Bij elk spel lag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een heel erg irritant probleem, namelijk als ik een spel wil spelen, heb ik lag. Het ligt niet aan de internet connectie, maar puur aan m'n pc volgens mij (als ik bijv. de host ben bij Modern Warfare 2 heb ik het ook.)

Ik heb gister Bad Company 2 gekocht, maar ook dit valt gewoon niet normaal te spelen, singleplayer ging nog wel.. maar multiplayer is een drama. Het maakt niet uit of ik het van 1920x1080 naar 1024x760 (ofzoiets) zet het blijft gewoon haperen.

Systeem:

Moederbord: MSI K9N NEO-F V3
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Geheugen: 4 GB
Videokaart: ATI 4890 Super Overclocked edition
Voeding: Corsair HX520W

Ik heb echt een idee wat het kan zijn, gister opnieuw Windows erop gezet en drivers van de videokaart geinstalleerd.

Even kort gezegd: het gebeurt bij Bad Company 2, Modern Warfare 2, Just Cause 2 demo..

Enige verkeerde zou kunnen zijn dat mn processor niet de nieuwste is, maar toch zou die op een lagere resolutie het wel moeten doen lijkt mij.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door J0ey op 09-03-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de juiste drivers geinstalleerd van je moederbord en je videokaart? Heb je je geheugen getest met Memtest voor fouten? Heb je een nog een IDE schijf ipv SATA en daar draai je toevallig in PIO modus?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Het vermoeden is bij mij heel sterk dat je niet alle juiste drivers hebt geinstalleerd... als je niet kan vertellen wat voor een moederbord je hebt, plus je twijfelt aan de chipset... hoe kan je dan ooit alle juiste drivers geinstalleerd hebben? Ik denk dat het uitzoeken van welke mobo je hebt je eerste prioriteit moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je bedoelt trouwens lage FPS? Lag is vertraging door een trage verbinding en dat heb je niet, geef je aan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

zou goed uitzoeken wat voor moedebord je nu hebt en daar dan de drivers voor proberen te vinden.
meestal staat er ergens op het moederbord wel iets van een merk of type nummer

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sorry, heb het gevonden. Het is de MSI K9N NEO-F V3.. ik heb hiervoor de drivers gedownload maar dit maakt geen verschil, ik heb nog steeds een lage FPS. (klopt bwerg, kan alleen de topic titel niet aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je wel de goede drivers voor je grafische kaart geïnstalleerd?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ja, die heb ik geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Welke harddisk heb je? Zelf heb ik gelijke problemen gehad met een 160 GB hdd (met 8mb cache), ik heb hem toen vervangen met een 320 gb hdd (met 16mb cache).

Ik weet niet waarom het werkt en ik had toen ook al alles geprobeerd, zelfs een nieuwe installatie.

[ Voor 0% gewijzigd door cossy nl op 09-03-2010 16:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
Misschien heb je hier last van; nieuws: Microsoft vervroegt SP1 voor Windows 7 wegens bugs

Heb je een ander OS dat je kunt proberen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb er 2,

Harde schijf Maxtor 6B200M0 ATA Device (200 GB, 7200 RPM, SATA)
Harde schijf Maxtor 6L200P0 ATA Device (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Volgens mij hebben ze allebij 8 mb cache, zou hier het probleem dus kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:20:
Ja, die heb ik geïnstalleerd.
Welke dan? Die van de bijgeleverde cd of rechtstreeks van amd.com?
En je geeft aan dat BC2 in singleplayer wel goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56
J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:55:
Sinds een tijdje heb ik een heel erg irritant probleem, namelijk als ik een spel wil spelen, heb ik lag. Het ligt niet aan de internet connectie, maar puur aan m'n pc volgens mij (als ik bijv. de host ben bij Modern Warfare 2 heb ik het ook.)
Bij een private match of Internet? Hoe weet je trouwens wanneer jij de host bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Staat niet toevallig de V-sync nog aan in je videosettings?

Of bedoel je een ander soort lag?

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Rechtstreeks van de ATI site. Nou ja, in single player heb ik heel af en toe een lag schokje, bij MP om de 2 seconden, kan zijn dat singleplayer wat lichter is?

