auto-reply van domeinnaam specifiek

Pagina: 1
Acties:

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01 11:56
Situatie

Onze bedrijfsnaam is veranderd van bedrijf1.nl naar bedrijf2.nl. Om te zorgen dat de klanten nog wel contact met ons op kunnen nemen, willen wij dit aangeven via een mail autoreply. Op dit moment is het mogelijk om ons te bereiken via @bedrijf1.nl en @bedrijf2.nl door middel van een alias.

waarneer de klanten dus mailen naar bedrijf1.nl, moeten ze een bericht terugkrijgen dat bedrijf1.nl niet meer bestaat, en dat dit veranderd is in bedrijf2.nl

Is dit uberhaupt mogelijk in exchange 2003, zonder ervoor te zorgen dat de overige domeinen het niet meer doen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik denk niet dat dit domainwide mogelijk is in een standaard Exchange 2003. Als iemand een workaround heeft zou ik daar ook héél geïnteresseerd in zijn :)

• dukejan
Een workaround is uiteraard ook gewenst. Heb al zitten denken aan gewoon een smtp server ernaast te installeren, en dan de mx records daar naartoe te verwijzen. Maar dit is redelijk wat werk wil je dit goed en veilig opstellen.

Alles is ook maar voor een periode van 3-4 maanden, hierna mag alles gewoon de lucht uit ( behalve uiteraard het nieuwe domein )

Verwijderd

Waarom maak je niet gewoon 1 nieuwe user aan en stel je in dat alle mail van alle users op dat specifieke domein ook aan die user afgeleverd moet worden? Met die user even inloggen in outlook en een rule aanmaken voor de autoreply (en 1 om de mail weg te gooien, scheelt een sloot data) en klaar :)

Je kunt met ADModify.NET (bijv.) AD properties aanpassen van meerdere users tegelijk (zoals delivery options, om de mail te kunnen forwarden).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 11:00 ]

• dukejan
We zijn dit nu aan het uitproberen. Ik laat weten of dit gelukt is. Bedankt alvast voor enige reactie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat ik zou doen is:

1. een event sink catchall voor domein 1 maken (je kan dan GEEN losse aliassen meer maken!) How to create a "catchall" mailbox sink for Exchange Server

2. deze binnen laten komen op een mail-enabled public folder

3. Autoreply invoeren via de rules in de eigenschappen van de folder (binnen outlook).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1