Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.
Onze 4 jaar oude camera heeft tot gisteren probleemloos gewerkt.
Tot bij het maken van een foto error 99 in beeld kwam. Even later kreeg ik bij het aanzetten alleen maar error 99 in beeld en nu is hij helemaal dood. Aan of uitzetten geeft geen enkele reactie.
Contact met Canon leert mij dat of de body of de lens kapot is.M.a.w. opsturen.
Nu is er één klein probleempje geweest voorafgaande aan dit verhaal. De kaart heeft verkeerd in de kaartlezer ( voor op de computer) gezeten. De kaart heeft ietsje "opengestaan", maar was weer goed dicht te drukken.
Wat heb ik gedaan:
Batterrij opnieuw geladen
Andere kaart uitgeprobeerd
Andere lens geprobeerd

Het heeft allemaal niet geholpen.

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Je lenscontacten* zijn waarschijnlijk vies, probeer ze eens schoon te maken met een (zacht) gummetje.
Let er wel op dat er geen stukjes gum invallen, dus wel een beetje voorzichtig doen.

*de goudkleurige contactpunten welke je op de foto's ziet
Afbeeldingslocatie: http://www.advancecamera.com/wordpress/wp-content/uploads/2007/04/canon-body-contacs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.advancecamera.com/wordpress/wp-content/uploads/2007/04/canoncontacs.jpg

Geef even een seintje als dit werkt.
Zo niet, kunnen we verder zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Error 99 is een behoorlijk algemene error. Ik zou eens contact opnemen met Canon of Etbass

ook Google had je dit antwoord kunnen geven...

Oh, en met hierboven, dat is ook nog wel een goeie oplossing.

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Tip met het gummen, hou de lens (verwacht dat het de body is overigens) onderste boven zodat het gumsel omlaag valt en dus niet in de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Etbass bestaat al een poosje niet meer... Dat wordt TechRepair in Bergen op Zoom of Rofa repair.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarvan Rofa geen officieel reperateur is.
Maar gezien je garantie toch al lang en breed vervallen is zou ik, als het nodig is, toch contact opnemen emt Rofa (www.rofarepair.nl) aangezien de service daar echt verschrikkelijk goed is !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:50:
Waarvan Rofa geen officieel reperateur is.
Maar gezien je garantie toch al lang en breed vervallen is zou ik, als het nodig is, toch contact opnemen emt Rofa (www.rofarepair.nl) aangezien de service daar echt verschrikkelijk goed is !
QFT.

CHeck ook even of je CF pinnentjes in de camera allemaal recht zijn. Probeer het ook eens zonder kaart en zonder lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Yep, Rofa zou ik bellen als het probleem blijft bestaan :)

Gisteren een boos mailtje naar TechRepair gestuurd, ze doen er drie weken (and counting) over, voor dat ik überhaupt iets hoor over m'n 17-55 f/2.8 IS, onder CPN nota bene, moet toch niet mogen.. volgende keer als iets buiten de garantie valt, ga ik gewoon naar Ome Rob (= Rofa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nkan ik het mis hebben, maar geldt CPN niet alleen voor L series en x0D en xD camera's (mits je 3 L's hebt en 2 bodies)? In dat geval valt de 17-55 buiten de boot. Maar nogmaals, ik kan het mis hebben :)

OT: Het standaard Canon lijstje wordt je ook niet veel wijzer van....

10: File Malfunction
30: Shutter Malfunction
40: Power Source Malfunction
50: Electrical Control Malfunction
70: Image Malfunction
80: Electrical Control/Image Malfunction
99: Mechanical Charge Mechanism Malfunction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48

Milo.

klik

Dacht ooit eens gelezen te hebben dat oa de 10-22, 17-55 en 60 macro als ef-s ook onder de cpn vielen. Uiteraard als je dan twee bodies etc hebt.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Klopt, 17-55, 10-22 en dacht ook 60mm macro vallen er ook onder...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Heb twee kwalificerende body's en vier kwalificerende lenzen geregistreerd (waarvan de 17-55 en 10-22 er twee zijn) en het is maar goed ook dat die EF-S lenzen kwalificerend zijn, dat mag wel gezien de prijs (en dus ook kwaliteit.) Het zijn nou niet bepaald lenzen die een beginner heeft, niet dat ik de grootste pro van Nederland ben, maargoed...

Daarnaast, TechRepair beslist ook niet of je terecht CPN lid bent of niet, gelukkig maar, ze moeten gewoon je spullen repareren :) (en 't liefst wat vlotter)

Anyway: te ver off topic, nu weer on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Techrepair heb ik een goede ervaring met mijn 30D. Deze ging stuk na 2,5 jaar (error 99, sluiter defect), maar het aantal clicks was nog onder het 'maximum'. Gratis nieuwe sluiter in gezet i.o.m. Canon.

Hij staat nu te wachten tot de sluiter binnen is, zodat ze aan de slag kunnen! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de TS inmiddels iets verder gekomen? Suggestie was overigens nog niet gegeven, beetje cliche maar je weet het maar nooit: even een tijdje de backup batterij er een tijd uitlaten voor een reset?

and if all fails... C4 :P
Pagina: 1