Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Hoi Allemaal,

Vanaf juli ben ik op zoek naar een nieuw abonnement. Met het aantal minuten kom ik er wel uit, maar het data gedeelte raak ik totaal in verdwaalt.

"Vroeger" was T-mobile helemaal vrij qua internetgebruik, tegenwoordig mag je geen gebruik meer maken van VOIP.
Vodafone staat VOIP toe, maar daar betaal je minstens € 35,- per maand voor + minstens € 12,50 Belbundel en dan heb je maar 250 MB dataverkeer!
Wireless circle staat geen VOIP toe.
Tring staat geen tethering toe.
T-mobile Iphone staat geen tethering toe.

Ik zoek gewoon een data abbonement voor ongeveer 1 GB data (haal ik niet eens, maar wil er niet over na moeten denken), waarbij tethering en VOIP is toegestaan. Ik kan het nergens vinden (en het hoeft van mij echt niet € 10,- te kosten)...

Is dit nog een symptoom dat het afgelopen is met de concurrentie op mobiel gebied in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Dit is een van de zeldzame momenten dat ik blij ben in belgie te wonen waardat er zoiets bestaat als mobile vikings :D

Voor de rest veel succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien niet helemaal netjes, maar als je echt beneden de 1GB kan blijven terwijl je je laptop tethered en VoIP gebruikt, dan zou je de waarschuwingen kunnen negeren.

zoveel is dat namelijk niet, en ik heb begrepen dat T-mobile 1GB per maand geen probleem vindt. Met kpn heb je die extra snel bundels waar je tot 750MB kan downloaden naar het schijnt. En Telfort doet ook niet zo moeilijk (in ieder geval tot 500MB is mijn persoonlijke ervaring).

De belangrijkste reden dat ze niet willen dat je gaat tetheren is dat het heel erg veel data opslobbert (veel meer dan 1GB per maand). Zelfde met VoIP (hoewel daar vast ook de gederfde inkomsten van gewone gesprekken bijkomt).

Vodafone probeert geloof ik VoIP onmogelijk te maken met vieze truukjes (snelheid afknijpen op bepaalde poorten enzo). Maar op Telfort bijvoorbeeld werkt VoIP prima.