[WIN2003] How to: mandatory profile in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
We willen in ons netwerk een Windows 7 (de eerste, tot nu toe alleen nog Windows XP) werkstation voor algemeen gebruik gaan neerzetten.

Wat we graag zouden willen is een mandatory profile.

Ondertussen het volgende gevonden en uitgevoerd:
- experts-exchange.com
- Microsoft.com

Loop tegen het probleem aan dat de lokale gebruikersprofielen (m.u.v. het Gast account) geen "ntuser.dat" hebben.

Ook merk ik dat zodra het werkstation in het domein zit er automatisch een %username%.V2 wordt aangemaakt!

Iemand ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door mvdb1982 op 09-03-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mvdb1982 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:28:
We willen in ons netwerk een Windows 7 (de eerste, tot nu toe alleen nog Windows XP) werkstation voor algemeen gebruik gaan neerzetten.

Wat we graag zouden willen is een mandatory profile.

Ondertussen het volgende gevonden en uitgevoerd:
- experts-exchange.com
- Microsoft.com

Loop tegen het probleem aan dat de lokale gebruikersprofielen (m.u.v. het Gast account) geen "ntuser.dat" hebben.

Ook merk ik dat zodra het werkstation in het domein zit er automatisch een %username%.V2 wordt aangemaakt!

Iemand ervaring?
Klopt van die v2 profielen.
Dit komt omdat Vista , 2008 en Win7 een andere profielenstructuur hebben dan windows XP of oudere versies.

Maar lees onderstaande link maar even door. , zeker dat je er dan uitkomt(zet eventueel hidden files ook aan!)

How to customize default user profiles in Windows 7 and in Windows Server 2008 R2

EDIT: zelfde link als die van jouw , maar dat is in iedergeval wel de oplossing(als je geen ntuser.dat of .man hebt is je profiel gewoon corrupt)

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 09-03-2010 16:14 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
degroot schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:12:
[...]

als je geen ntuser.dat of .man hebt is je profiel gewoon corrupt)
Dan is waarschijnlijk het Default userprofile corrupt. Hidden files staan uiteraard aan. ;)

Kan ik een nieuw Default user profile aanmaken?