Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net Windows 7 geinstalleerd op een (voorheen XP-)PC (na een format). Ik heb ook een laptop met Windows 7. De laptop draait wireless (probleemloos). De PC is via UTP en een switch bekabeld verbonden met een Linksys range extender en die configuratie draaide ook prima met XP. Sinds er Win7 op draait heb ik echter rare netwerkproblemen. Het openen van websites en browsen gaat prima, maar zodra ik iets download, stopt de download na een paar kb/Mb. In de networking tab van Taakbeheer zie ik de LAN-connectie dan droppen naar 0%. Als ik tijdens een download kan pauzeren en hervatten, werkt het wel. Steeds als de download stopt druk ik dan op 'pause' en direct weer op 'resume' en dan gaat het meteen weer verder alsof er niks aan de hand is...
Hetzelfde lijkt ook op het interne netwerk te gebeuren. Ik heb een paar ISO's op mijn NAS staan. De NAS ziet-ie wel en ik kom er ook op, maar als ik een ISO mount en bijvoorbeeld eensoftwareinstallatie opstart, krijg ik na een minuutje de melding dat er geen CD in de drive zit en breekt de installatie af. Ga ik naar een share op mijn laptop, dan werkt het wel probleemloos! Ik run nu al 2 uur Windows Easy Transfer van de laptop naar PC en dat gaat vrij stabiel (af en toe een dipje, maar nooit naar 0%).
Laptop en PC zitten verbonden met een homegroup, maar het netwerkprobleem manifesteerde zich daarvoor ook al...
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik google me nu al uren rot maar vind niets. Alvast bedankt!
Hetzelfde lijkt ook op het interne netwerk te gebeuren. Ik heb een paar ISO's op mijn NAS staan. De NAS ziet-ie wel en ik kom er ook op, maar als ik een ISO mount en bijvoorbeeld eensoftwareinstallatie opstart, krijg ik na een minuutje de melding dat er geen CD in de drive zit en breekt de installatie af. Ga ik naar een share op mijn laptop, dan werkt het wel probleemloos! Ik run nu al 2 uur Windows Easy Transfer van de laptop naar PC en dat gaat vrij stabiel (af en toe een dipje, maar nooit naar 0%).
Laptop en PC zitten verbonden met een homegroup, maar het netwerkprobleem manifesteerde zich daarvoor ook al...
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik google me nu al uren rot maar vind niets. Alvast bedankt!