Regelmatig wegvallen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 13:59
Allen,

Ik zit al een ruime tijd met hetzelfde probleem sinds ik van een bedrade verbinden naar een draadloze verbinding ben gegaan. Al had ik bedraad ook vaak problemen, maar kwam waarschijnlijk doordat de router de nieuwe snelheden niet meer aankon.

Recent heb ik dus een nieuwe router (Netgear) gekocht, werkt op zich prima alleen valt het een paar keer per dag weg (Melding: Time-out bij verbinding)! In het begin dacht ik dat het aan de router lag (nieuwe Linksys) en heb die dus terug gebracht, maar hetzelfde probleem met een belkin en nu dus ook met de Netgear.

Nu heb ik vandaag iStumbler (mac) geïnstalleerd om even het signaal in de gaten te houden, maar deze is naar mijn mening nog wel redelijk (zit op zolder en router staat in de meterkast). Wat vinden jullie?
Signal: +/- 45%
Noise: 15/20%

Ik heb echt geen flauw idee wat ik hier aan kan doen en ik hoop jullie wel! Hopelijk is het duidelijk en als er meer informatie nodig is hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Rene Bosch

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

Je hebt wellicht al eens gezocht op GoT...dan zie je in ieder geval in alle topics de volgende punten:

- laatste drivers WiFi kaart ?
- firmware helemaal up-to-date ?
- heb je al een ander kanaal geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Laatste drivers WiFi kaart weet ik niet, hoe bekijk ik dat. Werk op een MacBook (OS X 10.5.8)

Verder: Firmware helemaal up-to-date en andere kanalen helpt ook niet!

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

BoschR schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:51:
Laatste drivers WiFi kaart weet ik niet, hoe bekijk ik dat. Werk op een MacBook (OS X 10.5.8)

Verder: Firmware helemaal up-to-date en andere kanalen helpt ook niet!
Hehehe...ik haak af, geen idee hoe je dat kan controleren :$

Heb je met iStumbler de gebruikte kanalen gecontroleerd ? (dit is toch wel iets dat je op de router hebt ingesteld !?)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Is het erg druk om je heen met andere Wifi AP's? Dit zie ik vaker in flats of van die bedrijfsverzamelgebouwen met letterlijk 20 SSID's in het lijstje. Dan hebben die kanalen gewoon teveel overlap.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Geen idee hoe ik kanalen kan controleren? Gewoon kijken of de ruis (noise) afneemt? Heb verder geen ervaring met dit programma, of met andere programma's om je netwerk te peilen.. Zijn er betere alternatieven? Vind dat je maar weinig kan met dit programma.

Nee is niet druk om me heen, vind in totaal maar 2 routers, die van mezelf en van de buren waarschijnlijk aan het signaal te zien.

Graag zou ik bekabeld werken, maar ligt helaas geen kabel naar zolder en is ook lastig (mooi) aan te leggen.. Wel een COAX kabel en Telefoon kabel, maar kan ik daar wat mee? Of andere opties (geen PowerAdapter oid (via stopcontact))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Uit hoeveel aderparen bestaat de telefoonkabel? Als je twee aderparen hebt (4 aderen) dan kan je daar een 100mbit lijntje van knippen.

Met het programma inSSIDer kan je kijken welke wireless kanalen in gebruik zijn in jouw omgeving. TIP: gebruik de kanalen 1, 6 of 11 daar dit de niet-overlappende kanalen zijn.

Je maakt nu gebruik van een Netgear; Welk type en welke firmware?
Welke ISP heb je en wat voor modem heb je daarvan gekregen?

[ Voor 17% gewijzigd door Friedchicken op 10-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
Ik heb totaal geen flauw idee uit hoeveel aderen die kabel bestaat en ook niet echt een idee hoe ik dit kan zien zonder de kabel open te knippen..

Oke zal kanaal 11 instellen nu dan, bedankt..

Netgear WNR3500v2 met firmware "V1.0.2.10_23.0.70". ISP is Ziggo met een redelijke nieuwe modem, 2 maand terug gekregen.

Pagina: 1