Probleem met Extern schijfje

Pagina: 1
Acties:

• erikbond
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 22:41
Hallo allemaal,

Ik heb al een lange tijd een Medion HDDrive 2 GO en hij werkt perfect. Nu wil ik mijn bureau een beetje opruimen en wat kabeltjes veranderen. Hij werkt via USB en hij zat in de voorkant van mijn pc ( interne USB ), daar werkt hij. Maar als ik hem aansluit op mijn moederbord's usb's werkt hij niet. Ik krijg wel een melding dat er iets aan is gesloten op de pc, maar hij geeft dan een foutmelding betreft 'stuurprogramma's niet juist'. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals de schijf op andere usb's aan te sluiten dat werkt niet, driver update's van Marvell Miniport werken ook niet. Wel had ik nog een kabeltje over die in een interne usb-poort ging, dus daar hangt hij nu aan, en het werkt. Maar toch wil ik graag hebben dat hij het gewoon op mijn moederbord's usb poorten doet, aangezien ik mijn case wat clean wil houden. O-)

Systeem:

P5Q-e
W7 Ultimate x64

MvGr

Verwijderd

Het duurde even voordat duidelijk werd dat met de moederbordusbpoorten waarschijnlijk de usb-aansluitingen op de achterzijde van het moederbord bedoeld worden oftewel de input-outputconnectors.
Wat staat er in het biosscherm?
Wat staat er in apparatenbeheer?
Helpt het om de drivers weg te halen en nieuwe drivers te installeren?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 23:54 ]

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 09:48
probeer eens usbview (van nirsoft), een klein programmatje met grote mogenlijkheden, kun je corrupte usbdrivers mee verwijderen, of een poort schoonmaken van corrupte bestanden, let wel een beetje op want als je teveel opschoont herkent zelfs windows de usbpoort niet meer. Ook al werkt je schijf op usbpoort 1 en dus de driver ook juist is geinstalleerd wilt dit niet automatisch zeggen dat de schij ook op usbpoort2 werkt, hier moet namelijk ook de driver dan weer juist voor zijn geinstalleerd.

• erikbond
Hallo,

Wat zou ik in de BIOS moeten vinden, fouten ect.?
Apparaat beheer zegt dat het 'stuurprogramma' niet of niet goed functioneerd. Ik had even wat drivers gezocht en geïnstalleerd ( van de ASUS site ) Maar nu werkt de Marvell RAID controller ook niet meer, in apparaatbeheer zegt hij als fout: 'Apparaat start niet meer'.

Ik zal zo wat screenshotjes maken van de fouten.

@ Pazzje, heb je ervaring met dat programma? Misschien zou je me kunnen helpen met teamviewer o.i.d, ik wil het best zelf proberen. Maar als je zo zegt wat de bijwerkingen kunnen zijn laat ik het liever door een ervaren iemand doen.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-02 09:48
@erik, ik wil best eens een keer kijken mbv teamviewer: Start de computer wel nog op?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Ik gok erop dat de poorten voorop je PC net genoeg stroom leveren voor je schijfje, dit in tegenstelling tot degene achterop je pc. Zelf heb ik dit 'probleem' ook op mijn laptop met een goedkope 2,5" schijf.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Kan ook zijn dat het kabeltje niet meer goed, andere USB kabel geprobeert? Heb hier ook zat van die kabeltjes liggen die allemaal vaag doen..:(

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
probeer vooral een zo kort mogelijke usb kabel te gebruiken...
iets met stroom en spanningsverlies.....

gang is alles

• erikbond
Nope, het is een 'normale schijf' en wordt extern gevoed. Maar de pc start keurig netjes op, niks mis mee. De schijf zelf werkt ook wel, maar niet via de usb-poorten op het moederbord( achterkant ).

Hier wat screenshotjes

Normaals de schijf werkt op andere poorten en andere pc's, niks mee aan de hand. Alleen op de usb-poorten aan de achterkant niet. Ik heb MEDION al een mail gestuurd met het probleem erin, dus misschien hebben die een oplossing, gaarne nog wel oplossingen van het Tweakers-team natuurlijk :o

• erikbond
( klein kickje? :) )

Ik heb ook maar even een gewone USB-stick in de moederbord's usb-poorten gedaan, en ik krijg precies dezelfde foutmelding. Iemand ?
Pagina: 1