• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 08:38
Hallo,

Ik heb een ASUS GT220 videokaart aangeschaft voor mijn XBMC pc nu wil ik deze kaart passief gaan maken, hier voor heb ik een aantal opties.

Afbeelding kaart:
http://www.komplett.be/img/p/400/578982.jpg

Het makkelijkste zou zijn een koelblok aanschaffen wat al klaar is, echter heb ik nog geen een gevonden die ook nog in mijn kast gaat passen. De meeste blokken lopen over de boven kant van de kaart heen nu moet het in een media center kastje waarin het moederbord plat en er bijna geen ruimte is boven de kaart.

Ik heb al wat leveranciers bekeken maar kan geen vinden die wel zou passen, wetten jullie een leverancier die zo iets levert?

Voorbeeld van koeler die niet past:
http://www.thermalright.c...r03_reva/big/hr-03a-2.jpg

Een ander optie is zelf een koelblok maken, het enige wat ik daarvoor wil weten hoe groot zou hij moeten zijn?

De laatste optie is de huidige van er af halen en er een 60 mm van op plaatsen die stiller is, zou die wel genoeg koelen?

[ Voor 0% gewijzigd door Bpje op 09-03-2010 22:52 . Reden: wat punten toegevoegd, leesbaarheid ]

Verwijderd

Bpje schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:41:
Het makkelijkste zou zijn een koelblok aanschaffen wat al klaar is echter heb ik nog geen een gevonden die ook nog in mijn kast gaat passen de meeste blokken lopen over de boven kant van de kaart heen nu moet het in een media center kastje waarin het moederbord plat en er bijna geen ruimte is boven de kaart.
alle mensen wat een lange zin :X

voor fans geld: hoe groter, hoe stiller. (tot op redelijke hoogte, 120mm word meestal beschouwd als het beste redelijke formaat..)
een 120mm fan op laag toerental (genoeg voor dat ding) ga je niet horen.

passief is trouwens niet echt passief, je hebt minimaal 1 (case)fan nodig: stilstaande lucht isoleert.

• Bpje
offtopic:
Sorry van de lange zin daar had wel ergens een punt in gemoeten.

Ik heb nu 2 nexus 12 cm fans in de kast zitten die zorgen voor de nodige door stroming, maar die kleine fan op de videokaart overstemt alles ding is belachelijk lawaaiig.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Het ís een low-profile kaartje. Maar ik ben iets vergelijkbaars van plan: passief maken van een HD3650 low-profile. Daarvoor gebruik ik een oud koelblok wat van een oude FX5500 afkomt oid, maar waarvan de mounting holes gewoon perfect matchen. Ik zou dus op zoek gaan naar een oud koelblok om te slopen, of je koopt een nieuwe. Sowieso is de keuze dan nogal beperkt, gezien het feit dat het een LP kaartje is.

• Bpje
Het is niet zo dat ik geen normale kaarten kwijt kan, de ruimte van mobo tot kast is ~ 100 mm, zal vanavond wel even foto's posten.

• Bpje
Het is gelukt, ik had nog een asus gt8600 silent,
Deze kaart
De gaten van de kaart paste precies probleemloos overgezet kaart blijft bij het afspelen van een 1080p film netjes rond de 50 C.

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Een GT220 is dan ook niet meer dan een domme remake van een ouder type ;)
Pagina: 1