EDIT: Picaroon, omdat ik er dan zo de pest in heb dat ik weg en dan vervolgens 'Picking a new host komt' :X

En over de lag, gewoon vaak van die vervelende schokken, V-sync staat in BC2 iig uit. Of moet dat ook nog ergens anders?

[ Voor 42% gewijzigd door J0ey op 09-03-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt 'sinds een tijdje', kun je aangeven wanneer dat probleem ontstond? Hardware of software geïnstalleerd op dat moment? Liep het voorheen wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Eigenlijk verkeerd gezegd, sinds het moment dat ik Modern Warfare 2 heb geïnstalleerd kreeg ik er voor het eerst last van, CoD4 liep nog wel goed. Hierna kwamen dus BC2 en Just Cause 2 demo, die hetzelfde vertoonde.

Verder heb ik gister nog een schone Windows installatie gedaan, lijkt me dus sterk dat er iets verkeerds op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type geheugen gebruik je?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Zo te zien 4 keer Corsair XMS2 CM2X1024-6400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:52:
Verder heb ik gister nog een schone Windows installatie gedaan, lijkt me dus sterk dat er iets verkeerds op zit..
Er zal wel niets verkeerds op zitten maar wel te weinig. Zoals meerdere mensen al aangeven: heb je de volledige drivers voor je moederbord al geinstalleerd? En zo niet; ga dan niet uit van Everest maar schroef je PC open; er zal vast wel een merk/type op het board gegraveerd staan.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 09-03-2010 17:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Even doorlezen MAX3400, ik heb de drivers van mijn moederbord geïnstalleerd, Everest gaf geen moederbord aan, daarom heb ik mijn computer opgeschroefd en het opgezocht.

[ Voor 6% gewijzigd door J0ey op 09-03-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry, ik heb inderdaad niet goed gelezen. Maar ik denk/vermoed dat je CPU en RAM toch wel degelijk de bottleneck gaan vormen om voldoende "bitjes" te leveren aan de GPU. Kijk, CoD4 valt nog wel mee qua specs maar BC2 kan je wel vergeten. Als ik even snel op Google kijk, staat er toch minstens een C2D voor in de boeken.

Je hebt essentieel nu eigenlijk een moederbord van bijna 4 jaar oud met de bijbehorende "langzamere" bussnelheden, CPU en dergelijke en probeert games te spelen die net een maand uit zijn.

Misschien dat iemand me wil corrigeren maar die "MSI K9N NEO-F V3" wat toentertijd al een budget-bordje; de overige K9-borden hadden sowieso meer slots en andere mogelijkheden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Dat zou best kunnen inderdaad, trouwens op de doos staat K9N NEO V3, weet niet of die -F wat betekend.

Enig idee of dit ook echt het probleem is? Aangezien ik op 1920x1080 lag heb, en op 1024x760 ook. Valt dit ook goed up te graden, of moet er dan echt veel veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is een AMD Athlon 64 6000+ niet gewoon de bottleneck voor een gamer die dergelijke games (MW2 en BC2) wil draaien?
J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:35:
Dat zou best kunnen inderdaad, trouwens op de doos staat K9N NEO V3, weet niet of die -F wat betekend.

Enig idee of dit ook echt het probleem is? Aangezien ik op 1920x1080 lag heb, en op 1024x760 ook. Valt dit ook goed up te graden, of moet er dan echt veel veranderen?
Je kan overwegen om een andere CPU te installeren, kijk even naar welke CPU's ondersteund worden door jouw moederbord. Anders zul je helaas een ander mobo en CPU moeten aanschaffen, zoals een Phenom II met een leuk AM3 plankje.

[ Voor 137% gewijzigd door CH4OS op 09-03-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bij Modern Warfare 2 komt 'ie in ieder geval nog door de www.canirunit.com test, maar bij BC2 inderdaad niet. Zal even kijken naar de Phenom II ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Eventjes aan het rondzoeken geweest en kwam op dit:

pricewatch: Gigabyte GA-MA770T-UD3

en

pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

uit.

Nou leek dit mij wel een leuke combinatie, hoewel het iets boven mn budget ligt, maargoed. Kan dit ook in combinatie met de rest van mijn systeem? Niet dat ik het direct ga aanschaffen, dus betere suggesties zijn welkom, het liefst rond de +-150 euro voor moederbord en processor.

