Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik ben op zoek naar een koptelefoon om te combineren met m'n GSM en MP3 speler...

M'n oude koptelefoon, een plastieken on-ear koptelefoon uit het tijdperk van de casette, heeft het ondertussen al een hele tijd begeven en ik begin m'n oortjes beu te geraken.
Ondanks het feit dat die koptelefoon zeer oud, goedkoop en basic was, vond ik hem prettiger om naar te luisteren dan m'n vrij goede creative oortjes (standaardoortjes zen x-fi)...

Nu ben ik reeds geruime tijd gebruik aan het maken van een over-ear headset (razer carcharias), ik vindt dit gewoon geweldig zitten en klinken en ik wil dus ook een over-ear koptelefoon om naar te luisteren op de bus, op de fiets, of waar je anders ook met oortjes in je hoofd zou zitten.

Het probleem; over ear koptelefoons zijn vrij groot, lomp, en vaak nog eens vrij fragiel ook, en ik zoek dus een koptelefoon die hier niet te veel last van heeft.
Er zijn volgens mij 2 mogelijkheden:
een sterke hoofdtelefoon die er tegen kan als hij in een wat krappere ruimte moet worden opgeborgen
of
een opvouwbare hoofdtelefoon met eventueel een opbergdoos

Aangezien het echt een koptelefoon is bedoelt om mee onderweg te zijn, wil ik er ook niet te veel geld aanhangen, de kans is immers groot dat ik er in slaag om de koptelefoon te verliezen of kapot te maken
=> prijs rond de 30-50 euro

Bij mijn zoektocht op het grote WWW ben ik er achter gekomen dat er niet zo heel veel koptelefoons zijn die aan m'n eisen voldoen, aangezien het niet echt de bedoeling is om met een over-ear koptelefoon op stap te gaan.
On-ear koptelefoons daarentegen vind je met hopen, en kunnen soms verbazingwekkend handig en klein worden opgevouwen.

Ik heb momenteel al dit lijstje:

Vrij robuuste koptelefoons:
  • AKG k512 of k514 (metalen hoofdband)
  • Sennheiser HD201
  • Coby CV720
Foldable:
  • jvc HA-M750
  • KOSS UR18
Of zou ik toch maar voor een on-ear koptelefoon gaan?

Heeft iemand ervaring met een van deze koptelefoons, of tips voor andere koptelefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb zelf een Sennheiser HD 270 En die is absoluut niet robuust. Een van de plastic scharnieren brak vrij eenvoudig. Daar zit nu een M6 bout doorheen.

Ik denk dat die AKG met stip de degelijkste is.

[ Voor 13% gewijzigd door AtomicShockwave op 09-03-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom geen PX100? of PX100 II? Kleine stevige foldable koptelefoontjes die redelijk stevig zijn (op de kabels na :+ maar dat is een sennheiserkwaaltje)

De PX100 is 40 euro en de PX100 II is iets duurder maar niet aanzienlijk. Zit een mooie opbergdoos bij.

Het geluid is echt briljant. Vrolijk hoog en vrolijk laag dat hij voortbrengt niet te zuinig :9 Speelt beter dan een HD201. Ik heb ze beide dus kan dat aardig vergelijken.

Voordeel is dat het een on-ear is. Wat betekent dat je het verkeer of dingen die om je heen gebeuren ook nog redelijk kan verstaan/horen :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
Maar vergeet niet dat de buitenwereld ook je muziek kan horen !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Roderiktweaker schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:20:
Tjah open design wat wil je. Nadeel van het ontwerp systeem :) Ik zorg er altijd voor als ik hem ergens op doe waar mensen zijn dat ik hem af doe. Hem net niet hoorbaar voor mijzelf van een afstand van 40CM zet en dan weer op mijn kop zet. Meestal is hij dan net te luid en zet ik hem nog wat zachter. Wat betekent dat hij voor mensen om mij heen echt niet hoorbaar meer is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Roderiktweaker schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:20:
Daar is dan de PX200 weer een oplossing tegen. Hoewel ik niet weet hoe veilig die in 't verkeer is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Mmh, idd, aan de sociale impact van de overgang van in-ear naar over- of on- ear heb ik eerlijk gezegd nog niet nagedacht.

