Wie een group policy hebben we op al onze terminal servers ingesteld dat wanneer ze afmelden de kopij van hun roaming profile onder 'Documents and Settings' wordt verwijderd.
Hiervoor is de policy ingesteld voor alle authenticated users op alle terminal servers.
De GPO settings zijn als volgt:
Computer Configuration (Enabled)hide
Administrative Templateshide
System/User Profileshide
Policy Setting
Add the Administrators security group to roaming user profiles Enabled
Delete cached copies of roaming profiles Enabled
Maar wanneer het gros van onze gebruikers afmelden blijft hun profiel toch nog op de terminal server staan.
Als ik manueel de profielen wil verwijderen die niet door deze policy verwijderd zijn dan lukt het me soms niet omdat deze nog in gebruik zijn. Dus volgens mij wordt er in het registeren een bepaalde waarde niet vrijgegeven bij het afmelden.
is hier een bepaalde workaround voor of zal ik enkel via scripting soelaas kunnen vinden?
Hiervoor is de policy ingesteld voor alle authenticated users op alle terminal servers.
De GPO settings zijn als volgt:
Computer Configuration (Enabled)hide
Administrative Templateshide
System/User Profileshide
Policy Setting
Add the Administrators security group to roaming user profiles Enabled
Delete cached copies of roaming profiles Enabled
Maar wanneer het gros van onze gebruikers afmelden blijft hun profiel toch nog op de terminal server staan.
Als ik manueel de profielen wil verwijderen die niet door deze policy verwijderd zijn dan lukt het me soms niet omdat deze nog in gebruik zijn. Dus volgens mij wordt er in het registeren een bepaalde waarde niet vrijgegeven bij het afmelden.
is hier een bepaalde workaround voor of zal ik enkel via scripting soelaas kunnen vinden?