Toon posts:

Strepen op mijn scherm, nog niemand wist iets

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, flink probleem:
Mijn monitor heeft van die fijne magneetstrepen, soms alleen op sommige plekken, soms overal. Hangt van de resolutie af...

Hij heeft die strepen ook als:
ik de resolutie verander
ik de bitrate verander
de refreshrate verander
ik alle apparaten in de buurt weg haal
andere kabels gebruik
ik een andere videokaart gebruik
ik op een andere plek woon...
(ik ben verhuisd)

Alleen op 640 x 480 zie ik geen strepen, kan zijn dat ze dan gewoon nauwelijks te zien zijn.

Ik heb met iemand al even monitor geruild...
Mijn monitor deed het goed bij hem, die van hem deed het niet goed bij mij...

Ik heb intussen een nieuwe monitor gehad (na een maand :( wachten :()

Die heeft ook dezelfde strepen

Het is een Trust (ja ik weet het, doe ik ook nooit weer) precision viewer 19"
Hij is geaard, en staat op mijn buro
Mijn PC staat op de grond.
Ik heb een asus A7V, diamond viper v770 (32mb tnt2 kaart), en de test-kaart was een diamond stealth S3.
Andere hardware:
realtech netwerkkaart
sb 128 pci
256 MB pc133 ram
IBM delta ata100 30 gig
Duron 700@700

Ik heb em al een keer zo ver mogelijk van alles af gezet, op de grond, zo lang als de kabels zijn... 1 1/2 meter of zo.

Ik snap er echt geen reet meer van...
De computerzaak weet het niet
Trust weet het al helemaal niet

Ik ben benieuwd welke wondertweaker hier wat op weet!

edit:
tikfoutje

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hmmmmm,

heb je hem:

In de buurt van een halogeenlamp staan?
GSM?
Wat is je refreshrate opde verschillende resoluties?

Verwijderd

Topicstarter
geen hallogeen, en als mijn gsm uit staat, doet ie het ook. En de refresh, staat dus nu op 100hz, (optimal) op 1152x864.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

speakers in de buurt?
andere magnetische bronnen. (transformators bijvoorbeeld) Woon je onder hoogspanningslijnen?

Verwijderd

Topicstarter
Aub, eerst even alles lezen: Ik ben al verhuist, en ik heb alles al een keer weg gehaald, en ik heb em al een keer ver er van af gezet...

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

sorry lezen is niet mijn sterkste kant |:(

maar als ze de fout erkennen bij de computerhandel, gewoon weer inleveren. Of omruilen voor een merk dat wel werkt.

edit
ik ben lekker bezig vandaag |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten wat er nu aan de hand is, en die zaak doet moeilijk... Ja, dan moet ik toch even weten waar het aan ligt...

• XthinkZ

XthinkZ

Zeg, heetjij trouwens niet MAGNETO?

;)*D

misschien dat je iemand anders achter je computer moet zetten, en kijken of die persoon nog problemen heeft.

Het beste is als jij ver op vakantie gaat, en via E-mail, of icq vraagt of hij nog steeds magneet strepen vertoont.

nee, maar serieus die 19 inch is niet toevallig trinitron of Diamondtron beeldbuis?

• XthinkZ

XthinkZ

Ignore de vorige post maar ff.

Vraag me af wat voor voeding je hebt.......

Verwijderd

Topicstarter
Een antec 300 watt voeding, dus dat zit wel goed...

Verwijderd

Topicstarter
en volgens mij geen trinitron of Diamondtron beeldbuis, hij ook niet helemaal plat :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het anders wel, het ligt aan mijn hersengolven...

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Mijn monitor deed het goed bij hem, die van hem deed het niet goed bij mij...

Aan de monitor ligt het dus niet, probeer eens een andere videokaart. Of een andere computer.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 maart 2001 13:14 schreef newby het volgende:
Ik weet het anders wel, het ligt aan mijn hersengolven...
Kerel, wil jij voortaan even op het knopje edit drukken ipv een nieuwe post te doen? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Probeer het eens door een goede ventilator op de kast te zetten (op de videokaart) ik had namelijk hetzelfde probleem met mijn diamond viper 550 (tnt 1 kaartje) die gaf ook veel strepen en na het plaatsen van een grote koeling op de kast, was dit probleem weg,

hebbie mischien een netwerkkaart naast je videokaart zitten?? dit kan ook storingen geven..