Ik heb net een vergelijking gedaan tussen m'n headset, een open design, de creative oortjes en een oude closed design koptelefoon. (zowel de koptelefoon als de headset zijn over-ear)

Het verschil is, nog vrij zacht uitgedrukt, enorm.
Van de in-ear oortjes hoor je bijna niets op een normale geluidsniveau, en op een luid is er enkel een lichte ruis te horen.

De bassen durven af en toe uit de koptelefoon te lekken, maar het valt nog goed mee.

Maar de headset daarentegen is eigenlijk bijna te gebruiken als een paar luidsprekers, de prijs van helder geluid en zuivere lage tonen.

Ik zal dus voornamelijk moeten kijken naar closed-design headphones, want ik vrees dat half-open headphones niet veel beter zijn tegen sound bleeding tov. open headphones.

Beste kandidaten lijken me nu de akg k512 en de jvc HA-M750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 11:12
in/over/on ear, gesloten of open is een kwestie van voorkeur en kunnen we natuurlijk niet voor je bepalen. Gesloten versies zijn inderdaad stukken beter mbt het vertonen van sociaal wenselijk gedrag.

Mijn ervaring (met heeeel veel headsets) is dat AKG en Sennheiser erg kwalitatieve producten maken, hoewel Sennheiser nog behoorlijk veel kwaliteitsverschil heeft in hun (vrij grote) productaanbod.

diverse kennisen (zelf geen ervaring mee) zijn enorm te spreken over de AKG k512 en eentje daarvan gebruikt'm zelfs in de studio, hoewel ikzelf daarvoor de specs tekort vind schieten. Ik moet wel vermelden dat zij vnl luisteren naar Jazz muziek.

mocht je zelf naar electronische muziek luisteren of rock/metal (of hard gemasterde muziek in het algemeen) dan kan ik je zeker aanbevelen om de Sennheiser HD202 uit te proberen, kost ook niet erg veel en is stukken beter dan de HD201. Wat ik enorm prettig vind aan de 202 is dat je na een aantal uren luisteren (met name hardere muziekstijlen) je oren niet snel vermoeid raken, iets wat ik bv bij AKG's wel sneller bemerkte. Verder is de 202 nauwlijks van buitenaf te horen en is er erg veel detail in de lagere tonen te horen, ipv een "basbrei"

Bij voorkeur aan muziek met een grotere dynamiek (vaak zachte muziek met hardere stukken erin, klassiek) is het toch moeilijker om eentje te vinden die alle details (lees de zachtste stukken en details onder allerlei omstandigheden) goed weergeeft, ikzelf gebruik een Sennheiser HD590 en een beyerdynamic daarvoor, maar valt wel buiten je prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Wat geluidskwaliteit betreft moet het niet echt een geweldige top kwaliteit koptelefoon zijn, het zou louter moeten dienen als koptelefoon voor onderweg, zoals een lange busrit bijvoorbeeld, niet om elke dag uren naar te luisteren, daar heb ik al iets voor.

Ik zoek dus in de eerste plaats vooral naar robuuste en/of compacte headset, die best ook gesloten is, en over ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Loop eens langs in een zaak (RAF, MM, etc) waar ze een fatsoenlijke rij hoofdtelefoons naast elkaar hebben staan, uiteindelijk klinken ze allemaal anders en is het vooral persoonlijk wat je de beste keus vindt qua comfort en geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 10-03-2010 23:50 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
PX100 heb ik zelf en is heel goed, dat het open is merk je niet veel van behalve dat je alles iets harder moet zetten als er veel lawaai is. Een vriend van mij heeft Head direct ER2 in-ears, ook een aanrader, en wat vaak ook aangeraden wordt en niet te duur is zijn de koss KSC-75. Maar die AKG is waarschijnlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Heeft er iemand ervaring met de jvc HA-M750? Deze koptelefoon ziet er heel interessant uit, hij is voor 49euro+verzendkosten te verkrijgen bij pixmania en lijkt te voldoen aan vrijwel al m'n eisen.

Echter vind ik het kliksysteem van de drivers er maar fragiel uitzien, hoewel geclaimd wordt dat het vrij stevig is...

ook de high-gloss look van de koptelefoon spreekt me niet echt aan, maar hier brengt een likje verf miss wel de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
anders moet je even op head-fi.org kijken, daar kun je alles vinden wat je maar zoekt als het over headphones gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
K0L3N schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:43:
anders moet je even op head-fi.org kijken, daar kun je alles vinden wat je maar zoekt als het over headphones gaat.
Wow, bedankt.

