Dus, ik ben sindskort op mijn NAS over naar HTTPS, omdat ik met .htaccess soms een login op een map zet, en geen zin had om een losse .htpasswd bij te houden, dus gewoon tegen de users op mijn NAS validate. Dit is over HTTP natuurlijk niet bijster veilig als men je afluistert, want men weet dan gelijk het wachtwoord van een gebruik op je NAS en kan via SSH zo inloggen...
Daarom dus HTTPS. Alles werkt prima, maar één pakket, namelijk rtGui (webfrontend voor rTorrent) kan maar niet laden via HTTPS. Ik denk dat het komt omdat Apache via SCGI praat met het rTorrent-proces, en dat ergens iets verkeerd gaat met de combinatie SCGI - HTTPS.
Mijn Apache-logs loggen helemaal niks, deze heb ik al nageplozen, en getailed terwijl ik de pagina in kwestie laadt. Verder heb ik mijn iptables al een keer stopgezet om te zien of het soms door een domme rule in de firewall kan komen.
Wie weet waar het verkeerd gaat of waar ik nog meer zou kunnen zoeken om dit op te lossen?
SCGI guide
rtGui
Betere guide die SCGI en rTorrent uitlegt
De site in kwestie
Over HTTP draait alles flawless, zoals het al een aantal jaar gedaan heeft.
Daarom dus HTTPS. Alles werkt prima, maar één pakket, namelijk rtGui (webfrontend voor rTorrent) kan maar niet laden via HTTPS. Ik denk dat het komt omdat Apache via SCGI praat met het rTorrent-proces, en dat ergens iets verkeerd gaat met de combinatie SCGI - HTTPS.
Mijn Apache-logs loggen helemaal niks, deze heb ik al nageplozen, en getailed terwijl ik de pagina in kwestie laadt. Verder heb ik mijn iptables al een keer stopgezet om te zien of het soms door een domme rule in de firewall kan komen.
Wie weet waar het verkeerd gaat of waar ik nog meer zou kunnen zoeken om dit op te lossen?
SCGI guide
rtGui
Betere guide die SCGI en rTorrent uitlegt
De site in kwestie
Over HTTP draait alles flawless, zoals het al een aantal jaar gedaan heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-03-2010 00:35 ]
There is no replacement for displacement!