Belking 54G knikkert verbinding eruit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Goedeavond beste mensen,

We zijn vandaag opgeleverd door onze nieuwe provider Alice. Op de telefoon na werkt het internet via de modem prima, maar ik heb er altijd een routertje tussen gehad. Voorheen toen we bij Scarlet zaten (max 400kb DL snelheid) had ik altijd netjes verbinding, maar sinds ik vandaag Alice heb en ik ga downloaden (max 1.5MB) knikkkert de router de verbinding eruit, moet ik hem resetten en doet ie het weer, zolang ik niet intensief download. Ik zit wireless btw.

Kan de router het hevige internetverkeer ineens niet meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
*Bump*

Ik heb nog een ander kanaal geprobeerd, maar tevergeefs.
Ik heb een nieuwe modem gehad (variant op de Fritzbox, maar geen wireless functie)
Ik kan hierin geen firmware update uitvoeren. De router heeft de nieuwste firmware.

Wat info over mijn router:
Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/2130/belkin.png
Word ik helaas niet veel wijzer van.

Het lijkt wel al ik de download snelheid opbouw, dus eerst 10 min op 800 kb/s en dan zo langzaam verder ga dat ie stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met het aantal gelijktijdige connecties en de up/downloadsnelheid te beperken tot een laag niveau (in je torrentsoftware), en ga dan langzaam dit verhogen tot je weer problemen hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik gebruik geen torrensoftware, enkel Usenet, Steam, MSN en Xfire.

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 11-03-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

vinom schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:45:
Ik gebruik geen torrensoftware, enkel Usenet, Steam, MSN en Xfire.
Maakt niet uit: omlaag met de snelheid en het aantal gelijktijdige verbindingen, en zien of dat helpt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

De meeste low end (en ook high end) routers hebben dit probleem, ze falen bij veel openstaande verbinding en langdurig op hoge snelheid downloaden, toen ik een WRT320N had samen met een OnsBrabantNet 100/100Mbit glasvezel lijn was het iedere 3 uur rebooten, sitecom gaming router moest ik iedere 24 uur rebooten (uiteindelijk doorgebrand na 11 uur downloaden ;)).

Nu heb ik een PC met 2 netwerkkaarten genomen en er PFsense op gezet, uptime bijna 80 dagen, nog nooit een rebootje nodig gehad, ik download nu met 11.3Mb/s (90Mbit/s), dagen achter elkaar, zonder een kuchje van de router, volgens de logs 1.8TB binnengehengeld in februari.

Dus als je veel download, neem een afgedankte pc en maak er een router van (Hoeft geen extreme hardware te zijn, een Atom is al overkill).

/dev/null

Pagina: 1