2x Linksys WRT54GL router wireless verbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 11:02
Even een korte omschrijving van mijn situatie:
Ik heb een WRT54GL router welke aan een adsl kabel hangt, aan deze router hangen een aantal pc's (wired)
Nu wil ik op een andere locatie +/- 100 meter verder een andere WRT54GL plaatsen welke het netwerk opvangt en waar ik dan weer een aantal pc's (wired) aan wil verbinden. De data wordt encrypted met WPA2. Om de 100 meter te overbruggen heb ik een extender tussen de twee routers geplaatst (deze werkt).

Heeft iemand voor mij tips om dit te realiseren, ik heb de router firmware geflashed naar OpenWRT RC6 (white russian), ik vermoed dat ik dit netwerk kan realiseren d.m.v. WDS, maar kan dit ook worden toegepast wanneer er encrypt moet worden toegepast? Is er anders misschien een betere firmware voor mijn router om dit te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Heb dit een tijdje terug succesvol toegepast met de Tomato firmware.
WDS werkt geloof ik niet met WPA2? Gewoon WPA wel...

hier een manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukeLed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb een soort gelijke situatie als die jij wilt realiseren nu draaien bij iemand. Ik heb dit werkend met een WRT54GL met Tomato Firmware erop. Daarna heb ik hem ingesteld als Wireless Client. Met de volgende handleiding zou het je moeten lukken. Hij lijkt mij duidelijk genoeg.

Wireless Client Setup

Succes ermee, mochten er vragen zijn, we lezen ze wel...maar ik ga ervan uit dat het hiermee wel lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
WDS heeft zo zijn beperkingen. Om te beginnen gaat je wireless bandbreedte gehalveerd worden als je met de 2de router wireless connecteert. En persoonlijk heb ik het enkel werkend gekregen met WEP en niet met WPA (het leek te werken maar na een uur was de connectie gegarandeerd weer weg).

Vraag is : is het nodig van voorbij die 2de router (dus verder dan 100m) ook nog wireless te connecteren ? Als dat niet nodig is, ben je beter af zonder WDS. Dan configureer je je eerste router gewoon als Access Point, en de tweede als Wireless Bridge. Alle wireless clients gaan dan met de hoofdrouter connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 11:02
Als eerst hartelijk dank voor de hulp, heb mijn router ondertussen geflashed naar tomato firmware. Het ziet er veel belovend uit, helaas zoals MaCk- al attendeerde werkt dit niet met WPA2.

Wanneer ik namelijk voor WPA2 kies, krijg ik de melding dat deze vorm van encryptie alleen werkt bij een AP (AP + wds ook niet). Zal het werken wanneer ik de tweede router instel als AP en dan twee computers wired aansluit?

Ik heb geen administratie rechten op de eerste router, dus ik ga kijken of ik deze kan bemachtigen en toestemming kan krijgen om de encryptie aan te passen naar WPA.

@twixie: Er hoeft op de tweede router voor de rest geen wireless systemen worden aangesloten.