Script voor legen van memorycard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 11:10
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mogelijkheid om zonder ook maar iets te doen, het kopieëren van foto's van mijn memorycard naar een map in 'Mijn afbeeldingen' te automatiseren. (Gemak dient de mens O-))

De bedoeling is dat zodra ik mijn kaart in de PC stop, deze dat detecteert, automatisch 't script start. Het script prompt dan met een vraag als "Wat moet de map-naam worden?", en dat moet dus ingevuld worden. Vervolgens moet met een druk op OK de map in 'Mijn afbeeldingen' gemaakt worden, en moeten (natuurlijk) ook de afbeeldingen gekopieerd worden naar de map.

Verwacht ik te veel? Of zou iemand mij kunnen helpen aan zo'n scriptje?

Alvast héél erg bedankt, tweakers :)

Torrentus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Torrentus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:03:

Verwacht ik te veel? Of zou iemand mij kunnen helpen aan zo'n scriptje?
Zelf bouwen!
Je verwacht inderdaad teveel als je hier een ordinair scriptrequest gaat plaatsen.
Pak een WMI browser, ga kijken naar removable storage events en bouw daar je eigen sync script mee op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
alt-92 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:53:
[...]

Zelf bouwen!
Je verwacht inderdaad teveel als je hier een ordinair scriptrequest gaat plaatsen.
Pak een WMI browser, ga kijken naar removable storage events en bouw daar je eigen sync script mee op.
Ach, ik was in de intentie dat een forum bedoeld was om elkaar te helpen. Sorry.

Luister, als ik zelf geweten zou hebben hoe ik zo'n script zou moeten maken, had ik hem zeker lekker zelf gemaakt en er niemand mee lastig gevallen. Ik bedacht me alleen dat voor mensen die de code wél kennen vrij snel zo'n scriptje kunnen maken, of mij op weg helpen hoe ik het zelf kan doen. Ik zie niet in waarom mijn aanvraag 'ordinair' was.

Mocht er alsnog iemand zijn die mij uit de brand wil helpen, héél graag:)

Torr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Vriendin, ma, pa etc. duwt een memorycard erin en voila het gaat automatisch naar opgegeven map.

Opzich wel een handig iets ja, ik zal dit topic eens volgen, misschien komt er iets nuttigs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Torrentus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:16:
[...]
Ach, ik was in de intentie dat een forum bedoeld was om elkaar te helpen. Sorry.
Je hebt de hints waar je op kan zoeken nu toch? :)
Ik kan je wel een kant en klaar ding geven maar daar leer je zelf niks van - zelfs geen zelfredzaamheid :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
alt-92 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:25:
[...]

Je hebt de hints waar je op kan zoeken nu toch? :)
Ik kan je wel een kant en klaar ding geven maar daar leer je zelf niks van - zelfs geen zelfredzaamheid :)
Klopt, ga ik ook zeker doen vanavond, maar als iemand die er hélemaal niks van snapt zo'n scriptje moet gaan maken.. Ik ga m'n best doen.. Je hebt gelijk wat betreft het niet leren ervan. Maar mijn bedoeling was ook niet om die code te gaan leren ;) Zoals MarElo precies aangeeft, is het doel slechts om het ma, pa & vriendin makkelijker te maken. Zelf kopieer ik 't natuurlijk makkelijk zelf. Maar het zou voor hen echt een superoplossing zijn.

Dus: Ik ben zeker niet te beroerd om het zelf te proberen, maar ik heb eerlijk gezegt toch liever een oplossing van een pro :D

Edit: Met jou tips kom ik er niet. een WMI Browser: klik. Ik zou echt niet weten wat ik daarmee moet doen. Je kunt bekijken 'wat er gebeurt' bij een actie (event) dus. Dus dan heb ik die gegevens voor de removable content. en dan?
en bouw daar je eigen sync script mee op.
. Dat kan ik dus niet.. En daarom kwam ik hier om hulp vragen. :>

