Toon posts:

Geen geluid via HDMI pc naar tv, wel beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een Acer mini computer geleverd gekregen X3300, deze wil ik op een Philips HD TV aansluiten met een HDMI kabel, ik krijg wel goed beeld maar geen geluid welke instellingen ik ook probeer, het geluid werkt niet. Kabel is goed, heb ik uitgetest met een bleu ray DVD speler op dezelfde HDMI ingang van de TV.

Vreemd is wel dat de geluidskaart standaard is ingesteld op HDMI out. Ontbreekt er een driver of moet ik via de bios iets wijzigen? (hoe kom ik in de bios onder win 7)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt niet in de bios komen vanuit Windows 7. Je moet naar de bios toe als je je systeem opstart, dus nog voordat het OS geladen is.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:16:
Je kunt niet in de bios komen vanuit Windows 7. Je moet naar de bios toe als je je systeem opstart, dus nog voordat het OS geladen is.
Volgens Acer helpdesk moest ik dat doen via de F2 toest tijdens het opstarten, maar het werkt dus niet. En als ik in de bios zit, wat moet ik dan doen om de geluidskaart aan HDMI toe te wijzen? Dat bios gedeelte is in het Engels en daar kan je de PC behoorlijk mee verkloten als ik daar zomaar iets in ga veranderen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:25:
[...]

Volgens Acer helpdesk moest ik dat doen via de F2 toest tijdens het opstarten, maar het werkt dus niet. En als ik in de bios zit, wat moet ik dan doen om de geluidskaart aan HDMI toe te wijzen? Dat bios gedeelte is in het Engels en daar kan je de PC behoorlijk mee verkloten als ik daar zomaar iets in ga veranderen.
Waarom vraag je het dan hier en niet aan de Acer Helpdesk? Ik bedoel; als F2 al niet werkt, waarom zeg je dat dan niet tegen de persoon die je op dat moment aan de telefoon hebt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

zit de HDMI aansluiting on-board of via een apparte videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:27:
zit de HDMI aansluiting on-board of via een apparte videokaart?
Hier een pioc van de achterzijde van die Acer PC. Kan het niet goed zien, maar lijkt mij dat die HDMI apart zit en dus ook geluid moet kunnen weergeven. Die HDMI aansluiting zit binnen de zwarte cirkel.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h6ablw.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:27:
[...]

Waarom vraag je het dan hier en niet aan de Acer Helpdesk? Ik bedoel; als F2 al niet werkt, waarom zeg je dat dan niet tegen de persoon die je op dat moment aan de telefoon hebt?
Heb ik gedaan, hij heeft een melding gemaakt waar ik nog over terug gebeld of mailed gaat worden. Gelukkig heb ik die PC vrijblijvend 7 werkdagen op zicht, mocht er inderdaad hardware matigs iets aan de hand zijn dan gaat hij meteen retour afzender.

Verwijderd

het lijkt erop dat deze op het moederbord zit.
het zou kunnen dat het ergens in de instellingen neit goed staat of dat het hardware matig niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:59:
het lijkt erop dat deze op het moederbord zit.
het zou kunnen dat het ergens in de instellingen neit goed staat of dat het hardware matig niet goed is.
Welke instellingen zou ik eens kunnen overwegen? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd. :?

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-12 12:29
Ik weet dat je voor de Asrock 330HT (ook mini PC met HDMI) een aparte driver van nvidia hebt voor geluid over HDMI. Wellicht dat dit voor jou ook geldt? Ik zie hier dat de Acer X3300 ook een geforce chipset heeft namelijk.

Nvidia.com --> download drivers --> Product type: ION --> Product Series: ION desktops --> Download type: HDMI audio drivers
Pagina: 1