[Win 7] Beveiliging op C:\ schijf niet aan te passen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 19:29
Als ik op de C:\ schijf via rechter muisknop naar de eigenschappen ga en dan beveiliging dan zie daar staan, geverifieerde gebruikers, system, administrators, en gebruikers. Ik wil de rechten van gebruikers op volledig beheer zetten en deze door onderliggende mappen laten overnemen.

Het op volledig beheer zetten lukt nog, maar het door onderliggende mapen laten overnemen lukt niet. Ik krijg dan allemaal foutmeldingen. Hoe kan dit? zijn hier meer mensen mee bekend, of ben ik de enige die zijn windows versie een stuk minder goed beveiligd wil maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wat preciezer zijn in: 'allemaal foutmeldingen'?

En dit heb je dus al geprobeerd? C:\ --> Rechtermuisknop --> Context menu: Eigenschappen --> Beveiliging --> Bewerken (UAC --> Wachtwoord invullen). Want bij mij lukt dit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lraburger schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:22:

Het op volledig beheer zetten lukt nog, maar het door onderliggende mapen laten overnemen lukt niet. Ik krijg dan allemaal foutmeldingen. Hoe kan dit?
Omdat je tegen jezelf beschermd moet worden.
zijn hier meer mensen mee bekend, of ben ik de enige die zijn windows versie een stuk minder goed beveiligd wil maken :P
Ja.
mensen met qlue doen dit soort dingen door een aangepaste security template te gebruiken die Workstation Compatibility instellingen gebruikt op het nivo NT4.

Jij bent gewoon dingen aan het slopen, da's heel wat anders :)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 09-03-2010 22:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 19:29
@ Sevo

De foutmeldingen zijn dat hij de rechten niet kan aanpassen op hiberfill.sys en C:\windows en dergelijke systeembestanden

@ alt-92

Waarom moet ik tegen mezelf beshermd worden? als het fout gaat dan kan ik de boel toch opnieuw installeren? ik heb niet echt een precieze reden om met die rechten te klieren, maar ik zoek er wel naar.

dat over die aangepaste security template voor NT4 snap ik niet helemaal daar ga ik is wat meer over opzoeken.

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lraburger schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:45:

Waarom moet ik tegen mezelf beschermd worden?
Omdat je niet weet waar je mee bezig bent :)
Nou kan dat best leerzaam zijn, maar hoe bij Windows de default NTFS ACLs op de disk worden ingericht heeft als reden dat je dan een reproduceerbare installatie erop na kan houden zonder dat je daarbij systeem-essentiele rechten gaat lopen wijzigen (TrustedInstaller is bijvoorbeeld een account die lang niet overal en op dezelfde manier gebruikt wordt op je systeem).
dat over die aangepaste security template voor NT4 snap ik niet helemaal daar ga ik is wat meer over opzoeken.
[google=Windows Security templates+secedit] levert vast wel het een en ander op.
Vergeet ook niet op Technet rond te neuzen, daar wordt ook uitgelegd hoe en waarom dat zo zit.

Je kan maar beter een beetje voorbereid zijn voordat je gaat spelen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device