[ Voor 19% gewijzigd door Torrentus op 09-03-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
alleen duidt MarElo volgens mij op een ander effect: aangezien dit scriptje altijd draait trek je zo alle usb-sticks leeg van iedereen die aan je pc komt - nog voordat ze het zelf doorhebben.. nu zal dat wel iets minder zijn als je eerst nog een schermpje krijgt om de destination-folder uit te kiezen, maar dan nog.
Ik vraag mij af of dit uberhaupt wenselijk gedrag is (al moet jij dat uiteindelijk zelf beslissen), maar ik zou al mijn portable data dragers iig ver uit de buurt houden van jouw pc als jij zulke scripts draait :+

verder, succes met je zoektocht naar zo'n scriptje. volgens mij is het absoluut niet moeilijk om zoiets te maken, al heb ik er zelf ook niet veel verstand van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
kaesve schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:42:
alleen duidt MarElo volgens mij op een ander effect: aangezien dit scriptje altijd draait trek je zo alle usb-sticks leeg van iedereen die aan je pc komt - nog voordat ze het zelf doorhebben.. nu zal dat wel iets minder zijn als je eerst nog een schermpje krijgt om de destination-folder uit te kiezen, maar dan nog.
Ik vraag mij af of dit uberhaupt wenselijk gedrag is (al moet jij dat uiteindelijk zelf beslissen), maar ik zou al mijn portable data dragers iig ver uit de buurt houden van jouw pc als jij zulke scripts draait :+

verder, succes met je zoektocht naar zo'n scriptje. volgens mij is het absoluut niet moeilijk om zoiets te maken, al heb ik er zelf ook niet veel verstand van..
Bedoeling is dat hij het alleen bij een willekeurige drive-letter doet. Bijv de letter T:.
Ik geef in Windows aan dat de memorycardlezer de letter T: krijgt en klaar.

Toch? :|

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Windows afbeeldingen importeren in zowel Vista als W7 doet precies wat je hierboven omschrijft?

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:12
Wat het misschien ook wel makkelijker maakt als je deze vraag stelt om ook te vertellen om welk OS het gaat.

Er even vanuit gaande dat je windows gebruikt is misschien een batch bestandje maken welke je toevoegt aan de autoplay van windows als je dus een memory stick erin stopt. Hiermee voorkom je deels dat je perongeluk kaartjes gaat kopieren en leeg gooien waarvan het niet de bedoeling is en is (denk ik) relatief makkelijk te doen:

Snelle google actie over hoe iets toe tevoegen aan autoplay:
http://lifehacker.com/371...e-windows-autoplay-dialog

Snelle google naar batch commando's
http://www.angelfire.com/pe/Knip/dosnl.html

Misschien dat je hier wat mee verder komt (en is naar mijn idee niet al te moeilijk te maken)

Edit: al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet of in vista dan wel windows 7 het nog werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door krijn1985 op 09-03-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Torrentus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:44:
Bedoeling is dat hij het alleen bij een willekeurige drive-letter doet. Bijv de letter T:.
Ik geef in Windows aan dat de memorycardlezer de letter T: krijgt en klaar.
Toch? :|
[google=USB detect and launch] en [google=WMICodeCreator], daar kun je mee werken.
De WMI Code Creator kun je bijvoorbeeld gebruiken om een template script te maken die iets doet (en dat iets is dan in jouw geval je copy actie) als je %apparaat% inplugt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
alt-92 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:36:
[...]

[google=USB detect and launch] en [google=WMICodeCreator], daar kun je mee werken.
De WMI Code Creator kun je bijvoorbeeld gebruiken om een template script te maken die iets doet (en dat iets is dan in jouw geval je copy actie) als je %apparaat% inplugt .
Het spijt me alt-92, ik begrijp helemaal niks van de WMI Code Creator.:?
USB detect and launch is een erg handige zoekterm geweest. Bedankt daarvoor.

Edit: OS = W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Je zou eens kunnen kijken naar USB drive letter manager, deze kan ook custom autorun functies uitvoeren zoals het aanroepen van bepaalde executables of batchfiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Je zou het toch ook kunnen oplossen met een usb synchronisatie tooltje. Er is al enkel keren eentje voorbijgekomen bij de meuktracker.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
ppx17 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:49:
Windows afbeeldingen importeren in zowel Vista als W7 doet precies wat je hierboven omschrijft?
Ja precies, ik geloof dat Windows daar zo'n Wizard voor heeft / had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

ThinkPadd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:35:
[...]

Ja precies, ik geloof dat Windows daar zo'n Wizard voor heeft / had
Dan nog moet je enkele malen klikken. Ik heb de indruk dat TS iets wil waar je echt niets voor moet doen buiten een mapnaam opgeven.

Mijn idee is dan ook een scriptje zelf bouwen en in autostart toevoegen.
Of zelfs een applicatie schrijven zodat je het autostart venster kunt skippen en bij herkennen van een SD-kaart uit je fototoestel (door bv de mapstructuur of de naam van je SD-kaart) en de routine opstart. Deze applicatie mee laten opstarten met je systeem en alles wordt voor jou gedaan.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1