CoolBlue garantie Sennheiser. Hoe tactisch aanpakken?

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb op mijn verjaardag 23 december 2007 een Sennheiser PX100 gekregen. Superblij natuurlijk want het geluid is prachtig en damn wat een gemakkelijk en klein koptelefoontje!

Maar in Juli 2008 begon het gezeik met typische Sennheiserkwaaltjes... Kabelbreuk precies rond de plug. Terug gebracht naar Coolblue en direct een nieuwe terug gekregen met dus ook een nieuwe factuur erbij! Wat betekent dat ik weer vanaf Juli 2008 garantie heb! Helemaal prachtig. Maar ik moest hem wel opnieuw inspelen. Jammer dan.

Maar in Januari 2009 begon het weer. Weer op dezelfde plek. Maar nu dus met een nieuwe koptelefoon... Nou ja weer terug en weer een nieuwe gekregen van de garantie met een nieuwe factuur dus!

Volgende keer dat hij kapot ging was in September 2009. Ik weer terug. Weer dezelfde plek. Precies na de plug van de koptelefoon. Gewoon een keiharde ontwerp fout dus. Een flexibele kabel maar een rechte plug met scherpe hoeken die direct overgaan in de kabel. Nou ja prima weer een nieuwe. Weer opnieuw inspelen.

Nu is afgelopen week weer de kabel bloot geworden. Kwestie van tijd dus totdat ik een kabelbreuk mag verwachten (ik schat in dagen) Ik ben er vandaag langsgegaan met de vraag wat de mogelijkheden zijn hierin. Aangezien het mijn 5e! exemplaar word in net iets meer dan 2 jaar. Wat ik persoonlijk iets te gortig vind. Maar aangezien zij netjes elke keer een nieuwe factuur meegeven op de dag dat hij vervangen is. Wat dus betekent dat ik garantie krijg van het exemplaar wat ik op dat moment meekrijg (niet dus zoals je vaak meemaakt garantie vanaf eerste aanschaf moment! )

Ik weet niet hoe ik dit netjes moet vragen dat ik eigenlijk een andere koptelefoon wil uitzoeken met de hoop dat hij niet zo vaak kapot gaat aangezien ik zo vaak niet echt prettig vind. Ik moet elke dag anderhalf uur ongeveer fietsen om van school naar huis te gaan en een open design koptelefoon waarmee je nog verkeer om je heen kan horen is handig ;) Heb nu goeie in ears maar heb op de fiets toch echt liever een open koptelefoon :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Wellicht gewoon eens vragen? Door precies aan te geven wat je hier nu typt... Als ze toch gaan ruilen, wees ze dan voor en geef zelf aan welk model je dan zou willen (eventueel met bijbetaling). Volgens mij zit op Sennheiser 2 jaar garantie, en is Sennheiser zelf de moeilijkste niet (heb ik wel gemerkt).

Het lijkt mij dat, als Coolblue toch zo makkelijk is met ruilen, je prima een ander model kunt vragen?

Je vraagstelling hier is namelijk precies zoals ik het in de winkel zou doen, zeggen dat je onwijs tevreden bent met de service, maar eigenlijk nu wel een ander model wilt vanwege genoemde problemen. Wat was het antwoord van Coolblue zelf op de vraag "Ik ben er vandaag langsgegaan met de vraag wat de mogelijkheden zijn hierin"?

[ Voor 28% gewijzigd door Nik op 09-03-2010 22:31 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nik schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:30:
Wellicht gewoon eens vragen? Door precies aan te geven wat je hier nu typt... Als ze toch gaan ruilen, wees ze dan voor en geef zelf aan welk model je dan zou willen (eventueel met bijbetaling). Volgens mij zit op Sennheiser 2 jaar garantie, en is Sennheiser zelf de moeilijkste niet (heb ik wel gemerkt).

Het lijkt mij dat, als Coolblue toch zo makkelijk is met ruilen, je prima een ander model kunt vragen?

Je vraagstelling hier is namelijk precies zoals ik het in de winkel zou doen, zeggen dat je onwijs tevreden bent met de service, maar eigenlijk nu wel een ander model wilt vanwege genoemde problemen. Wat was het antwoord van Coolblue zelf op de vraag "Ik ben er vandaag langsgegaan met de vraag wat de mogelijkheden zijn hierin"?
Dat ze eigenlijk alleen maar ruilen voor hetzelfde exemplaar en eigenlijk geen andere. Ik moest er toch zijn omdat ik nog een laptoprugtas zoek (ook al zoiets makkelijk :') :X Not) Maar ik ga morgen eens proberen bij een andere verkoper en inderdaad helder en duidelijk dit melden bij de winkel. Hopelijk levert het weinig tot geen problemen op. Ik zal dan vermoedelijk een AKG gaan aandragen, iets duurder dan wat ik nu heb (ongeveer 10 tot 15 euro) maar ik heb nu ook een AKG op mijn hoofd en die kabel houd het al een jaar of 8 uit :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:00

lasharor

7 december 2004

Je mag toch al na 3 keer je geld terug vragen of een ander vergelijkbaar product uitzoeken?

(dat meen ik ergens gelezen te hebben, enige onderbouwing kan ik helaas niet geven)

my 0.000000000002 cents.

Verwijderd

Nee, maar er geldt een officieuze norm dat na 3 keer repareren het model wordt vervangen door een nieuwe. Dit is dus al bij iedere eerste keer gebeurd ;)

Ik sluit me aan bij het overige commentaar: gewoon netjes toelichten. Ik zou echter niet direct aangeven dat ze hem al 4/5 keer hebben omgeruild, maar dat je meent dat dit zeer vaak voorkomt en dat je daarom liever een andere hebt. Voor je het weet heb je namelijk anders een nieuwe sennheiser zonder nieuwe factuur.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:05:
Nee, maar er geldt een officieuze norm dat na 3 keer repareren het model wordt vervangen door een nieuwe. Dit is dus al bij iedere eerste keer gebeurd ;)

Ik sluit me aan bij het overige commentaar: gewoon netjes toelichten. Ik zou echter niet direct aangeven dat ze hem al 4/5 keer hebben omgeruild, maar dat je meent dat dit zeer vaak voorkomt en dat je daarom liever een andere hebt. Voor je het weet heb je namelijk anders een nieuwe sennheiser zonder nieuwe factuur.
Ik heb het toch wel lekker gevraagd en ze gaan nieuwe voor mij bestellen ;) Heb 2 besteld om te kunnen luisteren. Morgen komen ze binnen. Ik krijg dus het geld terug om een vervangende uit te zoeken. Het word vermoedelijk 20 euro bijleggen en dan een AKG of Audio-Technica uitzoeken :)

Verwijderd

Beide prima merken. Veel plezier ermee :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:03:
Beide prima merken. Veel plezier ermee :)
Dat vond ik ook al! :Y) Ik moet alleen wel goed gaan controleren op de stevigheid van de kabels :+ :P

Pagina: 1