Hallo medetweakers,
Ik ga 'binnenkort' een upgrade van mijn PC's en media omgeving. Eén van de algemene vragen is welke weg in te slaan. Ik ben al heel lang aan het nadenken om over te stappen naar Apple, maar er zijn ook dingen die me tegen houden. Het idee:
Wat ik wil: Een PC voor alledaags gebruik, een gebruiksvriendelijke mediaserver. Ik wil mijn DVD's op de mediaserver zetten. Muziek haal ik vooral vanaf iTunes. Films is helaas geen optie in iTunes vanwege ontbreken Nederlandse lokalisering.
Ik zat te denken aan:
Met een Mac mini zal ik dus nog een goede BluRay speler moeten kopen (misschien ook beter omdat een goede BluRay speler beter gewone DVD's kan upscalen???). Ik heb een hekel aan kabels dus ik wil alles via WiFi doen (komt er dus op neer dat de vrouw het lelijk vindt). Liefst natuurlijk via WiFi N. Daar moet de Time Capsule voor gaan zorgen samen met de draadloze back-up.
Mijn vragen:
Ik ga 'binnenkort' een upgrade van mijn PC's en media omgeving. Eén van de algemene vragen is welke weg in te slaan. Ik ben al heel lang aan het nadenken om over te stappen naar Apple, maar er zijn ook dingen die me tegen houden. Het idee:
Wat ik wil: Een PC voor alledaags gebruik, een gebruiksvriendelijke mediaserver. Ik wil mijn DVD's op de mediaserver zetten. Muziek haal ik vooral vanaf iTunes. Films is helaas geen optie in iTunes vanwege ontbreken Nederlandse lokalisering.
Ik zat te denken aan:
- iMac 27"
- Mac mini met Plex
- Time Capsule
- BluRay Home Cinema set
Met een Mac mini zal ik dus nog een goede BluRay speler moeten kopen (misschien ook beter omdat een goede BluRay speler beter gewone DVD's kan upscalen???). Ik heb een hekel aan kabels dus ik wil alles via WiFi doen (komt er dus op neer dat de vrouw het lelijk vindt). Liefst natuurlijk via WiFi N. Daar moet de Time Capsule voor gaan zorgen samen met de draadloze back-up.
Mijn vragen:
- Hebben jullie persoonlijk ervaring met de Mac mini als mediaserver. Hoor verschillende dingen van 'super' tot 'matige HD kwaliteit'.
- Ik heb UPC. Ik neem aan dat ik mijn huidige modem moet houden en niet rechtstreeks de Time Capsule met de kabel kan verbinden. De modem van UPC is een WiFi 802.11 G modem. Kan ik de Time Capsule verbinden met dit Thompson modem en dan toch een 802.11 N netwerk opzetten? Lijkt me belangrijk voor het eventueel streamen van media naar de Mac mini mediaserver. Ik heb UPC FiberPower 30 dus een ander modem lijkt me niet nodig (deze heb ik gehad van UPC).
- Wat is de kwaliteit van de Mac mini ten opzichte van een 'echte' mediaserver zoals bijvoorbeeld de popcorn c200 ?
- Leuke tips voor een BluRay Home Cinema set? Moet overweg kunnen met Mac mini (kunnen ze allemaal wel denk ik) en iPod.
- Is Apple TV een optie ipv Mac mini? Schijnt te 'kraken" te zijn om meer codecs af te spelen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 20:36 . Reden: Typfoutje ]