De 'nieuws'-kolom: waarom halve zinnen zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Beste admins,

Op mijn 20'' 1600x1200 scherm zijn links en rechts van deze webpagina grote grijze verticale balken te zien: ruimte zat dus, in de breedte.

De nieuwsberichten zouden best uitgeschreven kunnen worden. Negen van de tien keer ontbreken er echt maar een paar woorden, die dan pas zichtbaar worden on mouseover.

Zoals:
Cisco kondigt CRS-3-internetrout...
wordt:
Cisco kondigt CRS-3-internetrouter aan voor ISP's.

Dat laatste past ook wel.
Kan er een optie komen om die kolom ff 50% breder te maken oid? Past makkelijk op de huidige generatie schermen, en dan hoef ik niet helemaal naar nieuwspagina toe of 1 voor 1 te mouse-overen om snelle blik te werpen op die berichten.

thx
daniel

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

crisp

Devver

Pixelated

In de eerste plaats vraag ik me af of er ueberhaupt wel veel mensen zijn die met dergelijke resoluties fullscreen surven, maar belangrijker nog is dat het nagenoeg onmogelijk is om een breed scale aan resoluties te ondersteunen (de populariteit van o.a. netbooks maken dat er aan de andere kant weer relatief meer gebruik gemaakt wordt van lagere resoluties) zonder in te boeten op overzichtelijkheid en leesbaarheid.

Op sommige plekken zullen we meer breedte best kunnen gebruiken, maar dan is het vaak weer niet goed weer te geven voor smallere resoluties. Op andere plekken heeft een bredere opzet juist weer nadelen: artikelen lezen niet prettig meer als ze te breed uitgesmeerd worden bijvoorbeeld.

Het staat je altijd vrij om zelf wat met CSS te knutselen om Tnet nog meer naar je eigen hand te zetten; De Custom CSS feature kan je aanschaffen in de karmastore :)

Intentionally left blank

• Znorkus
Aha okee goeie tip van die Custom CSS!

Wat je beschrijft, dat de ideale breedte verschilt per resolutie, pleit er juist voor om de optie tot resizen te implementeren. Dat was ook mijn voorstel. Maargoed, dit valt wellicht te realiseren met Custom CSS - nul ervaring mee, ik zal 's kijken.

Bedankt voor je reactie!
d

Edit: Nou 't is geactiveerd. Ik zie dat ik in een leeg tekstvak nu code in kan voeren. Ik heb absoluut geen idee. Als iemand toevallig meeleest en denkt: oh simpel: laat u horen ;-) Donkergrijze nieuwskolom hierlinks mag 2x zo breed worden, thats it.
alvast bedankt :D

[ Voor 29% gewijzigd door Znorkus op 09-03-2010 21:25 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het probleem is dat niet alles zich zondermeer makkelijk laat resizen; dat kan maar tot op bepaalde hoogte (breedte eigenlijk :P). Daarbuiten moet je eigenlijk je pagina's fysiek anders gaan indelen - en dat geldt voor zowel smallere als voor bredere layouts.

Intentionally left blank

• Znorkus
Hmm ;-) Wat ik wil kan dus niet met Custom CSS begrijp ik.
Ben ik mooi ingeluisd! ;-)

nou maakt niet uit.
doeg he

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nou ja, waarschijnlijk wel, maar of het er mooier van wordt...

ik zal eens kijken of ik iets voor je kan verzinnen, stay tuned...

zoiets: dat maakt de tracker 100px breder:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#page {
    width: 1308px !important;
}
#layout {
    width: 1224px !important;
}
#contentArea {
    margin-left: 317px !important;
}
#channelNav, #utracker, #utracker .trackeritem, #utracker .trackeritem ul {
    width: 317px !important;
}

mooi is anders, maar het werkt :P

[ Voor 56% gewijzigd door crisp op 09-03-2010 23:19 ]

Intentionally left blank

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit zag er leuk uit maar sloopte de navigatie bovenaan de site.

[ Voor 94% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2010 23:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Znorkus
Hey, da's te gek, Crisp ;-)) Dankjewel!

Ik merk niets van een gesloopte navigatie: al die mouse-over & pulldown menu's bovenaan werken gewoon. Evenals de Core-pro-games etc categorieen.

Enige dat je ziet is een klein grafisch rafeltje net boven waarin je kan zien hoe breed 't eerst was.

Ben hem wat breder aan 't maken, werkt uitstekend in de preview (1500-1480-380-380 oid) maar pakt de changes toch niet op als je op voorkeuren toepassen klikt - springtie weer naar de oude situatie.

Ik klooi er even mee en post dan wel de getalletjes voor een full-screen tweakers-website met een brede niewstracker ;-)

Edit:

Nou onderstaand werkt prima voor 1600*1200:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9