Windows ziet schermen niet wanneer ze uit staan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Beste Tweakers,

Mischien een beetje een rare titel maar ik zal het uitleggen.
Ik heb op dit moment een probleem met een instalatie van mij.
Ik gebruik in mijn instalatie's 2 beamers en 1 touch screen.
Op deze instalatie draait content die interactief te besturen is via het touch panel etc etc.
Echter heb ik 1 probleem hiermee. Windows ziet de beamers niet wanneer hij reboot aangezien deze helemaal uitstaan. Windows denkt dan "ze zijn er niet, dus ik haal ze weg uit mijn systeem".
Vervolgens een uur na de reboot gaan de beamers aan en ziet windows ze weer.
Echter gooit hij dan mijn content compleet in het honderd. Wat de bovenste beamer moet weergeven weergeeft hij dan op de onderste en andersom.
Waar ik nu naar opzoek ben is het volgende:
Ik moet iets hebben wat windows verteld tijdens het opstarten; "hey windows ik ben een scherm en sta aan" waardoor windows hem in zijn systeem houd en hij de content niet in het honderd gooit.
Wat is hiervoor de beste oplossing? Zijn hier programma's voor of moet ik denken aan een fysiek apparaat die windows verteld dat er een scherm is.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Wat de bovenste beamer moet weergeven weergeeft hij dan op de onderste en andersom.
Beamers verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
Hehe,

Dat is het rare aan het hele systeem.
Het eerste wat wij hebben gedaan toen we dit probleem kregen was inderdaad beamers wisselen, simpelweg de vga kabel in het andere gaatje proppen. En inderdaad dan werkt het. Maar nu komt het, wanneer ik het systeem opstart zonder dat de beamers aan staan dan wisselt hij de schermen weer om.
Als ik de systemen daarintegen herstart wanneer de beamers aan staan geeft hij prima signaal dat hij er is en werkt het.
Nou is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen "zet eerst de beamers aan en reboot dan" maar in praktijk is dit natuurlijk geen stabiele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
Niemand die enig idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden met welke Windows we hier werken. Multimonitor onder windows 98 werkt compleet anders dan onder Win7 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik had een vergelijkbaar probleem met een simpeler setup, scherm+tv. Ik heb het kunnen oplossen door catalyst control center te verwijderen. Daar zit een feature in om schermen automatisch te detecteren, en die geeft soms rare resultaten. (als je dus een ati kaart hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
Het gaat om 2 simpele nvidia kaartjes (8600 ofzo) en draait op windows xp.
Ik zoek dus iets wat aan windows het signaal geeft dat er 3 schermen aan staan, ook wanneer ze uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
Probleem al opgelost. VGA pin 11 aansluiten op massa en hij herkent ze ook wanneer ze uit staan.
Pagina: 1