Onjuiste RMA-afhandeling Cool-Prices

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-01 15:29
Beste mensen, onderstaand verhaal heb ik ervaren met Cool-Prices. Ik vind het erg betreurenswaardig, al gaat het me niet om het geld maar om het principe. Ik bestel daar met een maat van me voor duizenden euro's aan handel. Altijd super tevreden....en nu dit...
Had een compleet systeem besteld waarvan het mobo defect bleek te zijn. Heb vervolgens een RMA aangevraagd en het mobo retour gestuurd. Omdat ik graag verder wilde heb ik gebeld en naar de mogelijkheden gevraagd. Mij werd geadviseerd gelijk een nieuwe te bestellen als ik er van overtuigd was dat hij echt defect was. Alle extra kosten zouden vergoed worden bij mijn gelijk, ook de extra verzendkosten voor het opnieuw bestellen. Nu blijkt achteraf dat ik die verzendkosten ineens niet terug krijg. En daar ben ik het niet mee eens... Na wat mailverkeer (zie onderstaand) en nogmaals uitleg van het verhaal heb ik het opgegeven en plaats ik hier mijn ervaring. Ben erg benieuwd naar jullie mening omtrent dit verhaal...

Geachte heer, mevrouw,

Na contact met ***** in de online chat stuur ik deze mail. De RMA met nummer 1225 is netjes afgehandeld. Het geld van het moederbord is gecrediteerd en ook de pakketkosten van de RMA zijn terug gestort. Wat ik echter mis zijn de extra gemaakte verzendkosten van €9,95. Mij werd destijds geadviseerd, wanneer ik zeker wist dat het moederbord defect was, om gelijk een nieuwe te bestellen. Zo hoefde ik niet op de RMA te wachten en kon ik verder. De daarvoor opnieuw gemaakte verzendkosten zou ik dan vergoed krijgen als bleek dat ik gelijk had met het defecte moederbord. Dat is tot op heden niet gebeurd. Dus mijn vraag is of de nog resterende €9,95 ook overgemaakt kan worden.
Dit mag op rekeningnummer: ********* De RMA staat overigens op naam van **********, dit omdat wij destijds samen de order hadden gedaan op zijn naam en ik toen nog niet geregistreerd was bij jullie.

Alvast bedankt!

Sander
Beste Sander,

De kosten voor het retoursturen worden dan vergoedt.
Omdat het buiten de RMA procedure om gaat, worden de verzendkosten voor de order nooit vergoedt.

Met vriendelijke groet,

Afdeling RMA
RMA@Cool-prices.nl

Hallo *****,

Met andere woorden? Jullie maken die €9,95 alsnog over?

Met vriendelijke groet,

Sander
Goedemiddag,

Dan moet ik u helaas teleurstellen. De verzendkosten van de order ontvangt u alleen terug als u de gehele order retour stuurt binnen 8 dagen na ontvangst.

Met vriendelijke groet,

*********** (ineens andere persoon)
Afdeling RMA
RMA@Cool-prices.nl

Dan denk ik dat wij hier een misverstand hebben. Ik hoef geen verzendkosten terug van een order die ik retour stuur, maar van een order die ik EXTRA heb moeten doen. Ik heb een EXTRA moederbord nabesteld op advies van jullie. Dat houdt dus in dat ik over dat moederbord weer verzendkosten (9,95) heb betaald en die wil ik dus gewoon terug. Omdat ik het niet kan helpen dat jullie mij een defect moederbord sturen lijkt het mij normaal dat ik die EXTRA verzendkosten gewoon terug krijg. Daarnaast had ik mijn RMA al na 1 dag aangevraagd en hadden jullie de 3e dag het defecte moederbord al retour.

Hoop dat de situatie nu duidelijk is. Anders mag u me altijd bellen…

Met vriendelijke groet,

Sander
U heeft ervoor gekozen om buiten de RMA procedure een nieuw moederbord te bestellen om zo spoedig mogelijk verder te gaan.
Hierdoor kunnen we deze verzendkosten niet vergoeden.
Had u het via de normale RMA procedure laten afhandelen, dan had u geen kosten hoeven maken.

