Goedenavond.
voor een website maak ik gebruik van content uit losse html pagina's.
Deze pagina's worden via een include in de template geladen.
Voordat ik de include doe check ik even of het bestand ook daadwerkelijk bestaat via de functie file_exists()
Hier thuis @localhost werkt het perfect, en krijg ik netjes mijn error te zien als het bestand niet bestaat.
Echter bij de betaalde host krijg ik standaard de error te zien, wat betekent dat de functie file_exists() altijd false terug geeft.
Zodra ik de file_exists check weg laat en alleen de file include, dan gaat alles naar behoren en wordt de content weergegeven.
De betaalde host draait:
PHP Version 5.2.9-2
System: Windows NT PSAWINWEB05 6.0 build 6001
SERVER_SOFTWARE: Microsoft-IIS/7.0
Eerst dacht ik dat het met een safe mode restrictie te maken had, maar volgens de phpinfo() staat safe mode voor zowel local als master value op off. Dus dat zou het naar mijn idee niet mogen zijn.
Maar.... wat is het dan wel? Wie kan mij op weg helpen, een duwtje in de juiste richting.
Ik heb inmiddels zoveel geprobeerd en gezocht dat ik het niet meer weet waar te zoeken.
voor een website maak ik gebruik van content uit losse html pagina's.
Deze pagina's worden via een include in de template geladen.
Voordat ik de include doe check ik even of het bestand ook daadwerkelijk bestaat via de functie file_exists()
Hier thuis @localhost werkt het perfect, en krijg ik netjes mijn error te zien als het bestand niet bestaat.
Echter bij de betaalde host krijg ik standaard de error te zien, wat betekent dat de functie file_exists() altijd false terug geeft.
Zodra ik de file_exists check weg laat en alleen de file include, dan gaat alles naar behoren en wordt de content weergegeven.
De betaalde host draait:
PHP Version 5.2.9-2
System: Windows NT PSAWINWEB05 6.0 build 6001
SERVER_SOFTWARE: Microsoft-IIS/7.0
PHP:
1
2
3
4
5
6
| if(file_exists("content/".($_GET['type'] == 2 ? "extra/" : "").$_GET['pagina'].".htm")){ include("content/".($_GET['type'] == 2 ? "extra/" : "").$_GET['pagina'].".htm"); } else { echo "<h3>De opgevraagde pagina is niet gevonden</h3>"; echo "Helaas konden wij de opgevraagde pagina niet vinden."; } |
Eerst dacht ik dat het met een safe mode restrictie te maken had, maar volgens de phpinfo() staat safe mode voor zowel local als master value op off. Dus dat zou het naar mijn idee niet mogen zijn.
Maar.... wat is het dan wel? Wie kan mij op weg helpen, een duwtje in de juiste richting.
Ik heb inmiddels zoveel geprobeerd en gezocht dat ik het niet meer weet waar te zoeken.