Stomme verkoopswebsites ook, ze zorgen er voor dat je telkens op dezelfde nutteloze revieuw sites terecht komt via google.

Op head-fi.org staat er inderdaad een mooi topic over de jvc HA-M750, en de conclusie is bijna altijd positief, ik denk dus dat ik mij deze koptelefoon binnenkort ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

Ik move deze even naar Draagbare Mediaspelers :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Nog even snel een vraag meepikken.
Er word veel gesproken over bijvoorbeeld de Sennheisser HD201/2.
Deze koptelefoons zijn echter al 5 of 6 jaar oud.
Worden er vandaag de dag echt geen betere meer gemaakt, zoals je wel ziet bij andere hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

slico schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:42:
Nog even snel een vraag meepikken.
Er word veel gesproken over bijvoorbeeld de Sennheisser HD201/2.
Deze koptelefoons zijn echter al 5 of 6 jaar oud.
Worden er vandaag de dag echt geen betere meer gemaakt, zoals je wel ziet bij andere hardware?
Er komen steeds meer nieuwe serie's/versies uit. Dat is vooral nu. Maar aan de andere kant waarom zou je een nieuwe koptelefoon ontwerpen als de huidige ook meer dan voldoende is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

natuurlijk worden er wel betere gemaakt, maar als je slechts €20 wil/kan uitgeven dan is de keuze nog steeds erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Ik heb toch maar de Sennheiser HD 202 gekocht.
Ben er goed tevreden mee! Ik heb natuurlijk geen referentiepunt, dus helemaal objectief ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

zelf ben ik ook op zoek naar een draagbare hoofdtelefoon van sennheiser
- ik wil een goede sound/klank
- maar ook een sterke bass
- mooi design
- mijn budget ligt rond de €75 - €150

welke zouden jullie aanraden ?
en wat zijn zijn beste eigenschappen of mogelijke minpunten ?

vriendelijke groet,

wiedse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in deze prijsklasse een sterke bas wil dan moet je volgens mij niet bij Sennheiser zijn. De HD serie van dit merk is erg goed maar staat nu niet bekend om zijn uitmuntend basgeluid. Daar moet je imo bij Beyerdynamic voor zijn. De DT770 heeft bv. een fantastische bas, maar valt net boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah ok, bedankt voor de informatie !
maar ik zou eiglijk toch zeker een sennheiser willen.
de bass is mooi meegenomen maar is geen echte eis.
welke zou jij van mijn prijsklasse aanraden van sennheiser en waarom ?
want ben op zoek naar wat info want zelf ben ik er nog niet zo goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Waarom uitsluitend Sennheiser (afgezien van je, eh, usermame)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja, ik moet eerlijk zijn, zelf ken ik niet veel van hoofdtelefoons.
en omdat ik het meeste ' positieve ' hoor van sennheiser wil ik geen risico nemen om een ander merk te nemen dat ik helemaal niet ken.
kan jij mij mss wat meer info geven over sennheiser of over een ander merk waar je ervaring mee hebt ?
dat is altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Sennheiser maakt mooie dingen, maar er zijn genoeg andere merken die kwalitatief net zo goed zijn en die wellicht beter bij jouw smaak passen. Om er een paar te noemen: AKG, Beyerdynamic, Denon, Audio Technica. Merken als Bose, Skullcandy en Monster zou ik links laten liggen. Daar betaal je simpelweg teveel voor (matige) kwaliteit. Maar dat is weer een heel andere discussie...
Je doet jezelf in mijn ogen tekort door enkel bij Sennheiser te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Draagbare Sennheiser? Denk aan de HD25 (niet de SP versie). Zou bij de Feedback moeten hangen om eens te luisteren naast andere goede merken als Beyer Dynamic en AKG. Zelf luisteren is sowieso altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah ok, interessant..
Uw raadt ga ik zeker opvolgen.
welk van de volgende: (sennheiser, akg, beyerdynamic, denon, AT) heeft volgens jou een hele mooie sound en redelijke bass ( de bass moet voor mij niet overdreven zijn maar ik vind het toch belangrijk dat mijn headphone wat bassen moet aankunnen. maar het belangrijkste blijft toch een mooie en heldere klank voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heb zelf de K518, ook voor tijdens het reizen. Hij is makkelijk opvouwbaar en komt met een opbergzak. Enige nadeel is het snoer dat nogal lang is, maar dat kan je wel gewoon in je zak kwijt. In opgevouwen toestand kan hij redelijk wat hebben, ideaal voor in je tas. Groot voordeel is dat het een gesloten koptelefoon is, je medepassagiers hebben dus weinig last van je zolang je hem op je hoofd houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ilya
hoe zit het met de prijs en de bass van de headphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat denken jullie van de SENNHEISER HD 428 Closed Headphone ?

