Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik met het ingebouwde Vista-backupsysteem een image genomen van mijn Vista-installatie. Deze backup is genomen vanop een SSD RAID0-array naar een HDD, en als ik na een reboot vanop de installatie-DVD de backup wil herstellen lukt het zonder problemen, maar als ik eerst de array verwijder, de SSD's erase (SSD-handeling waarbij de prestaties terug zoals bij een nieuwe SSD zijn), en de RAID0-array op dezelfde manier weer aanmaak, dan lukt het niet meer. Ik krijg dan de foutmelding 'ongeldige parameter'.

Ook na het handmatig opstartbaar maken en formatteren van de array (met diskpart, zelfde alignment size als bij de installatie van Vista) lukt het nog niet. In het verleden heb ik het nochtans meermaals gedaan, het enige verschil is dat ik nu een nieuwe SSD-firmware gebruik, maar ik kan me jammer genoeg niet meer herinneren of het de vorige keer - de eerste keer dat het fout ging - vlak na een firmware update was. Zijn er tweakers die met hetzelfde probleem kampen en een oplossing kennen? Alvast bedankt.