De Cisco ASA devices ondersteunen voor zover ik weet geen dhcp reservations (telkens zelfde ip uit een pool aan een client geven met een specifiek mac-adres).
Hoe lang ik ook google, ik kom alleen maar pagina's tegen waar mensen zeggen dat het niet kan, of mensen die eerst ios code posten en dan daarna erop terugkomen dat dit niet werkt voor asa's, etc.. Wat ik echter mis is een 'officiele' reactie van cisco.
Het lijkt me een redelijk normale feature, en ik zou het vreemd vinden als dit niet meer beschikbaar zou zijn in de asa software.
Is het volgens jullie mogelijk? Kunnen jullie documentatie van cisco zelf vinden waarin staat dat dhcp reservation niet ondersteunt wordt? Of waarom niet?
Volgens deze user kan het met een static arp entry, en dat heb ik nu getest, maar dat lijkt niets te doen.. (mijn client met een configureerd mac krijgt gewoon een ander ip in de range)
Hoe lang ik ook google, ik kom alleen maar pagina's tegen waar mensen zeggen dat het niet kan, of mensen die eerst ios code posten en dan daarna erop terugkomen dat dit niet werkt voor asa's, etc.. Wat ik echter mis is een 'officiele' reactie van cisco.
Het lijkt me een redelijk normale feature, en ik zou het vreemd vinden als dit niet meer beschikbaar zou zijn in de asa software.
Is het volgens jullie mogelijk? Kunnen jullie documentatie van cisco zelf vinden waarin staat dat dhcp reservation niet ondersteunt wordt? Of waarom niet?
Volgens deze user kan het met een static arp entry, en dat heb ik nu getest, maar dat lijkt niets te doen.. (mijn client met een configureerd mac krijgt gewoon een ander ip in de range)
WyleHou
10.27.2009 at 03:28PM PDT, ID: 25678390
One way we use to get around this is to put a hardcoded arp address for a device, and let it's IP address be within the pool.
arp inside 10.1.1.5 001e.c966.4a34
arp inside 10.1.1.10 0000.55d1.07b5
arp inside 10.1.1.12 000c.77af.af5f
dhcpd address 10.1.1.5-10.1.1.50 inside
dhcpd dns 154.164.1.8 151.164.1.7 interface inside
dhcpd domain microsoft.com interface inside
dhcpd option 150 ip 10.1.1.10 interface inside
dhcpd enable inside
bron
[ Voor 36% gewijzigd door axis op 09-03-2010 14:30 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!