weten jullie iets van de sound, bass ?
Mss de positieve en de negatieve puntjes ?
of iemand die er ervaring mee heeft, of al wat over heeft gehoord..

want deze lijkt me wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:18:
Sennheiser maakt mooie dingen, maar er zijn genoeg andere merken die kwalitatief net zo goed zijn en die wellicht beter bij jouw smaak passen. Om er een paar te noemen: AKG, Beyerdynamic, Denon, Audio Technica. Merken als Bose, Skullcandy en Monster zou ik links laten liggen. Daar betaal je simpelweg teveel voor (matige) kwaliteit. Maar dat is weer een heel andere discussie...
Je doet jezelf in mijn ogen tekort door enkel bij Sennheiser te kijken.
Dikke 2nd! Ik vind Sennheiser heel sterk in de klasse tot 75 euro en boven de 200 euro. Net buiten de klasse van de TS dus. :)

De TS zou ons best wat meer info geven zoals: open of gesloten type, koptelefoon voor thuisgebruik of een draagbaar model, muziekkeuze,...

Edit: http://www.topreviewshop.com/sennheiser_hd_428_headphones
Google is your friend. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@sennheis0r,

Tipje, Ik zag de HD202 al voor 25,- staan. Ik gebruik'm zelf voor mijn DJ werk (niet geschikt voor producen). Deze is uitermate geschikt voor dance muziek, vet punchy in de bas zonder detail in de mid en hoog te verliezen en lekkere geluidsdruk zonder vermoeiend te worden. Dat ding is zonder gekheid zijn geld in tienvoud waard!! >> bekijk gewoon de specs en dan weet je dat je echt geen 50,-70,- euro extra hoeft uit te geven,

@hierboven,..I 3rd that!, Sennheiser geeft werkelijk veel kwaliteit voor weinig geld, in hogere regionen hebben ze concurrentie van merken als AKG en Beyerdymamic, in de lagere regionen zijn "reguliere" merken kun je nog goed weg met een Sony of Yamaha, maar nog heeft Senheiser vaak een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een HD201 en die is vrij robuust. Voordeel is is dat hij goedkooop (15 euro) is dus als hij eens stuk gaat is het geen ramp. Ook de audio kwaliteit is verreweg het beste wat je voor die prijs kan krijgen. (beter dan de 202, volgens mij was er een heel topic over de HD201).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
De HD201 is dan misschien wel goedkoop, maar voor iemand die een stevige bas verlangt is het sowieso geen geschikte kandidaat. Bovendien isoleert hij maar matig. Je kunt dit model wat mij betreft niet vergelijken met koptelefoons in de klasse van 75 tot 150 euro.

@vlaaing peerd: specs zeggen doorgaans geen moer bij koptelefoons, het opgegeven frequentiebereik is een wassen neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@Shadow

ik trek dit in twijfel, de HD201 is aanzienlijk minder in specificaties dan de HD202 en mijn (subjectieve) luisterervaring versterkt dit gegeven alleen maar.

@Marcel,

je hebt gelijk dat specs altijd aan de flatterende kant is, en vaak is de freq roll off zo enorm dat de laagste opgegeven frequentie meestal niet te horen is (en de hoogste vallen sowieso buiten menselijk gehoorbereik). Toch zijn dit niet compleet loze waardes, het was de laagst meetbare waarde, ook al kun je dat zelf niet meer horen en maakt wel degelijk verschil of het ene model begint bij bv 45Hz en de andere bij bv 22hz.

edit:

ik heb zelf nog even vergeleken. Ik kan objectief zeggen dat de freq bereik van de 202 veel lager hoorbaar is en duidelijk meer punch in de laag heeft dan de 201. Ik denk wel dat je langer naar de 201 kan luisteren zonder te vermoeien vanwege het half open ontwerp, maar hier staat tegenover dat de 201 bij hetzelfde volume veel meer lekt dan de 202. Details vind ik bij beide modellen goed te noemen (zeer zacht in de mix geplaatste instrumenten, de hoeveelheid reverb en stereopanning zijn echt duidelijk te onderscheiden) . De 201 is helderder, maar bij hoge volumes kan dit overgaan tot schel.

