• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hai,

Android is een groot succes onder de Tweakers. Er zijn Tweakers die apps voor Android ontwikkelen, er is een Q&A met SE over hun nieuwste Android X10 telefoon, Tweakers die hun eigen telefoon rooten, of updaten met een custom rom, er is een eigen forum enz.

Succes komt - in de regel - met een prijs. Sommige Android telefoons zijn niet zo snel of worden verkocht met een oudere versie. Desondanks, is Android - en niet onterecht - als een speer gegroeid het afgelopen jaar. Dit moet het jaar worden dat Android echt een volwassen smartphone OS wordt. En ik denk dat dit bij Google wel heel duidelijk is geworden. Een erg basic mediaplayer en noem maar op: toen Google Android lanceerde was de idee juist een basis OS aan te bieden waarmee telefoonmakers hun eigen 'flavour' konden uitbrengen, en eventuele updates in Android konden back-porten naar hun eigen " flavour" (lees: distro) van Android. Net als Linux -> Debian, Ubuntu enz. Achteraf is gebleken, en dat is sinds Android 2.1 wel duidelijk bij Google, wordt er meer verwacht van Google: het liefst zouden een flink aantal fabrikanten gewoon een kant en klaar OS op hun foon willen knallen: in plaats van hun eigen distro te maken. Hoe dan ook: Android 2.0/2.1 begint al heel volwassen te worden en een succes onder Tweakers: getuige hun eigen apps (denk aan de regendetector en de pricewatchscanner). Er was zelfs een tweaker die een prijs had gewonnen in de Google Android Developer contest.

Nu Android redelijk volwassen is, is het tijd voor onze eigen contest. In samenwerking met CLB en Only.Holoris gaan we onze eigen Android contest organiseren!

In 10 categorieen kunnen jullie vanaf midden/eind Maart gaan stemmen op jullie favoriete app. Maar een contest zonder community involvement is geen goede contest. Omdat de Android Market inmiddels meer dan 100,000 apps telt kan helaas niet alles worden vlekkeloos verlopen. CLB en ik heb gekozen voor 10 categorieen (want niet iedereen wil 100x gaan stemmen, plus een rest categorie).

Namelijk favoriete:

1. Game
2. GPS/Navigatie app
3. GPS/Sports app
4. Homescreen-replacement
5. Tweak (keyboards, sms replacements enz)
6. Beste alternatieve ROM-brewer
7. Multimedia app (beste video/music enz player)
8. Beste widget (kalendar app, weer app, rss app enz)
9.Beste NL App (Pathe, Buienradar, Treintijden enz)
10. Beste Utility

(11. Beste Overigen.)

CLB en ik zaten te denken aan bovenstaande indeling. We willen het niet te groot maken, want we willen mensen niet in 20+ categorieen laten gaan stemmen. Daarom vragen we jullie feedback op de bovenstaande indeling.

De nominatie zal dan midden/eind Maart van start gaan. Zodat in April de resultaten van favoriete app in elk van de categorie bekend zal zijn. En zo hebben we ook weer een mooi lijstje voor deel 4 van het Software & Discussie topic voor nieuwe Android gebruikers: die weten dan gelijk welke apps favoriet/must have zijn. Want dan liggen de X10s, Desire's en Nexus phones hopelijk in de winkel.

Let op: dit topic is NU alleen bedoeld voor commentaar op een fijne categorie indeling! Nominaties zullen binnen enkele weken in een nieuw topic mogelijk zijn: als we definitief hebben kunnen besluiten over < 15 categorieen.

Wat vinden jullie van de huidige indeling van categorieen? Moet er een categorie nog worden toegevoegd? Wij denken zo een mooie indeling te hebben en hopelijk zijn julile het daarmee eens...Zo niet laat het snel horen!!! voordat de nomaties in elk van de categorie zullen gaan starten..en jullie kunnen gaan stemmen op je favoriete app in elk van de categorieen.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-03-2010 20:57]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
d:)b goed idee. Ik zal er een sticky van maken :)
Het definitieve topic met de < 15 categorieen wordt flashy en pimpin' om te zien.
Hier zullen dan een aantal polls in worden opgenomen van de desbetreffende categorieen en dergelijke.

