Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348983

Topicstarter
Hoi,

wij gebruiken al jaren een Canon Ixus 30 met een 2GB memorykaartje (SD). Enkele weken geleden heb ik een memory camcorder gekocht waar ik, voor de time-being, even die 2gb kaart van de canon in heb gedaan. Nu herkend de foto camera de kaart niet meer. Zegt dat ie op slot zit (gechecked, is niet waar). Kaart op de pc geformateerd (FAT) maar nog steeds geen resultaat. De kaart is wel te gebruiken, want in de camcorder ging alles prima.

Ik heb ook al andere kaartjes in de camera gedaan, maar hij wordt niet meer herkend
Iemand een oplossing?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Pakt de camcorder alle kaartjes wel gewoon? Als alle kaartjes het in andere apparaten wel gewoon werken vrees ik ervoor dat je Ixus weleens overleden zou kunnen zijn.

De andere kaartjes die je in de Ixus hebt gestoken, zijn dat ook allemaal non-SDHC kaartjes? SDHC in een Ixus 30 gaat sowieso niet werken dus je moet het wel testen met een kaartje van 2GB of kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, heb met kleinere kaartjes gewerkt. De camcorder pakt alles wel dus het lijkt idd op een overleden ixus, maar ik snap niet hoe dat zomaar kan, want ik heb er dus eigenlijk geen gebruik meer van gemaakt. Is het denk je mogelijk om een soort reset van de camera te doen (firmware oid)? het is de camera van mijn vriendin, dus je snapt dat ik de buil voel hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Firmware updates en hacks zijn op ixus camera's wel mogelijk, zo heb ik zelf ook losse firmware op de Ixus 60, maar je voelt deze bui waarschijnlijk ook wel hangen... dat draait vanaf het geheugenkaartje. :/

Ixus 30 is natuurlijk al van een tijd geleden dus het kan uiteraard zijn dat ouderdom de tol heeft geëist. Het komt wat dat betreft wel meer voor.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 170121 op 09-03-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou, dat klinkt weinig belovend..

Ik mail vnv wel even met canon of er een mogelijkheid is. (heb hier mijn serienummer niet).
Dank voor de moeite iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Formatteer de kaart eens in de camcorder en steek hem dan eens in de ixus...
Pagina: 1