2 UTP wandcontactdozen vergeleken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 01:48
Hallo,

Op de deze site staat een cat5e wandcontactdoos (in de juiste kleur). Wat ik niet begrijp is het volgende: "De aansluitdozen zijn geschikt voor een overdrachtsnelheid van 100MBit/s".
Ik verwacht juist dat de doos geschikt is voor 1Gb.

Op een andere site staat ook een doos (helaas niet de goede kleur). Deze heeft nogal wat certificaten, maar dat zegt mij op het eerste gezicht niet zoveel.

Ik heb Class d "gegoogled". Daaruit volgt dat dit gerelateerd is aan "ISO/IEC 11801", 100MHz categorie 5e. Ook dit heb ik gevonden: "Cat 5e: Currently defined in TIA/EIA-568-B. Defined up to 100 MHz, and is frequently used for both 100 Mbit/s and 1000BASE-T Gigabit Ethernet networks."

Maar ik blijf met de vraag zitten: Is de doos uit de 1e link geschikt voor 1Gb?

Alvast bedankt voor je reactie,

MadSaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De enige reden dat 'ie dat niet zou zijn is als er maar twee aderparen per outlet verbonden kunnen worden. Anders is 't gigabit-geschikt. Ik kan helaas geen specs vinden van 't ding die uitsluitsel geven over of netjes allevier de aderparen beschikbaar zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:38
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
je kan altijd nog even contact opnemen met mnm computers en het daar gewoon vragen. Ze zouden het toch wel moeten weten of het geschikt is voor 1Gb lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
Nyxium schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:05:
je kan altijd nog even contact opnemen met mnm computers en het daar gewoon vragen. Ze zouden het toch wel moeten weten of het geschikt is voor 1Gb lijkt me
Ik heb inderdaad de vraag gesteld en een reactie ontvangen:

In theorie is Cat 5e ook geschikt voor gigabit, echter bij deze dozen geeft de fabrikant deze specificaties mee.
Deze nemen wij over van de fabrikant en zetten ze op onze website. In theorie zijn ze geschikt voor gigabit maar over het algemeen wordt daar Cat 6 voor gebruikt.

MadSaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gigabit werkt op 100Mhz he?

belangrijk verschil tussen gigabit en 100Mbit is dat gigabit all 8 de aders gebruikt en 100Mbit maar 4. Ik verwacht dat je geen problemen hebt als alle aders aangesloten zijn en bij de eerst link staat
Kabelmontage via LSAplus-klemmen met bovenop bedrukte kleurcodering volgens EIA / TIA 568
wat al hint dat er 8 aders kunnen worden aangesloten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
leuk_he schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:21:
Gigabit werkt op 100Mhz he?

belangrijk verschil tussen gigabit en 100Mbit is dat gigabit all 8 de aders gebruikt en 100Mbit maar 4. Ik verwacht dat je geen problemen hebt als alle aders aangesloten zijn en bij de eerst link staat

[...]

wat al hint dat er 8 aders kunnen worden aangesloten.
Oke, hartelijk dank voor deze toelichting :)
Pagina: 1