Dit topic is zoals Only.Holoris al aangaf om te checken of we categorieen missen of eventueel aanpassen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat bedoelen jullie precies met een utility? Ik zou daar iets meer uitleg bij geven, dat helpt bij het nomineren.

• carnivore
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2016
En een categorie favoriete hardware leverancier?
Hardware leverancier in de vorm van HTC vs Samsung vs Motorola vs Google enzovoort?
Dat heeft niks met software van doen en is zodoende dus ook niet opgenomen in de categorieen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

En unstickied, omdat blijkbaar het anders niet opvalt :)

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:58

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik zou de TS nog eens goed bekijken. De huidige tekst leest niet echt gemakkelijk.

Waarom zou je niet even leentje buur spelen bij bv Android LIB.
Je hoeft het niet letterlijk over te nemen, maar je hebt in elk geval een mooie basisindeling. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

[Voor 5% gewijzigd door Zewatanejo op 09-03-2010 15:21]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Niet online
Zewatanejo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:20:
Ik zou de TS nog eens goed bekijken. De huidige tekst leest niet echt gemakkelijk.
Ik had de TS gisteravond na de kroeg ook getikt =)
Maar komt goed met het nominatie/stem topique. Die lap tekst is ook een beetje overbodig, voor nu is alleen de categorie indeling relevant.
Waarom zou je niet even leentje buur spelen bij bv Android LIB.
Je hoeft het niet letterlijk over te nemen, maar je hebt in elk geval een mooie basisindeling. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ik heb idd gekeken bij Androlib voor categorieen, maar ik vond die indeling niet zo chill (travel, finance, comics enz zijn niet echt interessant imho) en ontbreken er fijnere categorieen die op t.net wel populair zijn als GPS/Navigatie en GPS/Sports.

But thanks tho d:)b
RoD schreef:
Wat bedoelen jullie precies met een utility? Ik zou daar iets meer uitleg bij geven, dat helpt bij het nomineren.
Good point. Dat kan inderdaad nog wat duidelijker, zal er ff over brainstormen.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 09-03-2010 18:10]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In het software-topic kwam de suggestie langs om voor Games een apart topic te maken, naast het software-topic. Dat vond ik wel een goed idee.
Games zijn er in veel verschillende genres, misschien is het een idee om voor games ook een aparte contest te maken. Maar dan niet met 10, maar bijv een stuk of 5 categoriën ?

EDIT: Of binnen dezelfde contest het aantal categorien voor games uitbreiden (Ik zie een veel grotere diversiteit en kwantiteit in games dan in de huidige 2 gps categorien bij elkaar)

[Voor 22% gewijzigd door u_nix_we_all op 09-03-2010 18:17]

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou kunnen, maar ik denk dat de verkiezing daar te klein voor is. Ik denk dat je het voorlopig eerst het best gewoon bij één kunt houden.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
1. Game - Jewels
2. GPS/Navigatie app - Standaard google app (is prima, geen betere gevonden)
3. GPS/Sports app - Deze categorie vind ik mergebaar met categorie 2
4. Homescreen-replacement - Geen, dit is meestal inclusief bij diverse homebrews (op mijn telefoon heb ik vijf homescreens, die zat bij cyanogenMod)
5. Tweak (keyboards, sms replacements enz) - Geen, maar wel goede categorie. Wel opletten dat mensen niet bij bij deze categorie en homebrews hetzelfde gaan antwoorden
6. Beste alternatieve ROM-brewer Cyanogenmod (versie 4.2.15.1)
7. Multimedia app (beste video/music enz player) - Dolphin browser (veel meer mogelijkheden, ietsje sneller). Echt een mobiele browser die inituitief werkt, met de half verborgen functies van een desktop browser
8. Beste widget (kalendar app, weer app, rss app enz) - Geen, ik gebruik geen widgets. Wel een goede categorie imo
9.Beste NL App (Pathe, Buienradar, Treintijden enz) - Het Weer, werkt perfect!
10. Beste Utility - Onder andere voor mij is het niet precies duidelijk waar je heen wilt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Dit topic is nog niet om te stemmen =) maar om categorieen te selecteren!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
CLB schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:29:
Bedankt CLB, je hebt helemaal gelijk. Ik heb denk ik een beetje te vluchtig gelezen en met mijn te grote enthousiasme over android een lange post getikt 8)7 . Ik hoop nou in ieder geval het nog ergens op uit gaat lopen.
Heeft verder iemand nog wat te commentaren over deze nominaties?

