Toon posts:

Terminal Server Broker, doorstuur probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een aantal servers die werken als terminal server. Er is 1 broker server die de gebruikers doorstuurd naar de juiste server. Gebruikers werken met een Wyse thin client. Het probleem is dat wanneer sommige gebruikers worden doorgestuurd naar de juiste server, dat hun thin client vastloopt. Is dit probleem op te lossen? of is het mogelijk bepaalde gebruikers niet te laten doorsturen naar een andere server?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je de Session Broker bedoelt, dan is mijn eerste vraag of alle TS-machines dezelfde Apps en/of Desktops aanbieden. Zo niet, dan zou ik ervoor kiezen om op de TS Gateway eerst een onderverdeling te maken naar App/Desktop en daarna pas over de Broker gooien.

Het is interessanter om te weten of random Wyse clients vastlopen of dat het altijd dezelfde clients zijn. Dit kan wijzen op een klein foutje in de config, bijvoorbeeld, of mogelijk moet je een iets nieuwere versie van het OS installeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
elke client heeft er wel eens last van. De Terminal Servers zijn allemaal hetzelfde geinstalleerd.

• MAX3400

MAX3400

Zoals gewoonlijk op GoT; welke OS-versies heb je draaien op de TS-machines, op de Broker maar ook op je Wyse-clients?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mijn ervaringen met de session broker zijn ronduit bedroevend als het gaat om non windows (rdp6) clients :(

of ze werken niet of je moet 2 of 3 x inloggen om eindelijk aan het werk te kunnen. heb je echter een win32/64 machine met rdp6 of hoger dan werkt het wel uitstekend :)

heb ooit eens iemand bij MS gesproken die dit ook toegaf. het is niet goed getest op non windows clients en eigenlijk alleen maar op het win32/win64 platform....

A wise man's life is based around fuck you

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/3063/clipboard02db.jpg

Check even op je TS-omgeving wat hier staat ingesteld; kan zomaar voorstellen dat NLA minstens een probleem op kan leveren voor de Wyse-terminals. Verder zag ik bij Wyse 6 KB-artikelen als je zoekt op "server 2008". Mogelijk kan je 1 en 1 combineren tot 3. ;)

Pagina: 1