Met vriendelijke groet,

****** (weer de eerste persoon)
Afdeling RMA
RMA@Cool-prices.nl

Daar heb ik niet voor gekozen, dat werd mij geadviseerd. Ik heb daarom ook bewust gevraagd of ik de extra verzendkosten dan ook vergoed kreeg en, ja, dat was het geval! Anders had ik er nu ook niet om gevraagd… Dus, zo goed van vertrouwen als ik ben, reken ik er nog steeds op dat deze €9,95 naar mij wordt over gemaakt. Ik was een zeer tevreden klant en dat wil ik graag blijven. Het zou zonde zijn als ik nu een negatieve shopsurvey in moet vullen op Tweakers vanwege lullige verzendkosten. En nogmaals, als het niet was toegezegd had ik nergens over geklaagd, maar het is mij nadrukkelijk telefonisch toegezegd door de verkoper…

Met vriendelijke groet,

Sander
Ik denk dat u destijds direct verder wilde. Hierdoor hebben we geadviseerd om dat alvast een nieuwe te bestellen zodat u niet hoefde te wachten op afhandeling van de RMA.
De verzendkosten van het retour sturen zijn al naar u overgemaakt. We kunnen niet de extra verzendkosten crediteren.

Met vriendelijke groet,

Afdeling RMA
RMA@Cool-prices.nl

[ Voor 7% gewijzigd door sgiethoorn op 09-03-2010 21:11 ]

• Room42
  • Niet online
Lekker leesbaar B) Waarom zo klein en schreeuwerig?
Kun je het verhaal niet even samenvatten in plaats van alles hier zo neer te plempen? Gewoon nuttig quoten.

Kortom: TLDR en dat zal vast niet alleen voor mij gelden. Doe er je voordeel mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 09-03-2010 21:07 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Welke discussie wil je losmaken? Het is jouw woord tegen het hunne. Als je in een mail ofzo dat advies hebt gekregen, heb je een standpunt. Nu beweer jij dat advies gekregen te hebben en zij beweren van niet (of begrijpen het niet).

Mijn ervaring met cool-prices is geweldig. Ik moest geld betalen voor een bios update, maar nadat ik een mail had gewaagd waarin ik wat vreemde feiten opsomde, kreeg ik dat geld terug.

Ik denk dat je beter maar gewoon een shopreview kunt schrijven. Ik vind extra negatieve aandacht trekken in een topic als deze eigenlijk ongepast.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 09-03-2010 21:06 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sgiethoorn
Room42 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:01:
Lekker leesbaar B) Waarom zo klein en schreeuwerig?
Kun je het verhaal niet even samenvatten in plaats van alles hier zo neer te plempen? Gewoon nuttig quoten.

Kortom: TLDR en dat zal vast niet alleen voor mij gelden. Doe er je voordeel mee.
Heb hem aangepast...hoop dat het zo beter is?

Ik wil met dit topic geen negatieve aandacht trekken, maar het verhaal delen en kijken of ik(wij) het nou zo verkeerd zien of niet... Shopsurvey is ingevuld...

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Gewoon de bal bij hun blijven leggen, aangeven: "jullie hebben mij geadviseerd om het op deze manier aan te pakken en aangegeven de verzendkosten van het nieuwe product te crediteren, ik verzoek jullie zo snel mogelijk de ontstane situatie op te lossen".

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• sgiethoorn
Na nog een aantal malen heen en weer mailen is het nu dan toch netjes opgelost! Laten we het houden op een belofte die niet gedaan had mogen worden en na wat gesteggel alsnog keurig is opgelost!

Dit topic kan op slot... ;)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 16:49
Grappig, mijn pa heeft precies dezelfde ervaring gehad met cool prices, ook de belofte gehad dat de verzendkosten werden vergoed bij een RMA maar toen het puntje bij paaltje werd weigerde ze ineens die verzendkosten te betalen...

Ach ja, vroeger kochten we er nog behoorlijk wat, nu kijken we wel verder dan cool prices.

Het gaat voor ons maar om een paar euro, voor cool prices gaat het om goede klanten die wel iets meer kopen dan voor een paar euro.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Discussiewaarde heeft dit topic totaal niet maar desondanks gaan topics maar zeer zelden op verzoek op slot. ;)

Wat ik niet begrijp is dat je dit topic opent en er binnen twee werkdagen een oplossing blijkt te zijn. Als je zin " Het zou zonde zijn als ik nu een negatieve shopsurvey in moet vullen op Tweakers vanwege lullige verzendkosten" als een poging tot chantage is bedoeld, en daar lijkt het sterk op, vind ik dat niet echt netjes.

ARME AOW’er

• sgiethoorn
Dan laten we hem toch lekker open??? Het gaat niet om mij, maar om de behandeling van Cool-Prices.
En wat chantage betreft, dat zou dan wel een erg slechte manier zijn zeg...haha! Dan kom ik wel met andere ideeen... 8)7
Pagina: 1