Netwerkverbinding na een minuutje naar 0 bps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net Windows 7 geinstalleerd op een (voorheen XP-)PC (na een format). Ik heb ook een laptop met Windows 7. De laptop draait wireless (probleemloos). De PC is via UTP en een switch bekabeld verbonden met een Linksys range extender en die configuratie draaide ook prima met XP. Sinds er Win7 op draait heb ik echter rare netwerkproblemen. Het openen van websites en browsen gaat prima, maar zodra ik iets download, stopt de download na een paar kb/Mb. In de networking tab van Taakbeheer zie ik de LAN-connectie dan droppen naar 0%. Als ik tijdens een download kan pauzeren en hervatten, werkt het wel. Steeds als de download stopt druk ik dan op 'pause' en direct weer op 'resume' en dan gaat het meteen weer verder alsof er niks aan de hand is...

Hetzelfde lijkt ook op het interne netwerk te gebeuren. Ik heb een paar ISO's op mijn NAS staan. De NAS ziet-ie wel en ik kom er ook op, maar als ik een ISO mount en bijvoorbeeld eensoftwareinstallatie opstart, krijg ik na een minuutje de melding dat er geen CD in de drive zit en breekt de installatie af. Ga ik naar een share op mijn laptop, dan werkt het wel probleemloos! Ik run nu al 2 uur Windows Easy Transfer van de laptop naar PC en dat gaat vrij stabiel (af en toe een dipje, maar nooit naar 0%).

Laptop en PC zitten verbonden met een homegroup, maar het netwerkprobleem manifesteerde zich daarvoor ook al...

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik google me nu al uren rot maar vind niets. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zelfde probleem.

Wanneer ik iets wil downloaden, stopt het downloaden na een aantal seconden bezig te zijn. Vervolgens kan ik inderdaad wel resumen, maar dan verliest hij na enkele seconden weer de verbinding.

Ik heb inmiddels een nieuwe router aangeschaft en hier ligt het dus niet aan.

Ook ik heb windows 7 geinstalleerd. wellicht dat hier het probleem in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Is de installatie helemaal geupdate ?
(sorry voor de vraag) Gaat het om een legale versie van Windows ?
Staat er iets in de eventlog (WinKey + R, eventvwr) ?
Is Windows succesvol geactiveerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
lier schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:43:
Is de installatie helemaal geupdate ?
(sorry voor de vraag) Gaat het om een legale versie van Windows ?
Staat er iets in de eventlog (WinKey + R, eventvwr) ?
Is Windows succesvol geactiveerd ?
Mijn Windows-installatie is helemaal legaal, geactiveerd en up-to-date. Het gaat alleen mis als er gedurende meer dan een paar seconden een behoorlijk dataverkeer over het netwerk van of naar de PC gaat (bijvoorbeeld kopiëren van gebackup-de files van de NAS of downloaden van Java VM van internet). Vreemd genoeg is het geen enkel probleem om grote bestanden vanaf mijn laptop naar de PC te kopiëren, en van mijn laptop naar de NAS of naar internet is ook geen probleem.

In de eventviewer staat vanalles, maar voor mij niet thuis te brengen of er iets tussen staat dat met de netwerkproblemen te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:25:
Ik heb een zelfde probleem.

Ook ik heb windows 7 geinstalleerd. wellicht dat hier het probleem in zit?
Ik weet het wel zeker. Mijn PC draaide eerst XP Pro SP3 in dezelfde netwerkconfiguratie en dat ging feilloos. Aan het netwerk op zich ligt het dus niet. Het moet ergens in Windows 7 mis gaan.

