Ik wil een laptop op afstand bedienen met een andere laptop (beide windows XP). Ik heb daarvoor realVNC gebruikt, maar ik schijn het niet aan de gang te krijgen... Geen van beide laptops hangen aan het internet of een ander netwerk. Ik heb ze handmatig een IP adres gegeven en een subnet (192.168.1.1 en 2, 255.255.255.0) DNS en Gateway heb ik niet ingevuld. De adhoc verbinding werkt, duurde ff voordat ik in de gaten had dat je ergens een vinkje moest zetten om een adhoc verbinding te krijgen 
VNC server op de ene geinstallleerd, en die geeft netjes aan dat ie werkt op 192.168.1.1 en op de clientpc de viewer geinstalleerd en dan gaat het mis, hij wil niet connecten met de server pc (connection timeout)
Op de clientpc ipconfig gedaan en die heeft het juiste ip adres (192.168.1.2) en bij het connecten geef ik ook het poort nummer aan (192.168.1.1:5900). Een ping uitgevoerd en de clientpc kan gewoon de serverpc zien
Iemand een idee wat er fout gaat, ik ben al een hele tijd aan het rommelen en volgens mij moet dit gewoon werken.
VNC server op de ene geinstallleerd, en die geeft netjes aan dat ie werkt op 192.168.1.1 en op de clientpc de viewer geinstalleerd en dan gaat het mis, hij wil niet connecten met de server pc (connection timeout)
Op de clientpc ipconfig gedaan en die heeft het juiste ip adres (192.168.1.2) en bij het connecten geef ik ook het poort nummer aan (192.168.1.1:5900). Een ping uitgevoerd en de clientpc kan gewoon de serverpc zien
Iemand een idee wat er fout gaat, ik ben al een hele tijd aan het rommelen en volgens mij moet dit gewoon werken.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !