Casemodding?

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik wil graag zo'n raam in de zijkant van me kast maar hoe doe ik dit?
Ik heb een aopen hx-08. En wat voor materiaal is dat glas dan?En voor de rand ervan moet ik wat gebruiken?En hoe bouw ik zo'n blacklight erin hoe hoe krijgt die dan stroom?

Bvd

Life goes as it goes.

Verwijderd

voor het uitsnijden heb ik een dremel gebruikt met nummer 026 cut off wheels.
voor dat raampje kan je plexiglas gebruiken en ik heb dat vast gemaakt met transparante contact lijm.

Verwijderd

Zie boven: Search; staan hier honderden topics over. Sommige laten alles stap voor stap op hun eigen sites zien. Zoek en je komt er wel uit; trust me.

Verwijderd

voor 220V gewoon draatje uit de voeding maken, moet je hem wel op de schakelende 220 zetten natuurlijk(als je een monitor voeding plug hebt op je voeding gewoon daarbij solderen):)

Verwijderd

voor foto's van zo'n raam kan je kijken op www.tomamod.com
Ik denk dat er een stap voor stap guide staat op www.virtualhideout.net

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
je kan ook een gat maken met een decoupeerzaag, sommige casemodders zijn daar heel entausiast over, ik niet zo, ik denk dat je dan veel krassen krijgt als je het niet goed doe tenminste :)

je kan een voedings kabel doormidden snijden en dat als raamrubber gebruiken of voor een fan gat, dat is wel goed gelukt bij mij, :)
een voedings kabel is dus de kabel van de pc, je kan ook een elektrischiteits kabel gebruiken (zon dunne) lijkt ook wel stoer 8-)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

De decoupeerzaag rules, als je de panelen afplak alvorens er met de zaag over heen te krassen gaat het schade vrij en 10x zo snel en strak (ligt oon aan de vaste hand) als met een dremel. er is ook een grote varieteit aan zaagjes voor staal. >> zagen maar. met de dremel kun je de kleine priemelstukjes bijwerken en of uitzagen, meters maken doe je met de deco!!!! lol.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 09 maart 2001 13:53 schreef wolsinknick het volgende:
De decoupeerzaag rules, als je de panelen afplak alvorens er met de zaag over heen te krassen gaat het schade vrij en 10x zo snel en strak (ligt oon aan de vaste hand) als met een dremel. er is ook een grote varieteit aan zaagjes voor staal. >> zagen maar. met de dremel kun je de kleine priemelstukjes bijwerken en of uitzagen, meters maken doe je met de deco!!!! lol.
das waar, je moet idd vetttttt goed afplakken anders krig je beschadigingen :(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 13:55 schreef delyver het volgende:

[..]

das waar, je moet idd vetttttt goed afplakken anders krig je beschadigingen :(
meestal spuit je de kast toch, maar als dit niet zo is >>afplakken
mijn kast is ook gezaagd http://www.12webdesign.nl/quake/

Verwijderd

Op http://www.oc-shop.nl/ (met dat lame flash menuutje) kan je een kant en klare 'window-kit' bestellen.

Cases & Racks >> Case Mods

Dan heb je een raampje en een rubber om deze vast te zetten. Persoonlijk vind ik het nogal duur. Maar als je weinig inspiratie hebt :)

Zagen gaat het best met een dremel, schijnt.

Verwijderd

ipv afplakken kun je ook dun mdf of ander dun plaatmateriaal op de kant leggen vanaf waar je gaat zagen...
Deco vinnik zelf makkelijker dan dremelen.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb deze week de Oudhollandse FIGUURZAAG 8-) weer eens uit de kast gehaald.

Heb me een ongeluk gezaagd om er een Tiberian Sun kast van te maken.

Is overigens best een coole MOD geworden (voor de eerste keer). Plaatjes komen als ik er volgende week neon in heb gehangen, anders komen die raampjes niet erg goed tot hun recht :).

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Pagina: 1