Welke kernel op p100 met 64 MB en RedHat 7.0 ?

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 16:16
Ik hoorde namelijk van een zeer betrouwbare bron dat dat te traag zou zijn

Nogmaals, tis een p100 met 64 MB Edo
en 2 SCSI schijven (1 van 1 gig en 1 van 2.1)

Red Hat 7 staat er al op, maar met kernel-2.2.16 ofzo, en ik heb minimaal 2.2.18 nodig voor bepaalde dingen.

Welke kernel is het meest geschikt voor mijn systeempje? Hij zal straks fungeren als server voor een @home verbinding met een paar extra dingetjes zoals DNS/Mail/News?Http(intern) -server

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je 2.2.18 minimaal nodig hebt voor je hardware, is dat prachtig. De laatste uit de 2.2 serie en het getal .18, dat zegt het al... veel revisies, stabiel. Je kunt ook voor 2.4.2 gaan, maar daar ben ik persoonlijk nog een beetje huiverig mee... voor een server is een stabiele kernel belangrijker dan het nieuwste van het nieuwste.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Red devil
Op donderdag 08 maart 2001 12:33 schreef Jotti het volgende:
Als je 2.2.18 minimaal nodig hebt voor je hardware, is dat prachtig. De laatste uit de 2.2 serie en het getal .18, dat zegt het al... veel revisies, stabiel. Je kunt ook voor 2.4.2 gaan, maar daar ben ik persoonlijk nog een beetje huiverig mee... voor een server is een stabiele kernel belangrijker dan het nieuwste van het nieuwste.
Aha ok! bestaat er geen 2.3 ? 2.2.18 is natuurlijk de stabielste 2.2 kernel, that makes sense, en daarna krijg je al 2.4 en die natuurlijk minder nog getest.

• Red devil
oeps dubbelpostje

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Jawel 2.3 is er ook!!! Alleen deze kan nog buggier zijn dan een 2.4 kernel.

Het is namelijk zo dat de oneven nummers beta/test/whatever kernels zijn.

Dus begin daar maar niet aan :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Red devil
Gister 2.4.2 geinstalleerd, alles lijkt goed te gaan! Alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe hij onder stress zal reageren, er staat nui nog nauwelijks iets op.
Pagina: 1