Toon posts:

Office Communication Server Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb een probleem met de office communication server.
het gaat om het volgende.
ik heb hier een server staan waar office communication server op geinstalleerd is en dat werkt prima.
verder heb ik nog een server waar mediation server op geinstalleerd is.
daarnaast heb ik nog een asterisk box versie 1.6 met een paar exstensions en een telefoon eraan vast.

nu heb ik alles zo geconfigureerd dat als ik me echte telefoon op pak en dan een nummer draai dat hij dan via de asterisk (PBX) server naar de mediation server dan naar de ocs server toe gaat en zo naar mijn client. en dat werkt prima ik heb een trunk gemaakt met een 9 voor internal en in de active directory heb ik een nummer aan een account toegevoegd en dat werkt allemaal perfect.

nu is het probleem dat als ik de andere kant op zou willen gaan dat het dan niet werkt. mijn telefoon het als exstensie nummer 202 en ik heb een normalization rule opgesteld zodat hij weet wat 202 is maar het lukt mij gewoon niet om via de medation server naar buiten te komen. en misschien kan iemand van jullie mij helpen dit probleem op te lossen of mij dit een beetje helderder proberen te maken.

ik heb ook nog een log van een windows 7 machine die met de comminucator naar buiten probeerde te bellen. die ziet er als volg uit.
A SIP request made by Communicator failed in an unexpected manner (status code 80ef01f8). More information is contained in the following technical data:

RequestUri: sip:202;phone-context=1@voip-test.nl;user=phone
From: sip:edwin@voip-test.nl;tag=4d4e3a5001
To: sip:202;phone-context=1@voip-test.nl;user=phone;tag=2EB7972C072CE377DA911CFE0D04FD16
Call-ID: 39f84c36aa6a4294b64d50aa5791fcee
Content-type: application/sdp;call-type=audiovideo

(null)

Response Data:

101 Progress Report
ms-diagnostics: 14011;reason="Called Number translated";source="test-voip-server.voip-test.nl";RuleName="+3-Digit test";RuleDN="CN={6F49741A-4A7F-4B0E-A9B5-59C68611D7B0},CN=Location Normalization Rules,CN=RTC Service,CN=Services,CN=Configuration,DC=voip-test,DC=nl";CalledNumber="202";TranslatedNumber="202";appName="TranslationService"

101 Progress Report
ms-diagnostics: 12006;reason="Trying next hop";source="test-voip-server.voip-test.nl";PhoneUsage="CN={C491D082-9CD3-4A41-9A79-9DCEE38670EB},CN=Phone Route Usages,CN=RTC Service,CN=Services,CN=Configuration,DC=voip-test,DC=nl";PhoneRoute="Test-Asterisk";Gateway="server2008-medi.voip-test.nl:5061";appName="OutboundRouting"

183 Progress Report
ms-diagnostics: 12006;reason="Trying next hop";source="test-voip-server.voip-test.nl";PhoneUsage="CN={C491D082-9CD3-4A41-9A79-9DCEE38670EB},CN=Phone Route Usages,CN=RTC Service,CN=Services,CN=Configuration,DC=voip-test,DC=nl";PhoneRoute="To the PSTN";Gateway="Server2008-medi.voip-test.nl:5061";appName="OutboundRouting"

504 Server time-out
ms-diagnostics: 1007;reason="Temporarily cannot route";source="test-voip-server.voip-test.nl";ErrorType="Connect Attempt Failure";WinsockFailureDescription="The peer actively refused the connection attempt";WinsockFailureCode="10061(WSAECONNREFUSED)";Peer="Server2008-medi.voip-test.nl"

elk hulp wat iemand mij hierbij kan geven zal ik zeer op prijs stellen :)