Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik vertrek naar alle waarschijnlijkheid komende zomer voor een half jaartje naar de VS. Nu heb ik een SE W995 met Vodafone simlock die ik wellicht daar wil gaan gebruiken. Nu vraag ik mij af of met ik die simlock wel een Verizon prepaid kaartje kan gebruiken. Ik heb hier al eens contact over gehad met de VF helpdesk maar deze wist het mij gewoonweg niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Kan niet. Het is niet voor niets een simlock. Je kan hem alleen gebruiken met een Vodafone kaart tenzij dat je de lock eraf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Weet niet hoelang je dit toestel al hebt, na een jaar kun je een simlock gratis en voor niks laten verwijderen...
Tevens moet je goed opletten of je telefoon de Amerikaanse netwerken wel aankan: Tri-band / Quad-band d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Inderdaad, zal niet werken. Daarnaast is Verizon geen GSM of 3G netwerk, maar CDMA. Hier kun je dus geen gebruik van maken. Je kunt alleen kiezen uit T-mobile en AT&T. (Sprint is combinatie van CDMA en 4G). Bedenk dat je hier ook betaald om gebeld te worden. Prijzen zijn vergelijkbaar tussen T-mobile en AT&T, T-Mobile meestal iets goedkoper (zeker i.c.m. acties), maar je wilt sowieso T-mobile, want beltegoed is veel langer houdbaar bij T-mobile dan AT&T (vervalt bij de laatste na 1 maand).

Simlock moet je verwijderen, zelf T-mobile -> T-mobile simlock werkt niet.

Als laatste wil je waarschijnlijk kijken naar een VOIP client op je mobiel, via WiFi en bv een Belbudget in en Betamax out account, kun je practisch gratis bellen en gebeld worden als je WiFi dekking hebt. (vaak op je werk en thuis en bv. bij McDonals gratis)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00
Ah ik hoopte, omdat Verizon de Amerikaanse partner van Vodafone is, dat hier een mogelijkheid zou zijn maar blijkbaar zit ik er toch volledig langs. ;)

Een VoIP client gaat sowieso niet werken op mijn telefoon (is geen smartphone). Beste optie is denk ik om inderdaad gewoon een goedkoop pre-paid telefoontje te halen van een beschikbare provider. Heb niet veel eisen en ook niet veel beltegoed nodig dus dat maakt het al makkelijk.

Daarnaast heb ik het toetsel nog net geen jaar dus ook op dat punt, helaas. De netwerken zouden geen probleem moeten zijn.