PS. is nou echt zo dat het spel hiermee niet goed kan draaien? Ik wil binnenkort wel mijn PC gaan upgraden, maar het lijkt mij toch dat het spel hiermee wel op middel kan draaien?
Modbreak:Aub niet onnodig meerdere keren achter elkaar posten. Gebruik de edit-knop om iets toe te voegen aan je post als nog niemand gereageerd heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 10-03-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

^ moet wel gaan draaien ja ;)

Maar op het systeem wat je nu hebt zouden spellen ook gewoon medium/max moeten kunnen.

Welke versie van CCC heb je? (Catalyst Control Centre- voor je Videokaart)

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2010 18:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Tsja, jammer dat dat dus niet lukt zonder lag. :(

Ik heb versie 10.2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Joris.
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03 18:02
Qua drivers enz ligt het probleem er volgens mij niet zo te zien, wel zie ik sterk een bottleneck in de processor...
ik heb hier een x2 7750, en zelfs die komt (@ 3.4 Ghz) soms wel eens in de knel met modern warfare 2... (ik draai overigens een 4850) Dit ligt duidelijk niet aan de videokaart, want ik kan alles monitoren met mijn G15 en 2 beeldschermen.

Mij lijkt het probleem dus ook duidelijk in de processor te liggen... ;)
Als je moederbord een AM2+ bordje is kun je ook gewoo ndirect een amd kopen, maar ik heb het niet gechecked voor je ;)

AM2 Quad core's zijn trouwens ook wel leuke opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:48:
Tsja, jammer dat dat dus niet lukt zonder lag. :(

Ik heb versie 10.2..
Voordat je iets anders gaat doen, download de 10.3 beta eens?

Ook al eens geprobeert games op low te zetten en te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.. als dit het geval is dan is er een probleem met je systeem... niet omdat het te traag is, maar omdat iets kapot is (of het nou hardware of softwarematig is weet ik niet maar er is dan wel iets kaduuk)

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
MAX3400 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:32:
Sorry, ik heb inderdaad niet goed gelezen. Maar ik denk/vermoed dat je CPU en RAM toch wel degelijk de bottleneck gaan vormen om voldoende "bitjes" te leveren aan de GPU. Kijk, CoD4 valt nog wel mee qua specs maar BC2 kan je wel vergeten. Als ik even snel op Google kijk, staat er toch minstens een C2D voor in de boeken.

Je hebt essentieel nu eigenlijk een moederbord van bijna 4 jaar oud met de bijbehorende "langzamere" bussnelheden, CPU en dergelijke en probeert games te spelen die net een maand uit zijn.

Misschien dat iemand me wil corrigeren maar die "MSI K9N NEO-F V3" wat toentertijd al een budget-bordje; de overige K9-borden hadden sowieso meer slots en andere mogelijkheden?
Volgens mij is dat niet zo. Ik heb ook hetzelfde moederbord gehad. MW2 draaide perfect, en de prestaties waren maar iets minder als met mijn nieuwe moederbord (MSI DKA790GX). Zie ook mijn review.
CptChaos schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:39:
Is een AMD Athlon 64 6000+ niet gewoon de bottleneck voor een gamer die dergelijke games (MW2 en BC2) wil draaien?
[...]
Je kan overwegen om een andere CPU te installeren, kijk even naar welke CPU's ondersteund worden door jouw moederbord. Anders zul je helaas een ander mobo en CPU moeten aanschaffen, zoals een Phenom II met een leuk AM3 plankje.
Die CPU moet echt nog wel mee kunnen. Zeker met MW2, ik draaide immers op 1280*1024 nog alles max een AMD Athlon X2 4800+ @ 2.8Ghz en HD 3870 OC, welke dus nog langzamer is dan zijn processor.

@TS, de Phenom II is altijd een goede upgrade, maar je moet wel weten dat je dit systeem nog wel beter moet kunnen als dit. Draait 3DMark06 bijvoorbeeld wel goed? (nog niet voorbij zien komen)

En verder, je RAM vormt ook niet echt een bottleneck. Je zou met everest nog wat benchmarks kunnen draaien mbt memory bandwith. In de bovenstaande review zie je wat ik haal met 4 x 1 GB PC 6400 C4.

