FYI: Western Digital Elements Desktop 1.5TB - Let op

Pagina: 1
Acties:

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 13:20
Hallo mensen,

Ik was bezig deze te bestellen. Je ziet, 32mb cache, 5400rpm (die wil ik).

Ik ga dus naar de prijzen pagina.

Na de eerste 10 shops te hebben bezocht kom ik erachter dat er verschillende specs worden gehanteerd: bij de één is tie 8mb/7200rpm, bij de ander 16mb/7200, weer een ander geeft helemaal niets aan ... :? ...

Heb maar één shop gevonden die wel het apparaat als 32mb/5400 specificeerd. Ik heb 'm besteld en ga het beste ervan hopen.

:z

Zoals ik in het onderwerp al aangaf: FYI.

Groet, Peter

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Dat is wel heel erg grappig dan, want volgens mij vullen al die sites zomaar wat in... of er moet een shop zo slim geweest zijn er eentje open te maken om te kijken wat het is. Ik ben al eventjes aan het zoeken, maar ik kan bij Western DIgital zelf 0,0 info vinden over de eigenschappen van de gebruikte hardeschijf, dus hoe kunnen die shops dat dan weten? Er wordt alleen gesproken over de snelheid van USB 2.0...

Het zijn trouwens ook eigenschappen die helemaal niet zo interessant zijn om te weten, omdat het een USB 2.0 schijf is. Alle genoemde schijven door de diverse shops voldoen prima als een externe 2.0 schijf.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zelfs de WD website geeft niet aan welke exacte specificaties deze disk aan voldoet dus dikke kans dat er verschillende schijven in kunnen komen, al dan niet van WD zelf. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een ander merk harddisk fysiek in de externe enclosure word gemonteerd en verkocht als Merk "X".

Je hebt dus ook geen garantie dat de schijf die je nu besteld hebt ook daadwerkelijk aan de specificaties voldoet als die in eerste instantie op de website van de leverancier stonden.

https://discord.com/invite/tweakers

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 14:49
Volgens mij komt dit gewoon, omdat, net als bij andere externe schijven van andere merken, er vaak gewoon in het kastje gepropt word wat op dat moment het goedkoopst en op voorraad is. Dit wil per batch ook nog wel verschillen,

• mpsyn
MicGlou schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:00:

Het zijn trouwens ook eigenschappen die helemaal niet zo interessant zijn om te weten, omdat het een USB 2.0 schijf is. Alle genoemde schijven door de diverse shops voldoen prima als een externe 2.0 schijf.
Ik vind het wel intressant, ik wil namelijk een 5400rpm schijf i.v.m. geluids- en warmteproductie.
redfoxert schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:08:

Je hebt dus ook geen garantie dat de schijf die je nu besteld hebt ook daadwerkelijk aan de specificaties voldoet als die in eerste instantie op de website van de leverancier stonden.
Maar tis wel 'makkelijk' retourneren als de specificaties niet kloppen.

Ben benieuwd wat er komen gaat ...

• mpsyn
Goeiemorgen,

Zo, vervolg, het apparaat draait, data overpompen zal vanavond wel klaar zijn ... :O

Maar nu wil ik toch de specs weten van die HD, de doos en de boekjes geven geen uitsluitsel, diskmanagement en HD Tune ook niet.

Iemand een suggestie hoe de specs van een usb hd uit te lezen ? 8)7

Groet en goed weekend

Verwijderd

case slopen en hem intern aansluiten? 8)7

wat maakt de hoeveelheid cache eigenlijk uit? het is niet dat het sneller gaat met meer cache, zelfs met Sata heeft dat amper invloed op de prestaties.

Verwijderd

Crystaldiskinfo :?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 14:54 ]

• mpsyn
Bedankt voor de tip, mooi proggie.

Echter, Buffer Size en Rotation Rate: unknown. S.M.A.R.T. data wordt wel uitgelezen, iets wat HD Tune niet lukt.

HD tune op zijn beurt ziet wel de HD in m'n mediaplayer, Crystaldiskinfo niet (beide aangesloten via usb 2).

:?

Vind het maar maf dat de info niet verkregen kan worden zonder het plastic kassie open te breken ...
Pagina: 1