In een php bestand probeer ik a.d.v. 'fopen()', 'fputs()' en 'fclose()' een html-pagina aan te maken nadat een bezoeker deze pagina heeft bezocht (doel als caching).
Op een lokale WAMP lukt dit probleemloos, echter nadat dit script is geuploadt op een publieke webserver krijg ik volgende foutmeldingen:
- fopen...: failed to open stream: Permission denied in ...
- fputs...: supplied argument is not a valid stream resource in ...
- fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in ...
Wat reeds geprobeerd?
- topic fopen permission denied gelezen --> safe_mode staat uit
- chmod voor de huidige map (waarin dit php-bestand zit trouwens) eens op 744 gezet (chmod("/public_html",744) helemaal bovenaan het php-bestand gezet)
Is er iemand dit mij kan helpen deze foutmeldingen op te lossen?
(vraagje hierna: is er bij een geval waar safe_mode op 'on' staat een manier om dit te omzeilen?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $cachebestand = "index.html"; if(file_exists($cachebestand)){ header('Location:' . $cachebestand); exit(); } else{ ob_start("ob_gzhandler"); } ... html-code ... $inhoud = ob_get_contents(); global $cachebestand; $wcache = fopen($cachebestand, 'w'); fputs($wcache,$inhoud); fclose($wcache); ob_end_flush(); |
Op een lokale WAMP lukt dit probleemloos, echter nadat dit script is geuploadt op een publieke webserver krijg ik volgende foutmeldingen:
- fopen...: failed to open stream: Permission denied in ...
- fputs...: supplied argument is not a valid stream resource in ...
- fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in ...
Wat reeds geprobeerd?
- topic fopen permission denied gelezen --> safe_mode staat uit
- chmod voor de huidige map (waarin dit php-bestand zit trouwens) eens op 744 gezet (chmod("/public_html",744) helemaal bovenaan het php-bestand gezet)
Is er iemand dit mij kan helpen deze foutmeldingen op te lossen?
(vraagje hierna: is er bij een geval waar safe_mode op 'on' staat een manier om dit te omzeilen?)