Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 18:27
Ik heb een beetje een vreemd probleem met USB poorten op mijn pc.

Ik heb een Dell pc van een paar jaar oud, zonder ps/2 poorten. Probleem is dat hij sinds enkele dagen de usb poorten in Windows (XP Pro, SP3) niet meer herkent, of in elk geval de muis en toetsenbord die er aan hangen. Inloggen lukt dus niet. Het vreemde is dat ik in het BIOS wel gewoon het toestenbord kan gebruiken, dit duidt er voor mij op dat er met de hardware niks mis is.

Ik heb alle poorten verschillende malen geprobeerd, en zelfs een pci kaartje erin gestopt met usb poorten. Deze werkten niet, echter werkte toen één van de andere poorten wel en daar kon ik toen mee inloggen. Ik wilde toen alle USB devices verwijderen zodat ze opnieuw geïnstalleerd zouden worden maar ik had al snel degene te pakken waar de muis inzat, dus kon ik niet verder. Wie heeft er een goede tip om, met behoud van data en programma’s op de schijf, de boel weer aan de praat te krijgen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Dit ben ik al eens tegen gekomen.De drivers van de USB controller waren corrupt/missing.
Maar omdat een PC zonder data was hebben wij die gewoon gereinstalled.
Probeer eens in safe mode op te starten (F8 tappen voor dat windows boot) en zie of het daar wel of niet werkt.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 18:27
Bedankt voor je suggestie, helaas mocht dat niet baten. Ik heb er een nieuwe versie van Windows naast geinstalleerd, maar ook daar heb ik geen USB. Wellicht nog andere suggesties?

De tweede install heeft nu wel usb, ik heb alles uit system32\drivers wat met usb te maken heeft gekopieerd naar de de 1e windows map, maar dat hielp niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Sherlock op 14-03-2010 14:49 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.