Mijn subjectieve mening is toch dat de HD202 een betere optie is dan de HD201 voor de de eisen die Sennheis0r omschrijft, ook ben ik werkelijk van mening dat veel koptelefoons van makkelijk 50 euro of duurder niet aan de kwaliteit van deze koptelefoon kunnen tippen.

Wel wil ik er even aan toevoegen dat de "goede" verhalen die Sennheis0r over dit merk heeft gehoord waarschijnlijk komt omdat Sennheiser gewoon veel merkbekender is dan bv een AKG of Beyerdynamic, mede vanwege dat Sennheiser zich ook meer heeft geplaatst op de lagere mainstream markt. merken als AKG of Beyerdynamic, Denon, Shure en Stanton maken echter zeer zeker wel degelijke produkten!

[ Voor 50% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-04-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind de HD202 juist erg kut klinken. Heb er veel van op kantoor van toen we nog laptops uitleenden.

* CyBeR is overigens Beyerdynamic-aanhanger. Het is dat ze geen portable hoofdtelefoons meer lijken te hebben, anders had ik ook geen Sennheiser PX200-II gehad.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 06-04-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Ik ben uiteindelijk voor de JVC HA-M750 gegaan, eerste indruk: geweldige koptelefoon, goed geluid en zeer robuust en compact.

Hij is wel nogal aan de kleine kant, zeker als ik hem vergelijk met m'n Razer headset...

Ik zal wel nog eens een revieuw posten nadat ik hem heb meegenomen op skireis :)

• ChimairaBE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 21:30
heeft iemand ervaring met deze "Tritton AX720 Dolby"
http://www.headsetshop.be...ional-gaming-headset.html, of een andere koptelefoon van het merk Tritton.
Afbeeldingslocatie: http://www.headsetshop.be/images/product/93008/tritton-ax720-dolby.jpg?dimensionid=17&shopid=349
Afbeeldingslocatie: http://www.headsetshop.be/images/product/93010/91152.jpg?dimensionid=17&shopid=349
Afbeeldingslocatie: http://www.headsetshop.be/images/product/93011/91152.jpg?dimensionid=17&shopid=349

• vlaaing peerd
ChimairaBE schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:28:
heeft iemand ervaring met deze "Tritton AX720 Dolby" of een andere koptelefoon van het merk Tritton.
het is wel mooie eyecandy en ik geloof ook wel dat ie mooie surround emulatie zal geven, als je'm wilt gebruiken voor gamen is het een mooi apparaat, voor (stereo) muziek lijkt ie me minder geschikt/kwalitatief.

Ik zou dus even bij jezelf nagaan wat het gebruikersdoel voor je is.

enne... €169,- pleuro??? voor dat geld kun je een high end beyerdynamic/sennheiser/AKG kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimairaBE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 21:30
Denk dat ik dan best opteer voor een toepasselijk AKG :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR zit een beetje te azen op een Beyerdynamic T50p, maar superleverbaar zijn ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

ChimairaBE schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:28:
heeft iemand ervaring met deze "Tritton AX720 Dolby"
http://www.headsetshop.be...ional-gaming-headset.html, of een andere koptelefoon van het merk Tritton.
onder het kopje 'draagbaar' valt deze in ieder geval gelijk af, aangezien je hem niet in een andere speler zult kunnen pluggen.

Ik wacht met smart op de reparatie van m'n ESW10. Twee jaar trouwe dienst alweer, langste bezit van een hoofdtelefoon zonder upgrade-wens tot nu toe, helaas net een fatale kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Kick !

Zie hier mooie koptelefoons tussen staan maar volgens mij niet met mijn eisen.

Heb vrij weinig eisen, luister bijna alleen maar hardstyle en het budget is rond de 100 euro.
Zag de sennheiser, HD 220, is die aan te raden ? Heb nu een koptelefoon van Sennheiser maar die is bijna kapot dus vandaar een nieuwe. Ga hem alleen gebruiken in de trein dus het liefst een afsluitbare zodat je in de ochtend niet die irritante mensen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Versteegrob schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:31:
Kick !

