• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:36
Beste Leden,

Ik zit al een tijdje met dit probleem. En wil er nu wel eens vanaf. Heb de site dvscene.nl e.d. afgezocht maar kan niet zo goed vinden wat ik wil.

Ik film met een Canon HV20 op de HDV mode. Dit is op de TV echt haarscherp en op de computer onbewerkt ook. ( opgenomen met hdvsplit ) Nu is mijn probleem dat ik na het bewerken en in elkaar zetten van de film niet meer de kwaliteit haal als daarvoor ( Uiteraard snap ik dat het niet helemaal te halen is, maar het is nu gewoon zeer slecht ) Dit allemaal bewerkstelligd met Adobe Premiere CS4.

Kan iemand mij helpen aan de juiste instellingen om de beste kwaliteit te halen met enige compressie?

Groeten Boinkie

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Uit je topic titel denk ik dat je het naar flash ? wilt hebben, maar uit je verhaal haal ik dat er helemaal niet uit. Als je aangeeft welke instellingen je nu gebruikt bv. codec, resolutie, bitrate om maar wat te noemen, dan valt er misschien iets zinnigs te zeggen...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:36
Ja sorry, had nog niet de mogelijkheid om eerder wat specs te posten.

Een voorbeeldje; http://www.autogespot.com/movies/M5.html

Er zit wat ruis in de video. Bitrate staat op 3200 op VBR 1 pass in premiere CS4 :) op resolutie 740 * 560.

hoop dat iemand wat tips heeft om dit te verbeteren :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Caveman duwt zijn mond weer dicht... Ik weet niet hoe mede tweakers erover denken maar ik vind de kwaliteit uitstekend, het doet niet onder voor HD youtube filmpjes.
Het enige wat nog zou kunnen helpen is meer dan 1 pass uitvoeren, dat zou de kwaliteit nog wat kunnen verbeteren. Zeker bij VBR is het raadzaam om meer dan 1 pass uit te voeren, als het goed is houd cs4 bij wat er de eerste pass gebeurt is en probeert dat te verbeteren tijdens de 2e pass.

[ Voor 23% gewijzigd door Caveman op 12-03-2010 19:46 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zie het ook niet echt, zelfs full screen op mijn full hd scherm ziet het er heel scherp uit.

Welke was de originele resolutie? Probeer je misschien van een hoge resolutie omlaag te converteren en dan toch op de oorspronkelijke resolutie af te spelen? Als je de resolutie omlaag schaalt dan verlies je natuurlijk informatie die je nooit meer terug krijgt.

En zoals mijn voorganger al zei, probeer eens meerdere passes.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
In CS4 gebruik ik altijd de output naar F4V (Flash HD), en dan kies ik voor (uit mijn hoofd) r9, same resolution as source. Ik kom wel van AVCHD, niet van HDV, maar het resultaat mag er best zijn. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=uXgnYT0bGLI
Pagina: 1