Je zou zeggen dat dit een gevalletje is Windows opnieuw installeren. Maar dat is al gebeurd zo te lezen. Heb je ook geprobeerd te gamen zonder dat je zelf drivers hebt geïnstalleerd? Bij mij herkende W7 alle hardware en installeerde het perfect. Verkeerde drivers kunnen namelijk voor 'rare' problemen zorgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Stefanovic45 op 09-03-2010 19:18 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ben nu bezig met installeren van 10.3, zal zo even laten weten of dit effect heeft.

Stefan, bedankt voor je reactie, ik draai wel op 1920x1080. Ben nu ook bezig met 3Dmark06, dus ik zal zo ook even vertellen of dit werkt.

Mocht dit allemaal niet werken zal ik Windows er opnieuw opzetten en zonder drivers BC2 te spelen, dus nu even alles proberen..

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Misschien is het een idee om Driver Genius te downloaden, die speurt alle drivers zo even voor je op. (Tenzij het dus echt aan je proc ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:32:
Ben nu bezig met installeren van 10.3, zal zo even laten weten of dit effect heeft.

Stefan, bedankt voor je reactie, ik draai wel op 1920x1080. Ben nu ook bezig met 3Dmark06, dus ik zal zo ook even vertellen of dit werkt.

Mocht dit allemaal niet werken zal ik Windows er opnieuw opzetten en zonder drivers BC2 te spelen, dus nu even alles proberen..

Bedankt allemaal!
Zonder drivers is zeg maar 2FPS vs 42FPS met drivers :+ .
Heeft er OOIT een Nvidia kaart in je PC gezeten of drivers ect?
Doe dan een driverclean..

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:35
J0ey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:26:
Eventjes aan het rondzoeken geweest en kwam op dit:

pricewatch: Gigabyte GA-MA770T-UD3

en

pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

uit.

Nou leek dit mij wel een leuke combinatie, hoewel het iets boven mn budget ligt, maargoed. Kan dit ook in combinatie met de rest van mijn systeem? Niet dat ik het direct ga aanschaffen, dus betere suggesties zijn welkom, het liefst rond de +-150 euro voor moederbord en processor.

PS. is nou echt zo dat het spel hiermee niet goed kan draaien? Ik wil binnenkort wel mijn PC gaan upgraden, maar het lijkt mij toch dat het spel hiermee wel op middel kan draaien?
Ik denk niet dat dit gaat draaien zonder ddr 3.

Het lijkt mij ook sterk dat je huidige pc niet goed genoeg is om op zijn minst op wat mindere settings MW2 en BC2 te draaien. Dingen die mij in het verleden langzame games bezorgden zijn:

malware/spyware
errors op de harde schijven
draadloos netwerk met windows 7.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lags zouden inderdaad wel eens met de harde schijven te maken kunnen hebben, draai eens hd-tune op beide schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Goed, net Windows 7 (weer) opnieuw geïnstalleerd, alle drivers erop gedaan.. ik weet nu zeker dat het niet hieraan ligt.

Wat nu dus over blijft is dat de harddisk verkeerd is of dat m'n pc te sloom is?

Maar het vreemde is dat ik de 'lag' heb bij 1920x1080 High en op 1024x760 Low, precies hetzelfde. Dit is toch zo vreemd als wat of ligt dit nou aan mij?

Ik word er wel een beetje radeloos van.. ik wil gewoon eens een keer normaal spelen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UberTweaker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 10:31
Probeer eens je geluidskaart uit te schakelen in apparaat beheer?
Misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd maar dat heeft jammer genoeg geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of deze lijst.

Welke drivers worden er geladen? Want in de driverslijst op de website staat niet veel.

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:29
Ik zag dat je een SATA en IDE schijf samen gebruikt. Ik heb het in mijn systeem ook gehad dat deze ineens heel erg traag werd (A8N-premium met 4200 X2). Nadat ik mijn IDE schijf d'r uit had gegooit was het probleem verdwenen.

wellicht een poging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:11
Ik quote mezelf nog maar eens;
NitroX infinity schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:26:
Misschien heb je hier last van; nieuws: Microsoft vervroegt SP1 voor Windows 7 wegens bugs

Heb je een ander OS dat je kunt proberen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Sorry, daar heb ik even overheen gelezen. Ik denk van niet, aangezien hier nog een PC staat met dezelfde Windows, en daar is niets mee aan de hand, heb ook geen andere OS om het te proberen.