Ik zal zometeen de netwerkadapter eens deactiveren en opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Als ik zo eens over het web blader, kom ik uit bij deze thread, en als ik dan bij de laatste paar pagina's kijk, lijkt het probleem vooral opgelost door niet de standaard Windows drivers voor je netwerkkaart te gebruiken, maar de drivers van de fabrikant, alhoewel het kopieren van de laptop naar de PC wel beter gaat, hmmm...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Surfer schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:34:
Als ik zo eens over het web blader, kom ik uit bij deze thread, en als ik dan bij de laatste paar pagina's kijk, lijkt het probleem vooral opgelost door niet de standaard Windows drivers voor je netwerkkaart te gebruiken, maar de drivers van de fabrikant, alhoewel het kopieren van de laptop naar de PC wel beter gaat, hmmm...
Surfer, je bent een held! Ik heb met enige omwegen via de laptop de nieuwste originele driver voor mijn netwerkkaart geïnstalleerd en na een reboot werkte alles zoals het hoort. Alleen... het zou kunnen dat dat na de clean install van Windows 7 ook het geval was en de problemen pas begonnen nadat ik de internetverbinding als 'Home Network' had ingesteld. Voorlopig houd ik het dus maar even op een 'unidentified network'.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Hmmmm.... te vroeg gejuichd. Het internetverkeer werkt nu weer als een zonnetje, maar nu gebeurt er op het interne netwerk nog steeds hetzelfde. Als ik vanaf mijn NAS wil installeren, start de installer prima, maar zodra de installatiefiles gekopieerd gaan worden houdt het op.

HELP! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zou het kunnen dat power management hier iets mee te maken heeft? Met wireless kaartjes had ik regelmatig dat mijn verbinding helemaal wegviel omdat power managent ineens dat ding half uitschakelde. Ik leek dan nog gewoon verbonden met mijn access point maar kon geen verkeer meer versturen over mijn netwerk.

Je zou dus kunnen proberen uit te vinken dat stroombeheer het apparaat mag utischakelen, en je kan in de geavanceerde eigenschappen van de netwerkkaart ook vaak nog wel iets vinden over power management. Dat ook proberen uit te schakelen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Vicarious schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:40:
Zou het kunnen dat power management hier iets mee te maken heeft? Met wireless kaartjes had ik regelmatig dat mijn verbinding helemaal wegviel omdat power managent ineens dat ding half uitschakelde. Ik leek dan nog gewoon verbonden met mijn access point maar kon geen verkeer meer versturen over mijn netwerk.
Ik denk het niet. Het is een PC die via UTP aan een switch zit. Deze switch is wel aan een wireless AP gekoppeld (WRE54G), maar aangezien het internetverkeer het wel gewoon doet zou het daaraan m.i. niet moeten liggen.

Andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Controleer de Kabels.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Leuk gevonden, maar daar is niets aan veranderd door Windows 7 te installeren, vermoed ik zo.

Bovendien, WAN-verkeer gaat goed, en dat gaat over dezelfde kabels he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

wellicht nog een verschil in duplex settings?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
@r!k schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:13:
wellicht nog een verschil in duplex settings?
Ummm... ze staan gewoon op 'auto negotiate' en dat zou volgens mij goed moeten zijn...

Ik zie nu wel in Windows Taakbeheer dat de Networking-capaciteit rond de 2,5% schommelt. Dat lijkt me ook ERG aan de lage kant. Geeft dat nog ideeën?

[ Voor 23% gewijzigd door stax op 10-03-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Even bumpen, want het probleem wordt er niet beter op.

Mijn internetverbinding is prima naar 2 laptops en een PC (700-800 kB per seconde), maar:
  • het verkeer van en naar de PC over het interne netwerk (tussen PC en de laptops, printer en NAS onderling) gaat zo traag als dikke stroop (3-15 kB per seconde) en slaat met regelmatige intervals helemaal dicht (20-30 seconden lang 0 kB/s en dan begint het weer eventjes).
  • als ik de PC herstart heb ik regelmatig wel verbinding maar geen internet. Soms valt de verbinding ook tussentijds weg. Troubleshooter helpt dan niet. Ipconfig laat wel zien dat-ie keurig een IP-adres van de router heeft gekregen. Soms doet dan na een minuutje of zo ineens het internet het weer. Tegelijkertijd werkt het internet op de laptop wel gewoon, dus aan de wireless router ligt het niet.
  • opstarten van een VPN-verbinding gaat supertraag. Eerst krijg ik secondenlang de melding 'opening port', terwijl dat venstertje op de laptops zo snel voorbij flitst dat je het niet eens kunt zien.
Problemen ontstonden dus nadat ik mijn XP Pro-PC heb geformatteerd en er Win7 Professional op het gezet (met licentie en geactiveerd). Ik heb inmiddels de NIC-driver van Windows 7 overschreven met een nieuwe Realtek driver en ook IPv6 gedisabled.