[Voor 7% gewijzigd door fonsoy op 14-03-2010 15:22]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2022

martincm

[Android 13!]

CLB schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:29:
Ik zou Multimedia splitsen in Multimedia Audio en Multimedia Video daar er in beide categorieen diversen voor in aanmerking komen, en bij elkaar niet echt eerlijk zijn om uit te sluiten. Sommigen vinden de verbetering van mp3 spelers/online streams belangrijker dan online video streaming of xvid playback (en vice versa natuurlijk)

De categorie Utility (bijvoorbeeld een Task Manager o.i.d.) moet blijven !

Verder zou ik wanneer nominatie van start gaat vooral oproepen een nr 1 en 2 te voten per categorie zodat bij de overzichten ook direct het beste alternatief voorgeschoteld kan worden (of in ieder geval het meest populaire), maar goed dat is mijn idee dan, weet natuurlijk niet hoe omvangrijk dat allemaal wordt dan. ;)

Pixel 7 Pro-128GB-||-Galaxy Tab S8 Ultra-8GB/128GB-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-nVidia Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB/Touch-||

Goede input, even overleggen met Only.Holoris, maar wat mij betreft erg welkome keuze (splitsing multimedia)

Alternatieven is ook erg goed, wat de een optimaal vind qua applicatie, vind de ander weer niet lekker werken..
Wordt omvangrijk project ja, als de mensen maar beetje hun keuzes laten weten en dergelijke qua apps enzo.

Only.Holoris en ik zijn al aan het overleggen over het tijdsbestek van deze Awards en dergelijke.. komt goed!

Feedbacktopic is voorbij dus we verkassen naar: GoT Community Android Awards - Nominatietopic :w

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vroeg me af of hier al iets voor gepland is, nu de nominatieronde al een tijdje gesloten is.
GoT - Community Android Awards

"Tweakers CLB en Only.Holoris hadden het plan opgevat voor de Android Community Awards.

Awards voor de beste Androidapplicaties en -games in verschillende categorieen, volgens de mening
van de Tweakerbezoekers. Dit om de volgende topicstarts van de Android Software & Discussie topics aan te kunnen passen naargelang de uitslag van de Android Community Awards en om nou is te bekijken welke Androidsoftware echte musthavesoftware is volgens de Tweakerbezoekers. Tweakers konden twee weken lang Androidapplicaties en -games nomineren in GoT Community Android Awards - Nominatietopic. En dat hebben we geweten ook, meer dan 150 nominaties in 12 verschillende categorieen, varierend van NL applicatie, tot widget en van multimediapplicatie tot navigatiesoftware.

Vanaf vrijdag 23 april zal de Tweakers.net verkiezingssite gebruikt worden om te stemmen in de
12 categorieen! Tweakers kunnen twee weken lang hun stem uitbrengen op de beste applicatie / game in elke categorie en deze stemronde zal gesloten worden op vrijdag 7 mei.

Daarna zal er van elke categorie een top 3 worden samengesteld, waarbij gelinkt wordt naar de site van de developpers en extra informatie wordt weergegeven over de desbetreffende applicatie / game!

Deze info wordt ook opgenomen in de volgende delen van de Android Software & Discussie topics.

Ook zal er een overall top 10 worden samengesteld uit alle 12 de categorieen / de 150 nominaties voor de: Top 10 van beste Android Community Awards, software! Dus nog even geduld en dan stemmen...

*O* STEM OP JE FAVORIETE ANDROIDSOFTWARE: GoT Community Android Awards *O* :Y

• Niet online
Nais =)
Ik heb gestemd.

Anoniem: 350716

Erg cool! Alleen ligt het aan mij of staat Layar er niet tussen?
Dat komt omdat die app officieel 'Reality Browser 3.0' heet ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee