Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ik wil een laptop op afstand bedienen met een andere laptop (beide windows XP). Ik heb daarvoor realVNC gebruikt, maar ik schijn het niet aan de gang te krijgen... Geen van beide laptops hangen aan het internet of een ander netwerk. Ik heb ze handmatig een IP adres gegeven en een subnet (192.168.1.1 en 2, 255.255.255.0) DNS en Gateway heb ik niet ingevuld. De adhoc verbinding werkt, duurde ff voordat ik in de gaten had dat je ergens een vinkje moest zetten om een adhoc verbinding te krijgen :|
VNC server op de ene geinstallleerd, en die geeft netjes aan dat ie werkt op 192.168.1.1 en op de clientpc de viewer geinstalleerd en dan gaat het mis, hij wil niet connecten met de server pc (connection timeout)

Op de clientpc ipconfig gedaan en die heeft het juiste ip adres (192.168.1.2) en bij het connecten geef ik ook het poort nummer aan (192.168.1.1:5900). Een ping uitgevoerd en de clientpc kan gewoon de serverpc zien :?
Iemand een idee wat er fout gaat, ik ben al een hele tijd aan het rommelen en volgens mij moet dit gewoon werken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Firewall geïnstalleerd en correct geconfigureerd?
Lukt een ping naar je server vanaf je client?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geen firewall die poort 5900 blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ja een ping lukt ook andersom, maar Firewall 8)7 |:( }:O heb ik helemaal niet aangedacht, als dat het is vreet ik mijn laptop op. Ga het probeersel weer even opzettenen en uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 09-03-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Andere optie is Teamviewer. Dat is ontwikleld door de makers van UltraVNC volgens mij, en die verzint zelf een route door firewalls e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Volgens mij heb je met Teamviewer een internet verbinding nodig, maar het is opgelost het was idd de firewall }:O Ik heb wel gemerkt dat een adhoc verbinding ook niet alles is, zeker als je die laptop zo nu en dan ook nog aan het internet wilt hebben. Je moet dan best wel wat instellingen wijzigen..
Zou een AP zonder dat ie aan een netwerk hangt werken ? dan kan ik er eens over denken om een goedkope aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:06
Caveman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:41:
Volgens mij heb je met Teamviewer een internet verbinding nodig, maar het is opgelost het was idd de firewall }:O Ik heb wel gemerkt dat een adhoc verbinding ook niet alles is, zeker als je die laptop zo nu en dan ook nog aan het internet wilt hebben. Je moet dan best wel wat instellingen wijzigen..
Zou een AP zonder dat ie aan een netwerk hangt werken ? dan kan ik er eens over denken om een goedkope aan te schaffen.
Met een accespoint kun je dit inderdaad realiseren.

Was de laptop lekker? 8)7
Pagina: 1