Hoi allemaal,
Voor school probeer ik een handige manier te vinden om een rapport te laten invullen.
Hiervoor worden gemiddeldes berekend.
Nu wil ik dat bijvoorbeeld een 4,7 wordt weergegeven als 5- en zo verder.
Het lastige bij gemiddeldes is, dat ongeacht of je laat afronden, excel de vele cijfers achter de komma ook leest. dus bijv. 7,67 leest hij als 7,6 ipv de afronding 7,7.
Ik heb al een opzet gemaat die werkt, alleen als ik alles tot 2 cijfers achter de komma moet verwerken wordt het wel een hele lange code.
Mijn vraag is kun je ook met ranges werken en zo ja hoe dan?
Dit is mijn gemaakte
(voor de overzichtelijkheid even ingekort)
Hij checkt dus of het gelijk is aan 4,5 dan is output "onv"
Nu heb ik liever bijvoorbeeld ALS(getal = tussen 4,5 en 4,65 dan "output" 4,5; als getal = tussen 4,65 en 4,85 dan output 5-. etc.
Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel anders hoor ik het graag.
Voor school probeer ik een handige manier te vinden om een rapport te laten invullen.
Hiervoor worden gemiddeldes berekend.
Nu wil ik dat bijvoorbeeld een 4,7 wordt weergegeven als 5- en zo verder.
Het lastige bij gemiddeldes is, dat ongeacht of je laat afronden, excel de vele cijfers achter de komma ook leest. dus bijv. 7,67 leest hij als 7,6 ipv de afronding 7,7.
Ik heb al een opzet gemaat die werkt, alleen als ik alles tot 2 cijfers achter de komma moet verwerken wordt het wel een hele lange code.
Mijn vraag is kun je ook met ranges werken en zo ja hoe dan?
Dit is mijn gemaakte
code:
1
| =ALS(ISGETAL('algemeen'!I6);ZOEKEN('algemeen'!I6{4;4,1;4,2;4,3;4,4;4,5;4,6;4,7;4,8;4,9;5;5,1;5,2;5,3;5,4;5,5;5,6;5,7;5,8;5,9;6};{"onv";"onv";"onv";"onv";"onv";"onv";"onv";"5-";"5-";"5";"5";"5";"5+";"5+";"5,5";"5,5";"5,5";"6-";"6-";"6";"6"});"") |
(voor de overzichtelijkheid even ingekort)
Hij checkt dus of het gelijk is aan 4,5 dan is output "onv"
Nu heb ik liever bijvoorbeeld ALS(getal = tussen 4,5 en 4,65 dan "output" 4,5; als getal = tussen 4,65 en 4,85 dan output 5-. etc.
Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel anders hoor ik het graag.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 15:24 . Reden: formule in codetags geplaatst ]