Vastlopen Windows7 64bit

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex0001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 18:54
Ik heb een volledig nieuwe computer aangeschaft. Losse onderdelen weliswaar.

Nu heb ik alles in elkaar en heb sinds een paar weken eindelijk mijn 2, 5870's in huis gekregen.
Nieuwe voeding van 950 wat om alle power requirements aan te kunnen.

Nou loopt hij telkens vast als ik ongeveer 30 seconden in windows zit.

Ik heb die Akelige troubleshooter al door genomen. ALLES werkt gewoon.

Het liep ook allemaal prima totdat ik mijn nieuwe voeding er in hing. toen begon het systeem wat minder stabiel te lopen maar nog niet zoals nu. Toen heb ik mijn nieuwe video's erin gezet (windows opnieuw geinstalled) en nu loopt hij telkens vast.

Mijn eerste gok was dat mijn harde schijven niet werkten, Dit omdat er een probleem was met mijn raid 0 opstelling tijdens mijn vorige installatie van windows. (vandaar de keuze om windows er opnieuw op te zetten.) maar ik heb er wel 20 verschillenden in gehad en overal hetzelfde probleem. Ook heb ik een andere voeding geprobeerd. OOk heb ik een andere videokaart geprobeerd... Maar het blijft bij "HETZELFDE" probleem. Dat is dat nadat windows opgestart is, hij binnen 30 seconden vastloopt.

Wat nu grappig is, is dat hij in veilige modus niet vast loopt. Nu heb ik niet voldoende kennis om nu te achterhalen wat daar de oorzaak van is.

Hoop dat ik voldoende info heb gegeven. Ik zie geen nut om de rest van mijn systeem door te geven maar:

I7 920
AsRock supercomputer X58
corsair 12gb cmd12gx3m6a1600c8
corsair voeding TX950W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Draai je systeem eens met één stickje geheugen elke keer en daarna memtest.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex0001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 18:54
Dat varieert dan weer van een memtest met alle 6 tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
lex0001 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:19:
Hoop dat ik voldoende info heb gegeven. Ik zie geen nut om de rest van mijn systeem door te geven maar:

I7 920
AsRock supercomputer X58
corsair voeding TX950W
Het nut daarvan is dat het enorm kan helpen met troubleshooten ivm bijvoorbeeld vergelijkbare problemen elders op het forum, of op een ander forum. Het zou zo maar kunnen zijn dat je net een type moederbord of geheugen hebt waarvan bekend is dat het problemen kan geven. Er zijn een hoop tweakers die de plekjes wel weten om dat soort dingen na te gaan, alhoewel een paar termen e.d. intikken in google ook al vaak veel resultaten oplevert.

Ontopic: Je geeft al aan dat de problemen pas begonnen na het installeren van de nieuwe voeding... dan zou ik daar beginnen met zoeken. Ook omdat je aangeeft dat zodra je meer onderdelen plaatste de problemen erger werden... Ik zou direct beginnen met testen met gebruik van een andere voeding. Een 950watt voeding heeft niet iedereen op de plank liggen, maar met een paar honderd watt minder zou je ook nog prima kunnen testen of het systeem dan wel stabiel opstart. Die kaarten gaan pas echt stroom trekken als je dat van ze vraagt, dat gebeurd absoluut nog niet 30 seconden na opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lex0001 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:19:
[...]

Ik heb die Akelige troubleshooter al door genomen. ALLES werkt gewoon.

[...]

I7 920
AsRock supercomputer X58
corsair voeding TX950W
"Die Akelige troubleshooter" heeft anders meer dan genoeg punten waar je met andere hardware en software dient te testen. Daar rep je met geen woord over. Beetje zinloos om zo de troubleshooter af te kraken als je vervolgens niet de moeite neemt te melden wat je dan exact gedaan hebt met welke andere hard- en software.

Zoals je het hier doet kunnen wij niet beoordelen wat je gedaan hebt, of dat zinnig is of dat je ergens een denkfout gemaakt hebt en kunnen we dus helemaal niets behalve stap voor stap de troubleshooter wederom door te lopen in de vragen die we stellen. Dat is niet de bedoeling op GoT, daarom gaat dit topic ook dicht :o

Het feit dat je in veilige modus wel stabiel draait en in reguliere modus niet zegt aardig wat trouwens. Focus daar eens op. Tip: LiveCD gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.