Ben nu bezig met HDtune, lijkt nog goed te gaan..

Ik zal ook even kijken of het helpt om de IDE schijf eruit te halen..

EDIT:

Dat dus gedaan, HDtune levert niets op, en als ik de IDE schijf eruit haal heb ik het nogsteeds, dus... andere ideeën nog?

[ Voor 24% gewijzigd door J0ey op 10-03-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Had je al een 3Dmark06 score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Oh, ja dat heb ik gedaan maar die moest ik afsluiten omdat 'ie bij de CPU niet boven de 1 fps uitkwam terwijl ik bij de videokaart gewoon rond de 40 fps had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat is normaal.
Mijn Phenom II X4 955BE op 3.7GHz haalt zelfs maar 2.nogwat FPS daar.
Er is dus niets vreemds aan de hand wat dat betreft.

CPU's zijn niet ontworpen op het renderen van 3D-beelden zoals GPU's in games, en dat is nou juist wat 3DMark de CPU daar laat doen, wat dus zeer lage FPS oplevert.

[ Voor 37% gewijzigd door Ghost Dog op 10-03-2010 17:06 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Idd. Ghost Dog heeft gelijk. Gewoon draaien :)

[ Voor 24% gewijzigd door Stefanovic45 op 10-03-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Hm, dat zal ik dan nog wel eens doen, ik kan nu ook uitsluiten dat het door Windows 7 komt, omdat ik dit bericht nu vanaf Windows XP typ....... Ik weet 't nu echt niet meer hoor, ik heb nu volgens mij zo ongeveer alles geprobeerd en niets lijkt te werken.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

J0ey schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:05:
Hm, dat zal ik dan nog wel eens doen, ik kan nu ook uitsluiten dat het door Windows 7 komt, omdat ik dit bericht nu vanaf Windows XP typ....... Ik weet 't nu echt niet meer hoor, ik heb nu volgens mij zo ongeveer alles geprobeerd en niets lijkt te werken.. :(
Test de schijven in een ander systeem?

Als je dan BSOD op het andere systeem krijgt weet je waar het aan licht ;) dan nog uitvogelen welke van de 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoezo heb jij het opeens over BSOD's? :P

Je hebt zeker geen ander moederbord liggen? Als je software problemen hebt uitgesloten moet je bij de hardware beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

StefanvanGelder schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:56:
Hoezo heb jij het opeens over BSOD's? :P

Je hebt zeker geen ander moederbord liggen? Als je software problemen hebt uitgesloten moet je bij de hardware beginnen.
Whups... had vlak hiervoor een ander topic gelezen waar het ging over BSOD's :X

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Goed nieuws, het probleem is opgelost..

Het kwam dus inderdaad niet door drivers etc, maar door m'n processor (deze werd te heet).

Gisteravond de fan eraf gehaald, schoon gemaakt en een krachtigere fan erop gezet.. en het probleem is verdwenen! :*)

Allemaal nog bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

CptChaos schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:39:
[...]
Het was dus een koelingsprobleem, las ik, ok...

[ Voor 20% gewijzigd door PiRiVi op 13-03-2010 16:49 ]

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat soms ook wil schelen, zeker bij de wat oudere games: installeer DX9... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien een rare suggestie maar kijk eens na of je per toeval Anti-Aliasing, Adaptieve Anti-Aliasing en Anisotropisch Filteren hebt aan staan, indien ja zet ze dan uit.
Als zulke opties erg hoog zijn ingesteld dan kan die 'lag' die je ondervind wel voorkomen.
Deze opties vragen namelijk erg veel van een pc, zeker op hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Uhhmm.. lees eens mijn laatste post... :+

[ Voor 3% gewijzigd door J0ey op 13-03-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

J0ey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:31:
Uhhmm.. lees eens mijn laatste post... :+
Oh, dus omdat het opgelost is, mogen we niet nog meer tips geven, waardoor je nog meer performance haalt? Nahja ook goed hoor... :+
Pagina: 1