Beste,
ik heb een heel irritant probleem. De Pc van m'n broertje blijft telkens uitvallen. Als eerste zal ik even de specs opgeven:
Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Intel i7 920
Geheugen: 12GB 1600mhz DDR3 van Corsair
Videokaart: Asus GTX275
Voeding: Zalman 600watt
Als je de computer 'niet' gebruikt, dat wil zeggen geen spelletjes speel, dan valt hij niet uit. Zodra je een spelletje gaat spelen, maakt niet uit welke, dan valt hij binnen 20 minuten compleet uit.
Wat heb ik gedaan
Voeding laten testen door cool-prices.nl, voeding is goed gekeurd, niets mee aan de hand.
Videokaart verwisseld voor een 9600GT, de kaarten doen het prima.
Windows opnieuw geinstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem.
Geheugen reepjes en slots getest, niets is stuk en de PC blijft uitvallen.
Alle jumpers e.d. op het moederbord ververst.
De computer heeft wel goed gewerkt in het begin, dus het is er later pas ingekomen.
Ik ben ten einde raad, wat kan ik nog meer doen voordat ik de hele PC opstuur om hem na te laten kijken?
ik heb een heel irritant probleem. De Pc van m'n broertje blijft telkens uitvallen. Als eerste zal ik even de specs opgeven:
Moederbord: Asus P6T SE
Processor: Intel i7 920
Geheugen: 12GB 1600mhz DDR3 van Corsair
Videokaart: Asus GTX275
Voeding: Zalman 600watt
Als je de computer 'niet' gebruikt, dat wil zeggen geen spelletjes speel, dan valt hij niet uit. Zodra je een spelletje gaat spelen, maakt niet uit welke, dan valt hij binnen 20 minuten compleet uit.
Wat heb ik gedaan
Voeding laten testen door cool-prices.nl, voeding is goed gekeurd, niets mee aan de hand.
Videokaart verwisseld voor een 9600GT, de kaarten doen het prima.
Windows opnieuw geinstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem.
Geheugen reepjes en slots getest, niets is stuk en de PC blijft uitvallen.
Alle jumpers e.d. op het moederbord ververst.
De computer heeft wel goed gewerkt in het begin, dus het is er later pas ingekomen.
Ik ben ten einde raad, wat kan ik nog meer doen voordat ik de hele PC opstuur om hem na te laten kijken?