iMac 27" demo-model kopen of niet? (met inruil eigen iMac 24

Pagina: 1
Acties:

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Vraagje (nog nieuw op dit forum)

Kan mijn oude iMac 2.8 EE (24") met 1 TB HDD en 6 GB RAM en gekocht in juli 2008 inruilen voor een i7 demo-model (27", 8GB, 1 TB).

750 euro bijbetalen.

Moeite waard of niet?

Had vroeger altijd pc's (sorry) en die waren na 2-3 jaar ongeveer.... ehhhhh.... niets (?) waard dus best wel shocking.

Graag jullie advies.

Demo is demo weet ik maar als het werkt - werkt het en als er niks stuk is en 12 maanden garantie.... WTF??

Groet en dank,

Michel
8)7

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:53

3DDude

I void warranty's

Als ik jou was zou ik mezelf afvragen de volgende dingen:
voldoet mijn huidige IMAC 24 inch nog wel of niet ? en over een jaar (waarschijnlijk ook nog wel)
verder: heb je dat bedrag érvoor over om de nieuwste imac (en hij is iets groter ) te hebben.
+ het is een demo? bedoel je uit een winkel / showmodel? wat bedoel je hier precies mee.

Hoe dan ook is het een afweging die je zelf moet maken en wat je daarin mee zal moeten nemen:
- voldoet je oude iMac nog?
- heb je het éxtra geldbedrag van 750 euro ervoor over?
Succes

Be nice, You Assholes :)

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Probeer eens na te gaan wat je voor je huidige iMac zou krijgen wanneer je deze verkocht op V&A van Tweakers of op Marktplaats. Kijk daarna wat de nieuwprijs is voor de iMac 27" die ze jou aanbieden. Trek van die nieuwprijs de verkoopprijs af van je huidige 24" Mac en zie waar je meer bangs for bucks hebt.

Edit: of natuurlijk die 750 optellen bij de geschatte verkoopprijs van je 24" Mac. Dat dan vergelijken met de nieuwprijs van de 27"

[ Voor 18% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 09-03-2010 23:37 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Als ik vragen mag, hoe kom je aan die deal?

Verwijderd

michelg1970 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:30:
Vraagje (nog nieuw op dit forum)

Kan mijn oude iMac 2.8 EE (24") met 1 TB HDD en 6 GB RAM en gekocht in juli 2008 inruilen voor een i7 demo-model (27", 8GB, 1 TB).

750 euro bijbetalen.

Moeite waard of niet?

Had vroeger altijd pc's (sorry) en die waren na 2-3 jaar ongeveer.... ehhhhh.... niets (?) waard dus best wel shocking.

Graag jullie advies.

Demo is demo weet ik maar als het werkt - werkt het en als er niks stuk is en 12 maanden garantie.... WTF??

Groet en dank,

Michel
8)7
Ik zou nog maar gaan onderhandelen. Zeg dat ze er 3 jaar Applecare op moeten gooien en dat je het dan koopt voor 750 bijbetalen :P

Tenminte, dat zou ik doen (A)

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Ik zou het wel doen, volgens mij krijg je op marktplaats echt geen 1400,- voor je iMac.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

1400 euro ga je niet meer krijgen voor je oude iMac. En als het demo-model er verder perfect uitziet, en je er volledige garantie op krijgt... Tjah, ik zou het doen als ik de upgrade kan gebruiken en zou willen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Garantie ouwe... je moet garantie claimen en dan die deal closen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

't voordeel van 't demomodel is wel dat je uitgebreidt het scherm kan bekijken op dooie pixels of de beroemde gele waas. Qua hardware zie ik het zo, je upgrade je huidige mac voor 750 euro naar een ander systeem met: groter IPS scherm, snellere CPU/GPU enzo. Dat is die 750 euro best waard, maar ik zou toch extra onderhandelen want zo'n megadeal is het nu ook weer niet.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:13
iMac 2.8 EE (24") met 1 TB HDD en 6 GB RAM en gekocht in juli 2008
Is dat niet een iMac 8.1? Te vinden in "Over deze Mac". Dan ben ik benieuwd hoe jij 6GB erin hebt zitten als hij maar max 4 GB ondersteund.

Als het geen 8.1 is, heb ik het fout, maar volgens mij zijn de iMacs uit die periode van de serie 8.1 (ik heb er nl toen ook een gekocht, precies dezelfde).

edit: even gezocht en op sommige modellen schijn je toch 6GB te kunnen draaien ondanks de opgegeven max van 4GB.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 10-03-2010 10:28 ]

PSN: Sluuz

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 11:47
Inruilen voor het demo model, en probeer euro'tje of 150 eraf te halen. Dan is het zeker een leuke deal :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Er zit natuurlijk ook een verschil in een demo model van een mediamarkt of een lokale computer winkel..

Strava

Verwijderd

800 euro incl Applecare afdingen en je hebt een mooi apparaat met 3 jaar dekking.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:25

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik sluit mij hierbij aan, kijken of er nog iets af kan. Het is toch een heel verschil een 24" of de 27" met de i7
Daar krijg je geen spijt van, en meer krijg je niet terug voor je 24".

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Is dat niet een iMac 8.1? Te vinden in "Over deze Mac". Dan ben ik benieuwd hoe jij 6GB erin hebt zitten als hij maar max 4 GB ondersteund.

Als het geen 8.1 is, heb ik het fout, maar volgens mij zijn de iMacs uit die periode van de serie 8.1 (ik heb er nl toen ook een gekocht, precies dezelfde).

edit: even gezocht en op sommige modellen schijn je toch 6GB te kunnen draaien ondanks de opgegeven max van 4GB.
Excuus. Het is een iMac 7,1 met 320 GB.

Extra geheugen gekocht via Other World Computing (USA). Die hadden een 4GB reepje dat inderdaad gewoon werkt, ondanks dat Apple zegt dat er maar max 4 GB in kan....

Iedereen: hartelijk bedankt - ik hou jullie op de hoogte!
Pagina: 1