A wise man's life is based around fuck you

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
'k zou eens een NIET geaarde stekker gebruiken (of verlengsnoer of zo). Hebben hier thuis een bedrijf en hangen enkele frequentie regelaars voor het regelen van motoren. Deze veroorzaakte ENORME storing die via de aarde OVERAL in huis binnenkwam... dan hoorde je op de versterker/radio, zag het op tv (is ooit eens geweest dat de garagedeur midden in de nacht automatisch open ging!!!).

Maar wat ik dus wil zeggen, misschien komt die storing van een plek buiten je huis via de aarde naar binnen...

• Veen
  • Laatst online: 20:00
Op donderdag 08 maart 2001 13:29 schreef outlaw het volgende:
Aan de monitor ligt het dus niet, probeer eens een andere videokaart.
'k Wou 't net zeggen...

• Veen
  • Laatst online: 20:00
Je had dus een nieuwe monitor gekregen he...

was dat dezelfde als die je eerst had ?

edit:
klote typo's

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

nieuwe poging nu ik alles wel gelezen heb.

probeer eerst te achterhalen waar het vanaf hangt.
Leen een andere computer en test deze in jou huis.
Nu weet je of het aan de computer of de omgeving ligt.
ligt het aan je omgeving. probeer dan de storingsbron uit te peilen door je computer op een paar plaatsen te zetten.

:( damn is het forum weer eens down, vandaar wat later :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de nieuwe was van het zelfde type... En ik heb koeling genoeg, hij is al ongeaard geweest, deet ie het ook. Ik heb zelfs een ventilator op mijn viper gehad, toen deed ie het ook.
Mijn cpu is max 38 graden... MB temp is 24, dat lijkt me koel genoeg...

Ik zal es kijken of ik van iemand een hele computer kan lenen. Ik durf mijn huisgenoot haast niet te vragen. Die heb ik al genoeg lastig gevallen.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Heb je wel een nieuwe monitor gehad:?

Trust nobody but yourself!!>:) alleen de naam van het merk zegt al genoeg...

Gooi anders je in of externe modem even uit...:P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Misschien helpt het, als je je refresh rate naar standaard veranderd in plaats van optimal ?

Als dit niet werkt kun je proberen om in de BIOS je AGP snelheid te veranderen van AGP 4x naar AGP 2x (weet niet of jouw bios dat heeft).

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus GEEN modem... Anders stond ie er wel bij. Ik heeft wel es op agp2 gestaan dacht ik, en dan moet ik ook de jumpers op mijn viper veranderen. Maar aangezien die andere kaart, een PCI kaart, het ook deed, zal het daar vast niet aan liggen.

Ben ik nou de enige met zo'n probleem?

Zijn er geen alwetende tweakers?

Verwijderd

Topicstarter
Weet er niemand iets?

Verwijderd

Ik heb dit (of zoiets ) ook gehad, het probleem lag gewoon bij de videokaart, hij was een paar keer overhit geweest en vast gelopen kreeg steeds meer van deze kut probleempjes, heb nieuwe gekocht en klaar..

Misschien optie?¿

Aangezien het niet aan monitor schijnt te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een andere videokaart uitgeprobeert... Zou wel heel toevallig zijn als die precies dezelfde strepen geeft...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

sjees... beetje vaag dit topic.... ben inmiddels een beetje de kluts kwijt... maar ik geloof dat deze nog niet langs is geweest:

Heb je misschien last van positieve of negatieve straling in je huis? Laat Jomanda eens langskomen >:)

Ff serieus... gebruik je een verlengkabel voor je monitor? (vga-verlengkabel)
Meestal heeft een el-cheapo kabel tot gevolg dat je een wat waziger beeld krijgt... extra schaduwen e.d. .... maar omdat het nog niet wil vlotten, roep ik dit ook maar ff... wie weet heeft dat er mee te maken... als je gebruik maakt van een verlengkabel, haal die er eens tussenuit....

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het kan niet aan de kabel liggen. Ik heb ook al andere kabels uitgeprobeert.

Het lijkt er op dat de topicnaam nog steeds klopt, nietmand lijkt iets te weten...

Jammer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nog iemand heldere ideen? Ik wil graag van die strepen af...
Pagina: 1