Toon posts:

Raid backup batterij (DIY)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een aantal Hw raid controllers hebben de mogelijkheid een Batterij unit toe te voegen.
de prijs van deze batterijen lopen vrij aardig op. (100+ € bij een simpele check)

simplistisch bekeken zouden een paar batterijen van pakweg 5 € dezelfde uitwerking moeten hebben als zo'n een professionele pack doch die bevat vermoedelijk extra "intelligentie".

ik vond hierover geen soortgelijke thread terug, het verbaasd mij toch dat geen enkel hollander reeds zo'n topic heeft gestart... :P

niet dat je zomaar de toekomst van "professionele data" in de handen hoeft te leggen van een low cost solution maar de gedachte alleen al ...

iemand ervaring?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nee..

al heb ik er wel eens aanzitten denken voor mn PERC 5/i.. maar nu toch maar voor 3 tientjes een officiele gekocht :) (met volgens de status 4 laadcycles ofzo :P )

404 Signature not found

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:30
Op de batterij van mijn HP P410 controller dit ook nog redelijk wat electronica.

Mocht je al een complete unit hebben en de accu van deze heeft het begeven dan loont het misschien de moeite om uit te zoeken of de accu zelf een standaard type is die je via eBay ofzo los kan bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Peterpan,
inderdaad goeie opmerking,
mocht iemand een oude/defecte unit hebben en eens verder kan neuzen...

misschien kan je ergens twee draadjes direkt aan een auto batterij koppelen :)

ik dacht ook gelezen te hebben dat die 'slechts' een aantal keren een volledige "discharge" kunnen meemaken en zowiezo na een jaartje best vervangen worden...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 11:49 ]

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 14:30
Kijk eens op Ebay.
Daar heb ik een paar maanden geleden een accu gekocht voor mijn Adaptec 2420. Ik was er inclusief verzenden vanuit China 20 euro voor kwijt.
Dezelfde accu van Adaptec zelf was zo'n 120 euro dacht ik.