Zie hier mooie koptelefoons tussen staan maar volgens mij niet met mijn eisen.

Heb vrij weinig eisen, luister bijna alleen maar hardstyle en het budget is rond de 100 euro.
Zag de sennheiser, HD 220, is die aan te raden ? Heb nu een koptelefoon van Sennheiser maar die is bijna kapot dus vandaar een nieuwe. Ga hem alleen gebruiken in de trein dus het liefst een afsluitbare zodat je in de ochtend niet die irritante mensen hoort.
Jep de HD220 is daar een goede kandidaat voor. Als je van hardstyle houdt wil je waarschijnlijk ook punchy bas horen. Een gesloten koptelefoon is daar uitermate geschikt voor.

Ik vind overigens de prijsverhouding erg snel scheef gaan in de range van 30,- tot 120,- Wat dichterbij de 120 zit is niet evenredig veel beter, soms zelfs minder. Je hebt al een HD201 of HD202 voor rond de 30,- en die is vrij goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Jep de HD220 is daar een goede kandidaat voor. Als je van hardstyle houdt wil je waarschijnlijk ook punchy bas horen. Een gesloten koptelefoon is daar uitermate geschikt voor.

Ik vind overigens de prijsverhouding erg snel scheef gaan in de range van 30,- tot 120,- Wat dichterbij de 120 zit is niet evenredig veel beter, soms zelfs minder. Je hebt al een HD201 of HD202 voor rond de 30,- en die is vrij goed te noemen.
Zijn de 201 - 202 aan te raden voor mijn gebruik, wil namelijk binnenkort een koptelefoon over ear gaan kopen omdat ik weer stukken moet gaan fietsen naar mijn werk, en ik nogal vaak last heb van oorontsteking. Vroeger hielp het ook als ik in de winter mijn dopjes inruilde voor over ears dus ga er vanuit dat dit nu ook het geval is.

Maar was dus benieuwd of ze een beeeetje spatwaterdicht zijn en tegen kou kunnen..

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rosmalen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:51:
[...]

Zijn de 201 - 202 aan te raden voor mijn gebruik, wil namelijk binnenkort een koptelefoon over ear gaan kopen omdat ik weer stukken moet gaan fietsen naar mijn werk, en ik nogal vaak last heb van oorontsteking. Vroeger hielp het ook als ik in de winter mijn dopjes inruilde voor over ears dus ga er vanuit dat dit nu ook het geval is.

Maar was dus benieuwd of ze een beeeetje spatwaterdicht zijn en tegen kou kunnen..
201 wel al vind ik persoonlijk het geluid nogal vlak. Wel helder en mooi. De 202 vind ik echt ronduit kut klinken.... Geen mooie balans. Bijzonder basrijk, maar niet een mooie bas...

Ligt er denk ik net aan wat je budget is wat voor koptelefoons je kan en wil kopen... Ik zou echt eerst gaan luisteren ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
hmm en is er misschien een koptelefoon, over ear die én goed geluid heeft én een microfoontje heeft waarmee ik mijn iphone op kan nemen dus gewoon kan bellen op mijn fietske?!

hope so O+

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Rosmalen schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:55:
hmm en is er misschien een koptelefoon, over ear die én goed geluid heeft én een microfoontje heeft waarmee ik mijn iphone op kan nemen dus gewoon kan bellen op mijn fietske?!

hope so O+
Dit zoek ik ook! ben al een paar uur aan het googlen maar kan maar met moeite headphones vinden die compatible zijn met een iPhone4 EN 3-click button en mic hebben.
Budget rond de 100 euro en moet volledig compatible zijn met de Iphone 4, bediening vanuit snoer, bellen etc
Ow en geen 3 meter snoer ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Cozm0 op 22-10-2010 09:37 . Reden: snoer ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Cozm0 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:36:
[...]

Dit zoek ik ook! ben al een paar uur aan het googlen maar kan maar met moeite headphones vinden die compatible zijn met een iPhone4 EN 3-click button en mic hebben.
Budget rond de 100 euro en moet volledig compatible zijn met de Iphone 4, bediening vanuit snoer, bellen etc
Ow en geen 3 meter snoer ;)
Dat dus, en voor mij het liefste met een ietss lager budget :)

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Mijn oog is gevallen op twee Sennheisers; de Sennheiser HD 218i of de Sennheiser PX 200-II i.

