Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06
Sinds een aantal weken valt regelmatig de verbinding weg wanneer ik met een wireless apparaat (Laptops, PSP's, DSen, telefoons) verbinding probeer te maken met de WRT54GX versie 2.
Er is niets gewijzigd in de configuratie.

Heel soms blijft de verbinding wel behouden, maar het merendeel valt de verbinding gewoon weg binnen enkele seconden. Waarna de SSID ook een tijdje niet te vinden is.
Het vaste netwerk heeft hier geen last van overigens.
Wat wel gebeurd is dat heel af en toe de internet verbinding niet te verkrijgen is (ligt niet aan de kabelmodem overigens).

In eerste instantie had ik het alleen met mijn telefoon en dacht eigenlijk dat het probleem hem daar in zat, maar op andere draadloze netwerken werkt deze wel naar behoren.

Het enige apparaat wat er weinig last van heeft is de laptop van mijn vrouw. De verbinding valt wel weg, maar deze pakt hem daarna gewoon weer op.

Overigens moet ik zeggen dat het steeds erger wordt waardoor ik jammer genoeg toch begin te vermoeden dat de router aan z'n einde is.

Middels google nog wel gezocht naar anderen met hetzelfde euvel, maar deze lijken niet op het probleem van mij.
Wel overigens de ideëen nog uitgeprobeerd waaronder een firmware update (laatste stond er al op, dus opnieuw dezelfde gedaan) en fabrieksinstellingen.
Stekker er een gehele dag uit biedt maar heel kort soelaas.

Wat ik nog zou kunnen testen is de 1Gbit switch er af halen om te zien of het dan wel beter gaat.
Deze staat er inmiddels een half jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Firmware upgrade proberen? dat wil nl. nog wel eens helpen.
Of misschien je wlan op een ander kanaal zetten , ipv het standaard kanaal. Kan nl. zo zijn dat hij stoort met andere wlans.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Firmware upgrade had ik al gedaan (stond ook in de startpost).
Kanaal op een andere zetten had ik ook al geprobeerd. Meerdere zelfs, maar geen soelaas. (was ik vergeten te vermelden).
Zodra ik tijd heb toch eens proberen de 1Gbit verbinding los te koppelen. Kijken of dat iets uithaald, maar verwacht het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Net de 1Gbit Switch eraf gehaald en een aantal keer getest voor een korte periode en dit gaf op dit moment geen problemen.
Zou het kunnen dat de router het gewoon niet trekt? Het zou mij lijken dat de verbinding over de 100Mbit poorten van 1Gbit naar 100 Mbit moet gaan, maar blijkbaar heeft de router er dan toch problemen mee waardoor je dit merkt op het wifi.

Dan is natuurlijk de vraag, is dit op te lossen met deze configuratie?

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 11-03-2010 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:59
channel 13 en G only selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:59
Heb precies hetzelfde probleem. Bij mij kwam het doordat er opeens andere netwerken bijkwamen. Hierdoor kreeg ik last van interference of zoiets. Heb em nu op kanaal 13 gezet en G-only geselecteerd. De verbinding valt nu alleen maar weg als ik bluetooth verbinding heb lopen. De laptop heeft overigens minder last van dit alles. Misschien dat je er wat aan hebt, want ook ik stond op het punt om een nieuwe router te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb je aanpassingen gedaan, maar toch blijft de verbinding wegvallen.
Lijkt me toch dat de router stuk is.
Ook bij vaste verbinding welke via die router loopt (internet), valt de verbinding regelmatig weg.
Deze week maar eens kijken voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn draadloze netwerk. De oorzaak: Een brakke accesspoint van een van mijn buren. Deze drukte al het verkeer er uit zodra er een verbinding tot stand kwam. Als ik al verbinding kon krijgen was dit retetraag, maar meestal viel mijn verbinding gewoon weg.
Kijk even op welke kanalen de netwerken bij jou in de buurt zitten, en zoek dan een kanaal op met de meeste vrije ruimte. Simpelweg een kanaaltje hoger of lager gaan zitten heeft helaas geen nut omdat de kanalen een overlap hebben. Probeer dus een kanaal te vinden zonder, of met zo min mogelijk overlap.
Afbeeldingslocatie: http://www.draytek.co.uk/support/image/wlan_channels.gif

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor zover zitten alle kanalen van de buren (zijn er nu aardig wat sinds een tijdje) in de hoogste range. Maar, heb mijn router ook al op 1 gehad wat niets uithaalde jammer genoeg.
Ga het nog een keertje testen.
Pagina: 1