Toon posts:

Tringg in combinatie met Blackberrry.. is onmogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Hoorde via via van het magische Tringg waar je voor een habbekrats vanalles op basis van een fup kan afnemen. Goed, het klinkt allemaal erg goed alleen ben ik in het bezit van een schitterende Blackberry. Zoals Tringg aangeeft op de site is een koppeling met BIS of BES services niet mogelijk. Naar mijn mening wil dat zeggen dat ze de Blackberry services niet ondersteunen. Dus geen push-email of BB-messenger. Allemaal prima lijkt mij zo daar ik een gmail gebruiker ben en je een gmail-app hebt of gmail gewoon via je browser kan benaderen. Nu blijkt dit niet tot de mogelijkheden te horen! Een BB toestel kan dus niet op internet zonder blackberry services? Dit lijkt mij vrij vaag omdat het volgens mij twee verschillende dingen zijn..

Kan iemand hier iets wijs over zeggen en, sterker nog, er is toch wel een whizzkid in het huis die een blackberry heeft zonder services maar wel met 3g internet...

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij zou het zonder BB services moeten werken.

In mijn geval gebruik ik nu Ben, icm een Blackberry Bold 9000, hierbij werken de BB services, en de BB internet / mobiel internet browser niet, (omdat de BB de instellingen van T-mobile probeert te gebruiken, welke bij Ben, niet werken)

Maar bij TCP/IP instellingen, het aangepaste APN ingevuld, en hierdoor werken de derde toepassingen gewoon prima. (in mijn geval Opera Mini, Bold browser, Gmail app(welke je aan kan laten staan, en bijna direct mail ontvangt, en hiervan keurig een LED laat knipperen, als notificatie), LogicMail, en Google Maps

Verder werkt de Modem functie ook prima, ik zou het er op wagen icm Tring ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip! Het werkt! Wat ik heb gedaan: Opera en Gmail app gedownload met mijn huidige sim en vervolgens de tringg kaart erin gedaan. Werkt prima.. Niet erg snel overigens.. Maar wat wil je voor 30€ per maand..

Kan je trouwens ook dergelijke programma's op je BB zetten met een kabel naar je pc? Zou handig zijn als Tringg dat eerst even zou onderzoeken voordat zij roepen dat een BB en Tringg een no-go is!

Tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:35:
Thanks voor de tip! Het werkt! Wat ik heb gedaan: Opera en Gmail app gedownload met mijn huidige sim en vervolgens de tringg kaart erin gedaan. Werkt prima.. Niet erg snel overigens.. Maar wat wil je voor 30€ per maand..

Kan je trouwens ook dergelijke programma's op je BB zetten met een kabel naar je pc? Zou handig zijn als Tringg dat eerst even zou onderzoeken voordat zij roepen dat een BB en Tringg een no-go is!

Tot zover!
Niet snel? Hoeveel streepjes verbinding heb je? 3G? HSDPA? Ze zeggen dat ze op het KPN netwerk zitten, en niks knijpen..dus in theorie zou je 7.2/2 moeten kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 13:32
Internet op de BlackBerry werkt prima met Tringg. De specifieke BlackBerry diensten uiteraard niet, maar andere apps zoals Gmail, GoogleMaps en Opera wel. Ik heb er voor moeten Googlen en kwam er zo achter dat je als APN internet.bt in moet vullen. Wachtwoord of username zijn niet nodig en dan werkt de verbinding prima.

Ook is het mogelijk om vanaf de PC applicaties op je BlackBerry te installeren, maar voor sommigen zal je soms wel moeten knutselen/googlen. Veel makkelijker is om dit via de BlackBerry browser te doen. Deze werkt zonder abonnement namelijk wel met WiFi :)

Success

PS. Ik ben nog op zoek naar een goede (en gratis) messenger applicatie die zonder abonnement op de BlackBerry werkt.