Bij alle twee geven ze aan dat er je er gewoon mee kan bellen met je iphone e.d. en verder is het volgens mij veelal afwerking wat het verschil is (buiten de pasvorm). Twijfel twijfel!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sennheiser PX-100 is onlangs ergens aan de jack kapot gegaan waardoor enkel de rechter speaker nog geluid ontvangt. Ik ben aan het zoeken naar een vervanger en aangezien ik zeer tevreden was over het zuivere geluid en de subtiele bouw van de PX-100 viel mijn oog op de opvolger, de PX-100 II. Alleen heb ik in verscheidene reviews gelezen dat 'het betere bass geluid' de andere frequenties verstoort... Aangezien ik naast electronic ook vaak klassiek of jazz luister lijkt het mij toch geen goed alternatief en opteer ik eerder terug voor een PX-100. Weet iemand een alternatief? Ik wens een subtiele bouw en zuiver geluid, open/gesloten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb vroeger bij het kiezen van de Sennheiser nog naar andere koptelefoons van 'marketingmerken' zoals Bose geluisterd, maar dat woog niet op tegen het geluid van de PX-100, hoewel de prijs een paar veelvouden meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe draagbare koptelefoon. Mijn eisen:
- budget; €0 - €60,-
- draagbaar; logisch natuurlijk, daar ik de koptelefoon vooral onderweg, oa het OV, ga gebruiken
- geluidskwaliteit; ik ben geen audiofiel, maar het geluid moet wel goed klinken, dit is natuurlijk ook subjectief
- Design; zwart en niet te groot (ik heb ook niet zo'n groot hoofd, en zal de koptelefoon waarschijnlijk meer richting de kleinste dan de grootste stand dragen.

Ik heb enige ervaring met de Sennheiser HD 202, en ik zie dit model dan ook als goedkoopste optie. Deze is ook al jaren op de markt.

2 andere opties die ik ben tegengekomen zijn de AKG K512 & de Denon AH-D301.

Van deze 2 modellen kan ik verder niet zo heel veel (of nuttige) gebruikerservaringen vinden, ondanks dat zij 1-2 jaar op de markt zijn?

Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar één van deze twee modellen, omdat ik niet verwacht dat zij minder goed klinken dan de Sennheiser HD202, en ook omdat ze exclusiever zijn dan de HD202.

Heeft iemand hier ervaring, met één van deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 04:38:

Heeft iemand hier ervaring, met één van deze modellen?
Met alledrie :) Ze zijn zeer vergelijkbaar met elkaar in kwaliteit, alledrie met name geschikt voor "harde" muziek (rock, dance, metal,R&B,enz). De bas is erg punchy, maar dat is ook een beetje inherent aan het gesloten design. De HD202 heeft het meeste laag, maar is juist weer wat stiller in het midrange. Dit maakt het wel wat geschikter voor langdurig luisteren (minder vermoeiend) maar minder voor bijv klassieke muziek of "zachtere" muziekstijlen zoals acoustische of wat esotherischere muziek.

Het is moelijk 1 aan te raden, persoonlijk vind ik de HD202 het lekkerste klinken en zitten, een kennis vind dat echter juist meer van de AKG. De Denon heb ik de neiging om te vinden dat die enigszins overpriced is, omdat ie duurder is maar niet echt meerwaarde bied.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je denk ik zelf het beste kan luisteren en draagcomfort beoordelen en op je eigen voorkeur moet afgaan. Je hebt in elk geval goede modellen uitgezocht die veel kwaliteit bieden voor de prijs en elk van deze merken hebben een betrouwbaar imago opgebouwd door hun lange geschiedenis van kwaliteitsprodukten.

edit; je hebt bij alledrie wel een beetje normale versterker nodig, een mini MP3 speler met een 0,5watt versterker op een knoopcel batterij gaat niet genoeg power geven om de koptelefoons recht aan te doen. In dat geval kun je beter met oordopjes af en zul je weinig geluidskwaliteit voor lief moeten nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door vlaaing peerd op 28-10-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vlaaing peerd: Bedankt, nu weet ik in ieder geval dat er niet één beduidend minder is. Ook mooi dat je ervaring hebt met alledrie :) . Ik denk niet dat er een winkel in de buurt is die de AKG en de Denon als showmodel naast elkaar heeft hangen...

