Toon posts:

hulp nodig met mijn ddr3 en moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen voor iedereen die dit lees ik ben vrij wel nieuw hier en heb dus een vraag

ik heb een moederbord gekocht de asus p5e3 pro
en ik wil hiero graag 6 gig aan werk geheugen toevoegen maar ik ben een beginner
met pc bouwen dit is mijn eerste build en ik was bang dat het dalijke niet pas of werkt
dus zodoende heb ik jullie advies nodig

ik heb een site gevonden waar een mooije ddr3 kingston 6gb 1333mhz
http://www.cool-prices.nl...1333-kit3-cl9-1.5v-473239

nu weet ik niet zit er veel verschil in de 1333mhz en de 1600 ik ben een gamer
en ik wil wat vrij degelijks

mij setup om het zo tenoemen is dit
antec 902
asus p5e3 pro
cpu heb ik nog niet maar het wort een q9650
cpu cooler is een coolermaster v8
ddr3 nog geen keuze kenne maken
xfx hd 4890 black edition
cd rom nog onbekent
harddisk oke nog onbekent
psu nox 650watt

ik weet niet of julie er wat aan hebbe maar ik dacht voor alle zekker heid :)

sorry voor de typfouten of dergelijke heb een erge form van dislecktie met typen :'(

maar in iedergeval elk beetje advies zal ik zeer op prijs stellen

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit soort topics zijn helaas niet meer toegestaan op GoT.
Hiervoor hebben we een apart topic, waarbinnen je dit soort vragen kan stellen:
[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
zo als ik net zag heb ik de topic verkeerd geplaats bij nt sorry voor dit ging niet met opzet

ik ben nieuw hier dus :)mijn fout

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in de QVL van je moederbord, dat is altijd verstandig om daar vanuit te gaan. Dan weet je wat getest is en in elk geval werkt op je mobo.

Enne, wat betreft je spelfouten, je kunt best je post eens door een spelchecker halen voordat je post natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik zag het telaat mijn excuses

Verwijderd

Topicstarter
terw_dan ik heb de qvl bekeken maar bij de 1333mhz zie ik een paar vendors staan maar

geen 6 gb het hoogste wat 2048 mb dus als ik 6 gig wil gebruiken moet ik dan de 1600mhz van kingston hebbe die staan er wel bij alleen bij de 1600 en niet de 1333mhz

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je iets anders pakt dan op de QVL staat dan kun je natuurlijk tegen incompatibiliteit aanlopen, verstandig is dan om je aan de DDR3 specs te houden met betrekking tot het voltage, al geeft dit natuurlijk geen garantie.

Waarom wil je trouwens 6GB? Dan moet je met 2x 2GB en 2x 1GB gaan werken, dan kun je beter 4x 2GB erin duwen, is wel iets duurder, maar de kans op compatibiliteit is dan iets groter, omdat je niet met verschillende dimmen zit.

Verwijderd

Topicstarter
dus in plaats van 6 gig 8 gig nemen begrijp ik er uit :)ik snap nu een beetje wat je bedoel met de 2x2+1

dit klopt toch of heb ik het dan fout

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

8GB is in elk geval logischer dan 6GB, want dan kun je gewoon allemaal dezelfde dimmen erin duwen. Of je meot 3x2GB pakken, maar dat is natuurlijk verre van slim.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Verplaatsen van NT -> PMG

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip ik ben er uit ik ga voor de iets duurdere 8 gig 4x2 dan voor 3x2 :)hartelijek bedankt
Pagina: 1