina van je modem op poort 8080 bereikbaar is (waarom zou de wereld op jouw administratie pagina willen komen ?). Prima, geen enkel probleem.

Als je een port forward aan maakt kan dat naar een intern IP adres 192.168.1.6 of hoger zijn (zie ook dit topic). En...UDP heb je vast niet nodig voor een webserver, TCP is voldoende.

Als je wil gaan testen, doe dat dan vanaf een ander netwerk...thuis ga je het niet werkend zien (tot nu toe) !

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 12-03-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
t mac

Als ik vanavond tijd heb maak ik wel even een screenshotje van hoe ik het heb ingesteld. Ben normaal niet zo'n poster, maar ik wil je wel even helpen. Dus even kijken hoe ik het plaatje hier krijg :-)

Groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:40
DNAxtreme schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:28:
[...]

2 dingen die compleet onzin zijn..

Wij hebben een upc verbinding .. (niet zakelijk) host al jaren mijn server. waarom mag dat niet ? neem toch een onbeperkt abo af bij die gasten ? Bijster snel.. dat is het niet met 2 mb upload.
"Het opzetten van een eigen server en deze verbinden met het netwerk van UPC valt onder de noemer zakelijk gebruik en is om die reden niet toegestaan."

Heeft jaren op de UPC site gestaan. Kan het alleen nu niet meer 123 vinden, misschien dat het nu wel opeens mag. Maand geleden stond het er nog op iig.
Maar aangezien die Tele2 heeft is dat het probleem niet. Je mag bij Tele2 gewoon een webserver draaien.
Er zit iets fout in zijn router DV201AM. Volgens mij kan het geen instelling zijn in Apache, want als jij externip:port80 aanvraagt stuurt hij het gewoon door naar internip:port80. Dus ik snap niet helemaal wat Apache daarmee te maken heeft als het op internip:port80 gewoon webserver kan bereiken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
Hoi t mac,
screenshot is niet nodig.
1. je gaat naar advanced->nat->virtual servers actie:alles verwijderen
2. je gaat naar advanced->nat->port triggering actie:alles verwijderen
3. je gaat naar advanced->nat->DMZ Host actie: intern ip-adres van je webserver invullen.
alles saven en rebooten, klaar. Dan zou het moeten werken. Je webserver is van buitenaf bereikbaar.
Let wel, je server handelt nu al het verkeer af wat van buiten komt, dus ook port-scans etc. Alleen je gewenste poorten openzetten op je server!
Groeten en succes,Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388293

Ik dacht even hulp gevonden te hebben en..... ik hoop dus dat er nog iemand dit forum item volgt? Tot dusver ben ik nog niet verder gekomen dan:

(zie T. Mac.):

"Als ik via mijn LAN naar mijn internet IP (192.168.2.200) ga dan krijg ik mijn website.
Als ik via mijn LAN naar mijn externe IP (via www.xxxxxxx.nl) ga kom ik op de instel pagina van mijn router".

Daarbij heb ik de adressering gedaan via de browser op mijn eigen netwerkcomputer, dus intern.

Ik heb denk ik alle instellingen welke hier worden genoemd overgenomen.

Het modem (TELE2 DGV2020 Davolink) ingesteld op DMZ 192.168.2.200. wel beveiligd via een WEP password voor het wireless gedeelte.

Mijn router (Linksys WRT54GL) via netwerk kabel verbonden met modem en daarin voor Apache 2.2 naar poort 80 verwezen via port range forward en ook deze router beveiligd met WEP password.
Ook nog even bij de buren geprobeerd, Domeinnaam in browser opgegeven en dan: Inlogscherm van TELE2 modem bereikt!

Ik heb ook nog geprobeerd in mijn hosts file op mijn pc te komen maar die is als "alleen lezen" beschermd en die bescherming weghalen lukt niet (geen authorisatie).

Ik hoop dat er nog iemand een suggestie heeft?

.
Pagina: 1