In een winkel kan je een koptelefoon ook niet helemaal op draagcomfort beoordelen (paar uur luisteren? liggend? pendelend? slapend? film kijkend? :+ etc.).

Qua design heeft de AKG als enige van de drie maar één kabel. Ik zit dit als een voordeel, want gemakkelijker. Ook vind ik de AKG de mooiste van de drie, maar dat is persoonlijk.
Ik denk dus dat ik een keuze heb gemaakt.
vlaaing peerd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:45:
[...]
edit; je hebt bij alledrie wel een beetje normale versterker nodig, een mini MP3 speler met een 0,5watt versterker op een knoopcel batterij gaat niet genoeg power geven om de koptelefoons recht aan te doen. In dat geval kun je beter met oordopjes af en zul je weinig geluidskwaliteit voor lief moeten nemen.
Ik ben inderdaad van plan om de headphone te gebruiken in combinatie met een iPod Nano 5G. Omdat ik geen fan ben van de geluidskwaliteit van de iPod (mede door het ontbreken van custom EQ :( ), was ook ik bang dat ik in geluidskwaliteit zou moet inleveren,

Na googlen vond ik deze FiiO E5, een portable amplifier die hier in de pricewatch staat en bij één shop verkocht wordt.

Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen en heb hem al besteld. Ook mooi dat ze daarnaast een Line-Out kabeltje voor iPods verkopen, met als voordeel dat de versterker van de iPod zelf niet wordt gebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zoek een koptelefoon met goede geluidskwaliteit voor minder dan €75, die mij goed afsluit (belangrijkste eis) van mijn omgeving, zodat ik achter mijn drumstel het nummer waarop ik meedrum nog steeds kan horen.
Ik heb nu een HD201, maar die dempt niet genoeg, en ik vind het geluid een klein tikkeltje aan de wollige kant, alhoewel de hoge tonen prima helder zijn.
Opvouwen zoals mijn Philips SHS8200 hoeft niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ghost Dog op 29-10-2010 02:41 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Wat vind men hier van de HD205?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1254921727.jpeg

Rond de 35 euro te vinden in verschillende webshops en kwa specs (en uiterlijk, maar persoonlijk) beter dan zowel de HD201 als de HD202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
GoT is geen helpdesk. Doe aub zelf moeite voor je post.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 02-11-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

UIiteindelijk heb ik toch gekozen voor in-ear headphones: Klipsch S4i met full iPhone 4 controls De reviews zijn heel erg goed en de prijs was ook aantrekkelijk (65 euro inclusief verzendkosten bij macstuff.nl)
Ik heb ze nog niet kunnen proberen want ik zit nog even in India en de headphones liggen thuis in NL :)

[ Voor 0% gewijzigd door Cozm0 op 03-11-2010 07:13 . Reden: tikvout ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wow, just wow !

De vmoda is veel beter dan dat ik had verwacht

Super comfortabel
Extreem helder geluid, had eerst een sennheiser van 100e maar nu meer geluid in dezeffde muziek.
Kwaliteit van de spullen is heel goed, hoge kwaliteit kabels, indeling is perfect.
Er zit een remote voor alle Apple apparaten dus zelfs voor me iPad.
Je kan ermee bellen mits je een iPhone hebt, Skype werkt ook.
Hij past zich aan, aan jou hoofd vorm.
Mooie opberg doos
Hij is maar 280 gram

Bekijk deze video maar is

YouTube: V-MODA Crossfade LP

http://www.geardiary.com/...view-v-moda-crossfade-lp/

Verstuurd vanaf mijn iPad

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 03-11-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Ai aiiii ik heb net de Sennheiser HD 218 en een paar andere koptelefoons op gehad. Wat viel die Sennheiser tegen. Ben blij dat ik em niet op internet klakkeloos besteld heb. Heb ook de Monster Beats op gehad, nondeju wat een geluid, al weet ik niet wat de échte kenners er van vinden. Verder issie buiten budget eigenlijk. Ook heb ik nog de PX 200-i van Sennheiser op mijn lijstje staan, maar die heb ik nog nergens kunnen luisteren en vind ik het volgens mij fijner om een over ear koptelefoon te hebben voor op de fiets.

Iemand die de PX 200 aan kan raden of een goedkopere tegenhanger van de Monster Beats Solo?

www.vdzande.com

Pagina: 1