Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
Beste Tweakers

Sinds enige tijd heb ik nu Windows 7 in mijn bezit en dit bevalt verder prima. Máár... Ik heb ook nog een oud gebakje staan met Windows XP welke ik ook gebruik voor het afladen van enige bestanden. Deze wil ik graag delen met mijn Windows 7 machine. Heb alleen een probleem. Als ik bestanden vanuit mijn download map wil kopieren naar mijn Windows 7 machine krijg ik de volgende melding: Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.41/896550001-896600000/896555401-896555500/896555499_5_JcVz.jpeg

Dit is alleen het geval als ik VAN Windows XP NAAR Windows 7 wil kopieren VIA Windows 7. Als ik vanaf mijn XP Machine naar Windows 7 kopieëer VIA mijn XP dan werkt het feilloos. Daarnaast kan ik van andere mappen probleemloos kopieren naar Windows 7 via Windows 7... Beetje ingewikkeld op deze manier daarom even een schetsje:

Copy from - On OS - To
WXP/Share1 - W7 - W7/Dir1 > Werkt NIET
WXP/Share1 - XP - W7/Dir1 > Werkt WEL
WXP/Share2 - W7 - W7/Dir1 > Werkt WEL
WXP/Share2 - XP - W7/Dir1 > Werkt WEL

Geval is dus dat een bepaalde share niet kopieerbaar is naar Windows 7 en andere shares weer wel... Heb ook al geprobeerd deze opnieuw te sharen, heeft ook geen nut. Let wel: Mijn windows 7 is x64 en mijn XP is x86... Heb al verschillende fora afgespeurd maar dat was vaak van Windows 7 NAAR XP... ik wil gewoon mijn oude bestandjes kunnen benaderen vanaf mijn nieuwe machine..
Ik hoop dat iemand van jullie hieruit komt want ik word er gek van... moet nu elke keer op mijn XP machine de bestanden kopiëren naar mijn W7 machine en dat is erg irritant en kost ook nog eens overdreven veel schijfruimte...

Details:
- Aangemeld als Administrator Account
- Via "net user administrator /active:yes" Administrator geactiveerd
- Rechten van de map waar ik héén wil kopiëren goed ingesteld
- Windows 7 Home Premium
- Windows XP Home
- Werkgroepnaam is identiek
- Willekeurige map wel kopiëerbaar en andere weer niet...

Thanks! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtermuisknop op dat bestand --> Beveiliging --> Instellingen wijzigen --> Kies dan de gebruiker (Admin) op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
Oké ga ik proberen, maar dan is het natuurlijk nog vreemd dat dit zo moet, aangezien de share die wel werkt op dezelfde manier is aangemaakt als de share die ik (ogenschijnlijk) niet kan kopiëren... Maar ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt op Windows 7 ook een "Bibliotheek" maken.

Handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
Oké leuke functie!
Maar goed, ik heb het geprobeerd met de functie "Gebruiker(Admin)" maar deze instelling kan ik niet vinden op mijn XP Home bak. Niet alleen het kopiëren lukt niet maar ook het openen van bestanden wil niet vanuit de share...

Ik vind het heel vreemd, en ik kan er ook niets over vinden wat ik nog vreemder vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
Als het niet lukt, branden op een cdtje? :P

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/7378/totb.png

[ Voor 45% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-03-2010 17:36 ]

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1