Kan iemand mij nog verder helpen alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Geen idee... snap er niks van eerlijk gezegd. Heb je nog geprobeerd hoe het gaat als je allerlei antivirus en firewall tooltjes uitzet? Zone-alarm bijvoorbeeld heeft bij verschillende kennissen van mij de gekste symptomen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Probleem lijkt opgelost. Het lijkt de onBoard netwerkkaart van mijn 2 jaar oude ASUS K8N moederbord. Ik was er steeds zekerder van dat het probleem in de PC zat en niet in het netwerk, dus heb gisteren snel nog even een wireless-N PCI kaart gehaald en zojuist geïnstalleerd. Draait pas een half uurtje, maar ik krijg nu dezelfde snelheid op het interne netwerk als op internet, had direct internetverbinding, VPN-connectie in een flits, kortom alles lijkt weer in orde.

Moraal van het verhaal: mijn (RealTek/onBoard) netwerkkaart lijkt een probleem te hebben onder Windows 7, zelfs met de nieuwste drivers. Wellicht doet dit probleem zich ook voor bij andere (wat oudere) NIC's.

Allemaal bedankt voor jullie tips en hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door stax op 12-03-2010 16:09 . Reden: iets minder kort door de bocht ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

stax schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:09:

Moraal van het verhaal: RealTek (onBoard) netwerkkaarten hebben een probleem onder Windows 7, zelfs met de nieuwste drivers.
Lijkt me toch wat kort door de bocht, ik heb zelf een moederbord van bijna een jaar oud met een onaord realtek netwerkkaart en windows 7 Ultimate en die draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
@r!k schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:37:
[...]
Lijkt me toch wat kort door de bocht, ik heb zelf een moederbord van bijna een jaar oud met een onaord realtek netwerkkaart en windows 7 Ultimate en die draait perfect.
Hmmm... kort door de bocht inderdaad. Misschien is jouw NIC wat nieuwer en treedt het alleen bij oudere RealTek-NIC's op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Of misschien is die ene netwerkkaart die jij hebt gewoon brak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
Verwacht ik niet, aangezien hij een half uur eerder onder XP Pro nog perfect werkte. Dat zou wel heeeeeel toevallig zijn als de hardware op exact hetzelfde moment kuren vertoont als dat ik Win7 installeer... Bovendien kom ik overal op internet mensen tegen met precies dezelfde problemen als ik - na een Win7 install.

Afijn, ik ben benieuwd hoe lang mijn oplossing het ook echt blijft doen. Ik ga morgen eens een duurtestje doen, dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Probeer ipv6 eens uit te schakelen voor je nic, kan ook nog wel eens helpen.

En post eens wat meer gegevens van je moederbord en NIC chipset, op deze manier blijft het gissen. Komt nog bij dat je nu eigenlijk appels met peren aan het vergelijken bent, probeer eens een netwerkkaartje erin te zetten die met kabel werkt en kijk dan of ie het nog doet. Een wireless verbinding met een wired vergelijken om te troubleshooten gaat echt niet werken.

[ Voor 43% gewijzigd door @r!k op 12-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou eerder in de properties van het ethernet device lopen aanpassen. (device manager -> network adapter -> advanced ). Wellicht is er iets nieuws in de driver geactiveerd wat niet compatible is met je gigabit swtich of ander lokaal device ,denk aan jumbo frames of checksum offloading of ratecontrol (hij is te snel?)

aan de andere kant heb je nu een workarround.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
OK.... even recapituleren. Ik heb alle aanpassingen die anderen hebben voorgesteld al gedaan, dus IPv6 uitschakelen, instellingen van de NIC wijzigen, etc. Maakte allemaal geen verschil.

Ik weet dat het niet aan mijn bekabelde netwerk ligt, want als ik een andere computer op dezelfde kabel aansluit werkt alles naar behoren. Nu ik een wireless NIC heb geïnstalleerd weet ik ook dat het niet aan mijn PC of aan Windows 7 ligt, want ook nu werkt alles naar behoren. Kortom: ik vergelijk geen appels met peren, ik heb gewoonweg uitgesloten waar het NIET aan ligt en dus blijft er maar één boosdoener over: de onBoard Realtek NIC. Komt nog bij dat ik ondertussen minstens 10 posts heb gevonden van andere mensen met identieke problemen onder Win7 EN een wat oudere Realtek NIC.

Ik heb helaas geen andere NIC liggen om even wat te proberen, ik ben blij met mijn oplossing.
Pagina: 1