Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 16:07
Hey tweakers,

Ik heb 2 kleine vraagjes en ik hoop dat iemand ze kan beantwooeden :)

1) Ik heb een aantal CCFL buizen in mijn kast (CM690), maar omdat deze nogal open is, komt er veel 'strooilicht' via de voorkant naar buiten. Ik vind dit niet mooi, en zat er zelf over te denken om iets tegen de binnenkant van de voorkant te plakken. Wat kan ik hier het best voor gebruiken?

2) Is het mogelijk om 2 CCFL buizen op 1 aansluiting aan te sluiten of trekt de converter dat niet?

Algast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

1) Je kunt reflecterende tape opplakken en dan je buizen bij de rand vastmaken zodat alles de kast in gericht is.

2) Meestal heb je 2 aansluitingen op een inverter maar in principe kan hij er wel vier aan.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Reiniertjuhhh schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:58:
1) Je kunt reflecterende tape opplakken en dan je buizen bij de rand vastmaken zodat alles de kast in gericht is.

2) Meestal heb je 2 aansluitingen op een inverter maar in principe kan hij er wel vier aan.
Mmm met die tape is niet zo'n gek idee... Eens kijken of het wat is en of het past!

Dus volgens jou kan ik makkelijk 2 extra CCFL buisjes aan de inverter vastmaken? (heb hier nog 2 buisjes zonder inverter liggen namelijk :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 15:53
je kan ook vikureen(polystyreen) plaat kopen en dat erin klemmen of lijmen of schroeven(het is heel makkelijk bewerkbaar) kijk maar ff bij mijn mod het frontje is daarvan gemaakt

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
1) Ik heb een aantal CCFL buizen in mijn kast (CM690), maar omdat deze nogal open is, komt er veel 'strooilicht' via de voorkant naar buiten. Ik vind dit niet mooi, en zat er zelf over te denken om iets tegen de binnenkant van de voorkant te plakken.
Houd er wel rekening mee dat die openingen er mogelijk tbv een goede airflow zitten, dus zomaar alles dichttapen is misschien niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
voorkant is open zodat de cpu fan lucht kan aanzuigen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Nielson schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:46:
[...]
Houd er wel rekening mee dat die openingen er mogelijk tbv een goede airflow zitten, dus zomaar alles dichttapen is misschien niet zo handig.
Naja, het zijn vooral gaten in de 5.25" bay, zoveel airflow zal daar niet doorheen gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ik zou zeggen, blokkeer die gaten een met karton ofzo , word het te warm dan? gan de temps flink omhoog? zo nee zou ik een stuk van geluidsdempend materiaal halen en op een manier aan achterkant van je frontpanel maken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Heb er nu een stukje geluidsdempend materiaal in geplaatst, en dat scheelt al een hoop! Bedankt :)

Maar nu rest alleen nog de vraag over die CCFL buisjes. Volgens reiniertjuhhh kunnen er wel 4 op, maar zijn er mensen die dat kunnen be-amen (of hoe je dat ook schrijft :P )? Ik heb geen zin om namelijk de enige inverter die ik nog heb ook naar de hogere sferen te moeten brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

2 moet zeker lukken dat heb ik ook in mijn kast, maar 4 zou ik niet durven zeggen welke maat zijn ze?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
T-Rhidon schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:45:
2 moet zeker lukken dat heb ik ook in mijn kast, maar 4 zou ik niet durven zeggen welke maat zijn ze?
Het zijn 2 30 cm CCFL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
je zou kunnen proberen doormiddel van even een test houtje toutje manier 4 cffls op 1 aan te sluiten, kijken of de cathode helemaal op licht en niet knippert o.i.d , als dat gewoon werkt kan je op een mooie manier vastmaken

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Ik bedoel ook om ze "achter" de rand te bevestigen waar de zijplaat(links) in schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Remmes_NT schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:03:
je zou kunnen proberen doormiddel van even een test houtje toutje manier 4 cffls op 1 aan te sluiten, kijken of de cathode helemaal op licht en niet knippert o.i.d , als dat gewoon werkt kan je op een mooie manier vastmaken
Ja dat ga ik denk ik eens een keer proberen. Als het goed is brandt mn inverter dan niet door toch? De lampen lichten gewoon niet op als er te weinig stroom is. Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
als ze te weining stroom/spanning krijgen dan branden ze of NIET, of minder fel/ de cathode licht niet helemaal op maar alleen het eerste stukje licht op

en als je wilt kan ik het wel even voor je teste hier thuis , ( mits mijn andere 2 cathodes ook nog werken :XD)

[ Voor 27% gewijzigd door [Remmes] op 09-03-2010 18:12 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Remmes_NT schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:09:
als ze te weining stroom/spanning krijgen dan branden ze of NIET, of minder fel/ de cathode licht niet helemaal op maar alleen het eerste stukje licht op
K, bedankt :) Ik ga vanmiddag vanavond even iets in elkaar frutsen om eerst eens te proberen. Jullie horen nog van me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Ik heb iets in elkaar geflanst, en wonder boven wonder, maar het werkt nog ook :) . Alle 4 de CCFL's branden gewoon ok volle sterkte. Je kunt dus gewoon zonder problemen meer CCFL's aan een inverter hangen dan eigenlijk bedoeld is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber

Sloeber

Ja dat kan ook. Je sluit ze parallel aan dus het gewenste voltage blijft hetzelfde, en of je nou uit de 12v molex 0,2A bij wijze van spreken haalt, of 0,4A daar gaat je voeding niet kapot van:dp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
Reiniertjuhhh schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:59:
Ja dat kan ook. Je sluit ze parallel aan dus het gewenste voltage blijft hetzelfde, en of je nou uit de 12v molex 0,2A bij wijze van spreken haalt, of 0,4A daar gaat je voeding niet kapot van:dp
Over mn voeding zat ik niet in. Ik wist alleen niet of de inverter het wel aan kon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

inverter is een open feedback loop dingetje, hij is gewoon gebouwd op een bepaalde hoeveelheid verbruik, hang je dr meer aan, dan krijg je gewoon minder/geen licht. (zoals gezegd)

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 15-03-2010 08:54 ]

Pagina: 1